:: ECONOMY :: СТАН ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ У ЙОГО ЗОВНІШНЬОМУ ПРОЯВІ :: ECONOMY :: СТАН ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ У ЙОГО ЗОВНІШНЬОМУ ПРОЯВІ
:: ECONOMY :: СТАН ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ У ЙОГО ЗОВНІШНЬОМУ ПРОЯВІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СТАН ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ У ЙОГО ЗОВНІШНЬОМУ ПРОЯВІ

 
06.10.2015 19:50
Автор: Сусіденко Ю. В., кандидат економічних наук, доцент, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету; Молодцова О. М., студентка, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]

Як і кожна інша країна, наша Україна має на меті найефективніше використати свої фінансові ресурси, привести в дію підприємницькі установи для отримання доходів у казну держави і для цього вона залучає додаткові кошти, щоб мати змогу покращити стан своєї економіки. Країна шукає шляхи для отримання певних фінансових ресурсів і знаходить їх у формі кредиту, який є передумовою виникнення державного боргу. З економічної сторони державний борг показує відносини держави й іншого економічного суб’єкта як позичальника і кредитора відповідно, щодо перерозподілу частки ВВП з певними умовами, які полягають у платності, строковості та поверненні.  

Серед негативних явищ, пов’язаних зі збільшенням державного боргу, варто зазначити такі: 

• нестабільність валютних курсів, яка може вплинути на можливості виконання зобов’язань у визначені терміни; 

• невідповідність валюти запозичень і валюти основної частини активів суб’єкта господарювання; 

• неможливість виконати зобов’язання внаслідок ускладнень з доступом до джерел іноземної валюти [1, с. 117]. 

Структурно державний борг України складається з внутрішнього і зовнішнього. Внутрішній державний борг – заборгованість держави домогосподарствам і фірмам даної країни, які володіють цінними паперами, випущеними її урядом. Зовнішній державний борг – це заборгованість держави перед іноземними громадянами, фірмами, урядами та міжнародними фінансовими організаціями. Валовий зовнішній борг України за 2004 – 2015 рр. можна спостерігати на графіку (рис.1).








Рис. 1. Валовий зовнішній борг України за 2004-2015 рр.



Розраховані показники валового зовнішнього боргу України за станом на кінець звітного періоду включають:



• прямий державний борг, у тому числі кредити, отримані Національним банком України від Міжнародного валютного фонду та міжнародних фінансових організацій;



• зобов'язання органів місцевого самоврядування за борговими цінними паперами та зовнішніми кредитами;



• зобов'язання банків за борговими цінними паперами, залученими кредитами і депозитами;



• зобов'язання реального сектору економіки України за борговими цінними паперами, залученими кредитами (включаючи гарантованими до повернення урядом) та кредиторською заборгованістю (торгові довго- і короткострокові кредити і прострочена заборгованість за ними) [2].



Загалом, значне зростання валового зовнішнього державного боргу зумовлене залученням кредитів міжнародних фінансових організацій та зростанням міжфірмового боргу може призвести в майбутньому до кризи платоспроможності за зовнішніми зобов’язаннями. Крім того, збільшення державного боргу провокує інфляцію та вимагає значних коштів для погашення заборгованості, що підвищує попит на іноземну валюту. В таких умовах не уникнути подальшої девальвації національної валюти, що, в свою чергу, лише посилить навантаження зовнішньо боргових виплат на національну економіку [3, с. 60].



Отже, формування й виконання системи державних кредитних відносин  повинне базуватися на наукових засадах. Державного борг, тобто його розмір і структура,  мають прогнозуватися на певний час в декілька років, з метою забезпечення збалансованості бюджету, стабільності економічного росту й створення сильної фінансової системи. Якщо не буде здійснюватись така стратегія, то економічна криза поглиблюватиметься, а державний борг України ростиме.






Список використаних джерел:



1. Малютін О. К. Місце державного зовнішнього боргу в економічному розвитку України / О. К. Малютін // Наука молода. – 2009. –  №11. – С.114 – 117.



2. Зовнішній борг України. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://insiders.com.ua/spravochnik/vneshnij-dolg.



3. Дернова І. А. Державний борг та динаміка курсу національної валюти: статистична оцінка / І. А. Дернова // Журнал «Ефективна економіка». – 2011. – № 2. – С. 55 – 60.



4. Кириченко О. А. Сучасні теорії управління зовнішньою заборгованістю /   О. А. Кириченко, В.Д. Кудрицький //  Актуальні проблеми економіки.  –  2009. – № 7. С.15 – 27.



5. Кашуба В. Д. Вплив оподаткування та державного боргу на економічну безпеку держави / В. Д. Кашуба // Журнал «Ефективна економіка». – 2014. – № 4. – С. 20 – 27.






Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
26.09.2015 16:44
ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «БЮДЖЕТНЕ ФІНАНСУВАННЯ»
10.09.2015 15:38
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ФІНАНСОВА ЛІБЕРАЛІЗАЦІЯ В УКРАЇНІ
08.10.2015 10:57
ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ БАНКУ В ПЕРІОД ЕКОНОМІЧНОЇ КРИЗИ
07.10.2015 17:21
РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ ДЕРЖАВИ
05.10.2015 16:15




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.250 сек. / Mysql: 1599 (0.199 сек.)