Сучасні дослідження в області Інтернет - маркетингу за останні кілька років змінили вектор розвитку з теоретичного на практичний. Це обумовлено зміною економічної середи і впливом технологічного прогресу. Зміни в бізнесі стають неминучі, тому багато компаній перебудовують свою маркетингову політику в мережі Інтернет
Методологічним основам дослідження Інтернет - маркетингу присвячено ряд праць зарубіжних і вітчизняних науковців: Веблер Л., Котлер Ф., Уілсон Р., Петрик Е., Береза А., Ашманов І., Хенсон У. Аналіз останніх досліджень в сфері Інтернет маркетингу показав, що є необхідність подальшого дослідження Інтернет маркетингу, оскільки даний напрям має велике практичне значення.
Виклад основного матеріалу. Інтернет - маркетинг розуміємо як комплексне використання принципів традиційного маркетингу в Інтернеті та просування товарів і послуг на ринку продавця за допомогою Інтернет - технологій, що використовують спеціальні інструменти. До нього відносять все, що так чи інакше пов'язане з інформаційними технологіями. Однак дана методологія обґрунтування цього напрямку некоректна, тому що технологічний рівень сфери Інтернет - маркетингу має меншу сегментацію. Незважаючи на ці технічні особливості, нова сфера суспільної діяльності тільки формує свої фундаментальні положення, тому оптимальним рішенням для формування поняття «Інтернет - маркетинг» є вивчення всіх етапів розвитку цієї галузі і виявлення змін, що відбулися за останні роки в понятійно-категоріальному апараті провідних вітчизняних і зарубіжних авторів.
Термін "Інтернет - маркетинг» в економічному співтоваристві вперше був ужитий на сторінках зарубіжної літератури, якій притаманні певні понятійні розбіжності. Частина експертів для визначення маркетингової діяльності в мережі інтернет використовувала такі поняття, як «цифровий маркетинг», «Електронний маркетинг», «вебмаркетінг», «кибермаркетинг».
Так, Американська асоціація маркетингу - вказує, що Інтернету маркетинг - це маркетингова діяльність, заснована на принципах Інтернету та електронної пошти і включає в себе рекламу з допомогою банерів, електронної пошти, оптимізації в пошукових машинах, електронну комерцію і інші інструменти .
Однак І.В. Успенський стверджує, що поняття «Інтернет - маркетинг» потрібно розглядати в двох напрямках. Перше пов'язане із застосуванням інструментарію Інтернету для розширення системи маркетингу традиційних підприємств. Другий напрямок пов'язаний з появою нових моделей бізнесу, основою яких став сам Інтернет, наприклад, Інтернет - магазини, торгові електронні майданчики, віртуальні інформаційні агентства, компанії, які надають послуги для учасників Інтернет - ринку, і т.д.
Провідний західний фахівець в області маркетингу Ф.Котлер визначає Інтернет - маркетинг як складову електронної комерції . Таким чином, автор відносить цей термін до одного з інструментів просування товару. Характерна націленість на практичний результат присутня у більшості зарубіжних фахівців, тому термін «Інтернет - маркетинг» для них позначає особливий процес, в результаті якого всі суб'єкти ринку досягають позитивного економічного результату.
У вітчизняній практиці Інтернет - маркетинг розглядається як комплексний інструмент, що дозволяє використовувати всі можливості Інтернету і застосовувати їх відповідно до загальної стратегії розвитку бізнесу. Основними інструментами просування в мережі Інтернет, фахівці вважають: пошукову оптимізацію; контекстну і банерну рекламу; маркетинг в соціальних медіа (SMM); вірусний маркетинг; Інтернет - pr; купівлю трафіку в обмінних мережах; організацію тематичних розсилок (e-mail маркетинг).
Висновки. Таким чином, Інтернет-маркетинг - це розділ маркетингу, спрямований на вивчення принципів взаємодії економічних суб'єктів в мережі Інтернет з метою розробки універсальних систем для отримання прибутку і задоволення соціальних потреб суспільства.
Література:
1. Комплексний Інтернет - маркетинг [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ashmanov.com/marketing/complex
2. Інтернет маркетинг: основи або Про що забув написати Котлер [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.prostobiz. ua/biznes/
|