:: ECONOMY :: ФІНАНСОВІ ТА ПОДАТКОВІ УМОВИ ІСНУВАННЯ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД :: ECONOMY :: ФІНАНСОВІ ТА ПОДАТКОВІ УМОВИ ІСНУВАННЯ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД
:: ECONOMY :: ФІНАНСОВІ ТА ПОДАТКОВІ УМОВИ ІСНУВАННЯ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФІНАНСОВІ ТА ПОДАТКОВІ УМОВИ ІСНУВАННЯ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД

 
27.08.2015 21:13
Автор: Завертайло Віталій Анатолійович, студент-магістр, ДВНЗ “КНЕУ ім. Вадима Гетьмана”
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

В Україні триває процес реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Лише 5% жителів України позитивно оцінюють якість надання адміністративних послуг[6]. Бюджети сіл, селищ та міст районного значення майже на 75% складаються з дотації вирівнювання, а майже 500 громад на 95% утримуються з Держбюджету[10]. Органи місцевого самоврядування таких громад практично не можуть реалізовувати надані їм законом повноваження.

Початком реформування місцевого самоврядування стало розпорядження Кабміну від 1 квітня 2014 р. «Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні»[5]. Прийнятий у червні 2014р. Закон України «Про співробітництво територіальних громад» був першим кроком щодо об’єднавчих процесів між територіальними громадами. Закони «Про засади державної регіональної політики» та «Про добровільне об’єднання територіальних громад» стали черговими етапами на шляху до децентралізації. Внесено зміни до Податкового та Бюджетного кодексів, затверджено Методику формування спроможних територіальних громад, розроблено проект змін до Конституції України щодо децентралізації.

За І-е півріччя 2015 року доходи місцевих бюджетів зросли на 38% або на 44,6 млрд. грн. проти 32,4 млрд. грн. у 2014 році[11]. Запроваджено механізм переходу бюджетів об’єднаних громад на прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом.

У країні набирає обертів процес добровільного об’єднання громад, який спрямований виключно на створення спроможних громад.

Стаття 10 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»[2] визначає, що держава здійснює фінансову підтримку добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст шляхом надання об’єднаній територіальній громаді коштів у вигляді субвенцій на формування відповідної інфраструктури згідно з планом соціально-економічного розвитку такої територіальної громади. Загальний обсяг фінансової підтримки, розподілятиметься між бюджетами об’єднаних територіальних громад пропорційно до їхньої площі та кількості населення.

Сам процес об’єднання територіальних громад має відбуватися у відповідності з Перспективним планом та Методикою[4] формування спроможних територіальних громад. За своїми повноваженнями об’єднана територіальна громада набуває фактичний статус міста обласного значення[8].

Створюються такі основи для фінансування об’єднаної громади: податкові та фінансові надходження згідно з новими змінами до Бюджетного кодексу; освітня, медична та інфраструктурна субвенції, котрі надходитимуть з Держбюджету України; кошти Фонду регіонального розвитку; прямі міжнародні запозичення(донорська допомога).

Після створення об’єднаної громади до бюджету громади надходить 60% податку на доходи фізичних осіб та 25% екологічного податку, а також низка інших надходжень. Місцеві ради матимуть право розподіляти залишки медичної та освітньої субвенцій на кінець бюджетного періоду[3].

На підтримку об’єднаних громад у бюджеті на 2016 рік буде виділено 3,5 млрд. грн.[9]

Об’єднана територіальна громада самостійно визначатиме обсяги та напрямки фінансування всіх видатків[1]. Для територіальних громад, які не пройдуть процес об’єднання, передбачено лише один вид видатків – на забезпечення діяльності власне самого органу місцевого самоврядування, що має стимулювати їх до об’єднання.

Нечіткість визначення механізмів та форм державної фінансової підтримки процесу створення об’єднаних територіальних громад(не має чіткого визначення, що таке “відповідна інфраструктура”, на розвиток якої може витрачатись державна субвенція; процедура отримання підтримки є багатокроковою; не визначено розмір допомоги тощо) потребує нормативно-правового врегулювання.

При визначенні розміру фінансової підтримки необхідним є встановлення чіткого критерію. Варто формувати план соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади ще на етапі об’єднання.

Перспективні плани, які затверджують у різних областях держави, не є кінцевими. Тільки після створення спроможних конкурентних громад можна здійснювати подальшу децентралізацію[7].




Список використаних джерел:

1. Бюджетний кодекс України: Закон України від 08.07.2010 № 2456-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1011.44.0

2. Про добровільне об’єднання територіальних громад: Закон України від 05.02.2015 № 157-VIII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/157-viii

3. Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам: постанова Кабінету Міністрів України від 14.01.2015р. №6 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/6-2015-%D0%BF

4. Методика формування спроможних територіальних громад: постанова Кабінету Міністрів України від 08.04.2015р. №214 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/214-2015-%D0%BF

5. Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні: розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.04.2014р. №333-р  [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-%D1%80

6. Громади, об’єднуйтесь, враховуючи ризики. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zaxid.net/news/showNews.do?gromadi_obyednuytes _vrahovuyuchi_riziki&objectId=1350343

7. Децентралізація влади: рік реформ, зміст, ризики, можливості та роль громадянського суспільства. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.adm-km.gov.ua/doc/office_ref/doc22062015_1.pdf

8. Децентралізація: як об’єднатися територіальним громадам [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://volya.ua/pdf/hromada/decentralization_ to_unite_the_territorial_community.pdf

9. На підтримку об’єднаних громад у бюджеті на 2016 рік буде закладено 3,5 млрд. грн. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rbc.ua/ukr/news/ podderzhku-obedinennyh-obshchin-byudzhete-1434018219.html

10. Основні завдання органів місцевого самоврядування у процесі проведення добровільного об’єднання територіальних громад. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.adm.km.ua/doc/doc10000_3.pdf

11. Процес добровільного об'єднання громад набирає обертів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/ article?art_id=248342421&cat_id=244277212

______________________________

Науковий керівник: Гризоглазов Денис Валерійович, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів, ДВНЗ “КНЕУ ім. Вадима Гетьмана”


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОЛОГІЧНІ ПОДАТКИ ЯК СТИМУЛИ НИЗЬКОВУГЛЕЦЕВОГО РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ
27.01.2017 11:44
СУТНІСТЬ ПОДАТКОВОЇ АВТОНОМІЇ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
14.09.2015 18:20
ПДВ: ПРОБЛЕМИ СПРАВЛЯННЯ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
05.10.2015 16:29




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.209 сек. / Mysql: 1599 (0.162 сек.)