Існує велика кількість методологічних підходів до управління інформаційними потоками, потоками інновацій, проте вони відображають лише окремі сторони знань і операцій, що з ними проводять [2].
Автор виділяє п’ять підходів до управління інноваціями: науково-технічний, економічний, організаційний, корпоративний і синтетичний (табл. 1).
Науково-технічний підхід передбачає дослідження технології перетворення і передачі інновацій, причому ці технології можуть використовувати як комп'ютерно-мережеві засоби, так і інші.
Економічний підхід розглядає інновації як актив або товар і, отже, досліджує питання комерційної захисту та використання інновацій як інтелектуальної власності організації, а також реалізацію знань через ринки інновацій [4].
Організаційний підхід досліджує знання як інтелектуальний ресурс організації, виявляє організаційні умови управління ними.
Корпоративний підхід формує організаційні умови управління інноваціями на рівні суб’єкта господарювання.
Синтетичний підхід формується в даний час, тому що він полягає в синтезі наведених вище підходів [1].
Таким чином, управління інноваціями стає і новим видом управлінської діяльності, що охоплює рішення та дії з виявлення, відбору, синтезу, узагальнення, зберігання і розповсюдження знань. До цього ж відноситься надання знань споживчого характеру з тим, щоб вони представляли собою необхідну і доступну для користувачів інформацію. Важливо також створювати інтерактивне навчальне оточення, що дозволяє обмінюватися інноваціями та інформацією.
Список використаних джерел:
1. Горник В. Концепція та система управління інноваційним розвитком промисловості України / В. Горник // Вісник НАДУ. – 2012. – № 4. – С. 168–174.
2. Дацій О. Формування моделі інноваційно активних підприємств / О. Дацій // Вісник НАДУ. – 2012. – № 4. – С. 174–179.
3. Инновационный менеджмент: Учеб. пособие / Под ред. Л.Н. Оголевой. – М.: ИНФРА-М, 2003. – 238 с.
4. Туленков Н. В. Особенности государственного управления в переходном обществе / Н. В. Туленков // Економіка та держава. – 2005. – № 2. – С. 12–14.