Все більшого значення набувають тенденції маркетингу, що беруть до уваги потреби не конкретної групи потенційних споживачів реклами, а й враховують потреби суспільства в цілому. На тлі цього актуальним є конкретний перспективний напрямок – реклама на ринку авіаперевезень та особливості її планування.
Реклама як один з елементів системи маркетингових комунікацій представлена в роботах Д.Бернета, А. Дейа, Ф. Котлера, І. Крилова, С. Моріарти, Е. Ромата, Ж. Сегелі.
Планування рекламної діяльності являє собою етап управлінського процесу, в ході якого здійснюється постановка цілей та завдань і визначення шляхів їх реалізації з урахуванням реально існуючих умов, зовнішніх і внутрішніх факторів, що визначаються в процесі планування роботи з рекламодавцем і споживачем. Цілі планування рекламної діяльності переслідують істотне впорядкування і спрощення процесу управління рекламною діяльністю.
У рекламній діяльності на ринку авіаперевезень, як і в будь-якій іншій сфері, слід виділити 4 рівня управлінських стратегій:
1) корпоративний, який визначає загальні стратегії управління рекламною діяльністю фірми на тривалий період;
2) маркетинговий, що визначає стратегії рекламної діяльності через прийняті стратегії маркетингу;
3) функціональний - визначає концепції реалізації стратегії реклами для рекламної служби;
4) оперативний - визначає і погоджує стратегії інших суб'єктів рекламної діяльності відповідно до функціональних стратегій рекламодавця.
Виходячи зі специфіки товару та споживчого ринку авіаперевезень, рекламодавець повинен випрацювати оптимальний набір рекламних комунікацій, які забезпечують необхідними інструментами систему управління рекламною діяльністю.
Процес планування рекламної кампанії на ринку авіаперевезень поділяється на два етапи.
1. Корпоративний етап в організації та управлінні рекламною діяльністю. Це підготовчий етап, на якому виробляють стратегії розвитку в залежності від місії фірми і стратегічні цілі реклами в забезпеченні цього розвитку, а також внутрішні корпоративні цілі реклами.
2. Етап маркетингу в рекламній діяльності. На цьому етапі проводиться вся основна робота по розробці комунікаційних стратегій реклами, стратегій організації і управління рекламною діяльністю для забезпечення ефективної рекламної кампанії.
На підставі аналізу робіт з планування рекламної кампанії ринку авіаперевезень найбільш виправданим виявляється вдосконалений і апробований алгоритм управління рекламною діяльністю, в якому кожний наступний етап є продовженням дії попереднього. Сам алгоритм являє собою модель планування управління рекламною діяльністю в рекламній кампанії. Введення в алгоритмі зворотного зв'язку означає прийняття альтернативних (інноваційних) управлінських рішень щодо оптимізації процесу рекламної діяльності. Планування рекламної діяльності в загальному алгоритмі управління включає етапи: цілі, стратегія, тактика, дія. Якісна відмінність етапів визначається характером робіт суб'єктів рекламної діяльності з організації проведення рекламної кампанії.
Список використаних джерел:
1. Васильев Г. А. Основы рекламной деятельности / Г. А. Васильев, В. А. Поляков. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004. – 414 с.
2. Веселов С. В. (2002) Маркетинг в рекламе: В 3-х ч. Ч 1. Рекламный рынок и его изучение. – М.: Изд-во Междунар. ин-та рекл., 2002. – 316 с.
3. Веселов С. В. Как построить прогноз развития рекламного рынка // Рекламные технологии. – 2004. – № 3. – С. 8–10.
4. Егорова-Гантман Е. В. Политическая реклама / Е. В. Егорова-Гантман, К. В. Плешаков. – М.: Центр политического консультирования «Никколо М», 1999. – 240 с.
5. Картер Г. Эффективная реклама: Путеводитель для малого бизнеса: Пер. с англ. / Под общ.ред. Е. М. Пеньковой. – М.: МТ-Пресс, 2001. – 243 с.
|