:: ECONOMY :: МЕТОДИ ОЦІНКИ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ :: ECONOMY :: МЕТОДИ ОЦІНКИ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ
:: ECONOMY :: МЕТОДИ ОЦІНКИ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕТОДИ ОЦІНКИ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ

 
01.10.2015 16:40
Автор: Гаєвська Анастасія Олегівна, магістр, ПВНЗ «Європейський Університет»
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Проблема досягнення ефекту мотивації праці є актуальною не лише для країн з перехідною економікою, вона у всьому світі турбує прогресивних вчених і політиків, керівників підприємств і менеджерів. Економічний ефект мотивації в умовах загострення конкуренції стає дуже важливим: зростання заробітної плати, яке відбувається відповідно зростанню продуктивності праці, або дещо випереджає її, створює сприятливі стимули до пошуку найпередовіших переваг в конкуренції. [1]

Безперечно, ефект мотивації праці має економічні і соціальні виміри. Тому постає питання щодо визначення основних критеріїв оцінки їх ефективності. 

Для того щоб мотиваційний процес був керованим, необхідно створити певні передумови. По-перше, треба мати повну й достовірну інформацію про об’єкт управління. По-друге, постійно мати уявлення про стан і динаміку мотиваційної спрямованості персоналу. По-третє, ретельно стежити за соціально-економічними наслідками управлінських рішень і вміти їх прогнозувати. [2]

У 1946 р. в одній з американських фірм провели опитування робітників, яких просили ранжирувати в порядку першості десять видів винагороди за роботу. В кінцевому підсумку однією з найважливіших винагород для робітників було: повне визнання та адекватна оцінка виконаної роботи, потім йшла мова про достойну заробітну платню, а на останок сприятливі умови праці.

Схоже опитування, проведене наприкінці 80-х років, засвідчило, що в ієрархії мотивів робітників сталися суттєві зміни, а зазначені мотиви вже розмістилися в іншій послідовності. Тепер для робітників було важливим вже цікава робота, пізніше просування по службі та в кінці кінців співчутливе  ставлення з боку менеджерів (інтерес до особистих проблем робітників, бажання допомогти).

Зміни в ієрархії мотивів сталися під впливом підвищення рівня життя, зростання професійно-кваліфікаційного рівня робітників та їхньої орієнтації на потреби вищого рівня. Одночасно з опитуванням робітників провели аналогічне за змістом опитування майстрів у тій самій фірмі. Але їх просили проранжирувати за мірою важливості потреби своїх підлеглих. Цікаво, що як у 40-ві, так і в 80-ті роки оцінки майстрами значущості потреб своїх підлеглих були абсолютно однаковими. На їхню думку найважливішою винагородою була добра оплата, потім цікава робота, а на останок почуття належності до справ фірми. 

Це свідчить, що майстри просто не мають достовірного уявлення про ієрархію потреб підлеглих. Безумовно, оплата праці є основним джерелом доходів робітників фірм і підприємств, тож вона є основним мотиваційним фактором підвищення ефективності діяльності працівників. Але як показало дослідження, грошові стимули є далеко не єдиним чинником, що визначає  трудову мотивацію. На мою думку, необхідний комплексний підхід, який би формував мотивуюче організаційне середовище. Тобто необхідно створити такі умови на підприємстві, які б максимально сприяли підвищенню трудової мотивації працівників.

Помилкою, переважно, більшості підприємств є те, що керівництво приділяє високу увагу саме матеріальній мотивації, але в той же час, забуває про стимулювання моральних потреб підлеглих, таких як підтримання командного духу у відділах та покращення робочого місця. Варто звернути увагу на це. 

Таким чином, в процесі дослідження встановлено, що важливим аспектом в оцінці ефективності мотивації є оцінка персоналу. Зазвичай оцінка персоналу виконує орієнтуючу і мотивуючі функції. Орієнтуюча функція полягає в тому, що кожний працівник за допомогою суспільної оцінки та самооцінки усвідомлює свою поведінку, одержує можливість визначати напрями і способи подальшої діяльності.

Мотивуюча функція виявляється в тім, що вона, породжуючи в працівника переживання успіху чи невдачі і підтверджуючи правильність або помилковість поведінки, спонукає його до діяльності в позитивному напрямку.[4]

Список використаних джерел:

1. Мудра О.В.«Визначення соціально - економічної ефективності комплексної системи мотивації персоналу».[Електронний ресурс] -Режим доступу: http://intkonf.org/mudra-ov-viznachennya-sotsialno-ekonomichnoyi-efektivnosti-kompleksnoyi-sistemi-motivatsiyi-personalu/

2. Малий Б.М. «Вдосконалення системи управління персоналом організації».[Електронний ресурс] -Режим доступу: http://topref.ru

3. Чижов Н.А. «Персонал підприємства».[Електронний ресурс] -Режим доступу:http://revolution.allbest.ru

4. Богданов Ю.М. «Методи оцінки ефективності мотивації в управлінні персоналом». [Електронний ресурс] -Режим доступу:http://www.managerhelp.org/hoks-491-3.html



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ У МЕНЕДЖМЕНТІ ПЕРСОНАЛУ НА ПІДПРИЄМСТВІ
21.09.2015 17:40
ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В СИСТЕМЕ МЕНЕДЖМЕНТА ПРЕДПРИЯТИЙ
21.09.2015 17:06
ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ КРИТИЧНОГО ЛАНЦЮГА ДЛЯ ПЛАНУВАННЯ ПРОЕКТІВ В ІТ-СФЕРІ
07.10.2015 16:37
ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ СИСТЕМИ САПР НА ВИРОБНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ
07.10.2015 14:52
УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ НА ПРИКЛАДІ ПІДПРИЄМСТВА ТОВ «ЕНЕЙ МОТОРС»
03.10.2015 13:30
ФОРМУВАННЯ СПОЖИВЧОЇ ЦІННОСТІ БРЕНДОВОГО КАПІТАЛУ
03.10.2015 13:19




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.845 сек. / Mysql: 1570 (0.749 сек.)