:: ECONOMY :: ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ОБ’ЄКТІВ ОПОДАТКУВАННЯ ПДФО :: ECONOMY :: ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ОБ’ЄКТІВ ОПОДАТКУВАННЯ ПДФО
:: ECONOMY :: ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ОБ’ЄКТІВ ОПОДАТКУВАННЯ ПДФО
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ОБ’ЄКТІВ ОПОДАТКУВАННЯ ПДФО

 
21.06.2015 01:39
Автор: Петровська Ірина Олегівна, кандидат економічних наук, доцент, старший науковий співробітник, Київський університет ринкових відносин; Микитенко Тетяна Владиславівна, кандидат економічних наук, доцент, Національний університет державної податкової служби України
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Наявні демографічні дисбаланси в Україні, тінізація економіки, порушення принципу соціальної справедливості, високе податкове навантаження на фонд оплати праці знижує фіскальну ефективність податкової системи, що вимагає інституційного, організаційного та методологічного її удосконалення.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про оплату праці» та ст.95 Кодексу Законів про працю, заробітна плата - це винагорода, обчислена у грошовому виразі, яку, за трудовим договором, роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу. За статтею 164.2.1 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику відповідно до умов трудового договору. 

Отже, виникає семантичне протиріччя між поняттями у визначенні об’єкта оподаткування податком на доходи фізичних осіб – «загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід у вигляді заробітної плати», «винагорода, виплачена працівникові за виконану ним роботу» та «заробітною платою». Тобто, заробітна плата ототожнюється і з доходом та з винагородою. Крім того, використовується приблизна назва активної категорії «заробітна плата», розмір якої залежить від певних фізичних, психічних та інших зусиль працівника. Це дозволяє підходити до її оподаткування з тим самим лекалом, як й до пасивних доходів: оренди, відсотків на депозит, виграшів, дивідендів на акції. Такий підхід психологічно нівелює зусилля, які треба прикласти до будь-якої праці для отримання заробітної плати та урівнює працівника з особою, яка може не працювати, але отримувати дохід в розмірах заробітної плати або вищим за неї. В умовах, коли продуктивність праці в Україні складає 25% від середньоєвропейської та у 6,5 разів нижча, ніж американська, примусове зменшення ролі заробітної плати у структурі загальних доходів населення суперечить національним економічним інтересам держави. А відтак, оподаткування заробітної плати податком з доходу фізичних осіб стимулює підприємницькі структури ухилятися від сплати цього податку шляхом мінімізації вказаного доходу, призводить до виплати заробітної плати «у конвертах» та роботи без оформлення трудових відносин, що, в свою чергу, сприяє тінізації економіки. 

Для приведення у відповідність сутності ПДФО з його економічним змістом, нами пропонується введення для оподаткування заробітної плати окремого податку із заробітної плати, а всі пасивні доходи (від оренди, відсотків на депозит, виграшів тощо) мають оподатковуватись податком на доходи фізичних осіб. В умовах електронного обігу всіх фінансових трансакцій введення вказаного податку істотно не ускладнить роботу економічних служб, але приведе у відповідність форму та зміст як податку так й об’єкту оподаткування – дохід та заробітну плату.

Ставка податку на заробітну плату, на нашу думку, має бути єдиною, щоб стимулювати працівника підвищувати якість власної праці шляхом додаткового навчання, освоювання нових навичок, отримання професійної кваліфікації, тобто підвищувати власну капіталізацію на ринку праці та, відповідно, підвищувати заробітну плату. При цьому, застосування пропорційного оподаткування сприятиме зростанню обсягів  «тіньової» заробітної плати, тому доцільним є збереження єдиної ставки податку на заробітну плату працюючим громадянам.

Запровадження податку на заробітну плату зацікавить найманих працівників в частині зростання обсягів майбутніх пенсійних та соціальних накопичень. Крім того, такі новації врівноважать внесок кожного громадянина в розвиток держави відповідно до величини заробітку, та сприятимуть його самореалізації. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ УПРАВЛІННЯ БЮДЖЕТАМИ ЗА ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВИМ МЕТОДОМ
29.05.2015 12:51
МЕТОДИ ФІНАНСОВОГО ТА БЮДЖЕТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ
27.05.2015 23:19
БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
26.05.2015 14:39
ПОДАТКОВИЙ КОМПРОМІС ТА ДОЦІЛЬНІСТЬ ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ В УКРАЇНИ
03.06.2015 00:42




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.236 сек. / Mysql: 1599 (0.184 сек.)