:: ECONOMY :: ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ :: ECONOMY :: ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
:: ECONOMY :: ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

 
26.09.2015 16:44
Автор: Кошарська Наталія Михайлівна, здобувач кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності, Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького; Смолинець Ігор Богданович, асистент кафедри менеджменту, Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]

Світовий досвід ефективного ведення сільського господарства свідчить, що специфіка функціонування цієї галузі зумовлює активне втручання держави у її фінансове забезпечення. Слід підкреслити, що система державної фінансової підтримки  в організаційному плані є досить складною. Рух коштів загального фонду Державного бюджету, які виділялись на державну підтримку можна представити таким чином (рис.1)

                                                                                                   Рисунок 1




Як свідчить державна підтримка сільськогосподарських підприємств є досить розгалуженою. Її реалізація здійснюється через різні програми на державному та регіональному рівні. На державному рівні вони затверджуються постановами Кабінету міністрів України, а на регіональному – рішеннями Львівської обласної. В певній мірі такий контроль здійснюють відповідні державні органи, що виявляють недоліки і проблеми у цій сфері. Так, перевіркою Рахункової палати України, виявлено відсутність законодавчо встановленого переліку об'єктів та суб'єктів виробництва сільськогосподарської продукції, яким надається спеціальна бюджетна підтримка, що призводить до щорічних змін Кабінетом міністрів України як переліку суб'єктів нарахування так і умов отримання підтримки[1].

Крім того, складним є доступ до державної фінансової підтримки аграрних товаровиробників та порушується обґрунтованість цього процесу. Вказане вище ускладнюється ще процедурою подання документів на розгляд районних комісій через встановлення додаткових обмежень, що призводить до зменшення кількості підприємств, що вчасно можуть подати документи на отримання державної підтримки. 

Вказаний порядок формування потреби в коштах сільгоспвиробників дозволяє Мінагрополітики вносити зміни до уже затверджених обсягів асигнувань під фактично представлені документи сільгоспвиробниками на отримання дотації. В результаті діючий порядок формування потреби в коштах на державну фінансову підтримку та їх розподіл між областями не дозволяє визначити реальний обсяг фінансових ресурсів, який протягом року має бути направлений сільгоспвиробникам у формі дотацій. Все це впливає на виконання програми розвитку АПК[3].

Обсяг потреб у фінансуванні аграрного сектора за даними Міністерства аграрної політики та продовольства України складає для розбудови аграрного ринку на найближчі 4-5 років 180 млрд. грн., оновлення основних засобів виробництва на такий же період – 250 млрд. грн., щорічне забезпечення нормальної поточної діяльності галузі тваринництва – 43 млрд. грн. і рослинництва – 57 млрд. грн.[2] 

Висновки :В умовах нестабільності економічного розвитку України, жорсткої конкуренції, зростання рівня фінансових ризиків, важлива роль відводиться фінансовому забезпеченню аграрних підприємств, формуванню стабільного фінансового стану, що в певній мірі визначатиме їх можливості щодо конкурентоспроможності.




Список використаних джерел:

1. Звіт про результати аналізу використання коштів Державного бюджету України, виділених на державну підтримку АПК у 2009 році [Електронний ресурс] / Бюлетень рахункової палати України. – Режим доступуhttp://www.acrada.gov.ua/control/main/uk/publish/article/16720005

2. Національна доктрина реформування та розвитку агропродовольчого комплексу України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://minagro.gov.ua/page/10697.

3. Шпикуляк О. Г. Інституції у розвитку та регулюванні аграрного ринку : монографія / О. Г. Шпикуляк. – К. : ННЦ ІАЕ, 2010. – 74 с.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «БЮДЖЕТНЕ ФІНАНСУВАННЯ»
10.09.2015 15:38
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ФІНАНСОВА ЛІБЕРАЛІЗАЦІЯ В УКРАЇНІ
08.10.2015 10:57
ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ БАНКУ В ПЕРІОД ЕКОНОМІЧНОЇ КРИЗИ
07.10.2015 17:21
СТАН ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ У ЙОГО ЗОВНІШНЬОМУ ПРОЯВІ
06.10.2015 19:50
РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ ДЕРЖАВИ
05.10.2015 16:15




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.225 сек. / Mysql: 1570 (0.174 сек.)