:: ECONOMY :: ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНЕ ПАРТНЕРСТВО ЯК МЕХАНІЗМ ЕФЕКТИВНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА У КРАЇНАХ ЄВРОПИ :: ECONOMY :: ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНЕ ПАРТНЕРСТВО ЯК МЕХАНІЗМ ЕФЕКТИВНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА У КРАЇНАХ ЄВРОПИ
:: ECONOMY :: ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНЕ ПАРТНЕРСТВО ЯК МЕХАНІЗМ ЕФЕКТИВНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА У КРАЇНАХ ЄВРОПИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНЕ ПАРТНЕРСТВО ЯК МЕХАНІЗМ ЕФЕКТИВНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА У КРАЇНАХ ЄВРОПИ

 
03.06.2015 00:29
Автор: Левкова Юлія Романівна, студентка Чернівецького торговельно-економічного інституту Київського національного торговельно-економічного університету
[Секція 7. Інвестиційно-інноваційні процеси в економіці;]

Державно-приватне партнерство (ДПП) вже давно стало способом ефективного залучення держави та бізнесу у галузі, які мають значне соціально-економічне значення. Цей вид співробітництва, за умови раціонального розподілу ризиків, наявності ресурсів, мети, принципів та важелів, може стати головним напрямком реалізації політики модернізації соціально-економічного простору держави, тому потребує вивчення та аналізу. Адже важливим інструментом для досягнення стратегічних цілей соціально-економічного розвитку України та підвищення ефективності державного управління розвитком реального сектору економіки може стати саме державно-приватне партнерство.

Гой І. В. відмічає, що державно-приватне партнерство або  «публічно-приватне партнерство» є одним із сучасних механізмів залучення інвестиційних коштів у розвиток галузей, які традиційно відносяться до державного сектору: житлово-комунальне господарство, транспорт, медицина та інші [1, с.277].

В переважній більшості країн, які мають позитивний досвід реалізації проектів на умовах ДПП, однією із визначальних ознак державно-приватного партнерства є те, що зазначений механізм застосовується з метою реалізації масштабних, національних або міжнародних, суспільно значущих проектів. Світовий досвід свідчить про те, що взаємодія між державою та приватним бізнесом має найбільший ефект передусім в інфраструктурних галузях, де історично склалися передумови, потреба та можливості для такої співпраці при реалізації масштабних соціально-економічних завдань [2, с.42].

У розвинених країнах світу механізм ДПП використовується у проектах щодо побудови нових об’єктів виробництва, розбудови інфраструктури (дорожньо-транспортної, комунікаційної, інформаційної тощо), під час геологічної розвідки родовищ та у процесі видобутку корисних копалин, а також при вирішенні питань енергозбереження, управління нерухомістю, модернізації об’єктів житлово-комунального господарства, утилізації відходів виробництва і споживання, наданні якісних послуг з охорони здоров’я, очищення води та в процесі розвитку туризму.

В 2014 році у Європі кількість угод ДПП, що досягли фінансового закриття на Європейському ринку  склала 82 угоди у розмірі 18,7 млрд. євро, на 15% більше порівняно з 2013 роком в якому вона склала 80 у розмірі 16.3 млрд. євро [3].

Великобританія досі залишилася найбільшим ринком ДПП в Європі як в плані вартості, так і в кількості проектів. Вона уклала 24 угоди у вартість близько 6,6 млрд. євро, коли ж у 2013 було укладено 32 угоди у вартість 6 млрд. євро [3].

Франція друга країна Європи по кількості укладених угод, їх вона уклала аж 10, а Німеччини та Греції трішки відстаючи від Франції, уклали за рік по 7 угод, 6 угод були закриті в Данії, що складає половину угод закритих в країні за останнє десятиліття. 11 країн закрили більше двох операцій, і 13 країни закриті щонайменше, одну транзакцію ДПП [3]. Значна кількість реалізованих угод свідчить про зацікавленість держави та приватного партнера у соціально-економічному розвитку держави, адже реалізовані проекти відображаються як на як економічному становищі приватного партнера, так і на якості товарів та послуг, які вони надають. Адже держава, володіючи значним ресурсним потенціалом, надає можливість реалізувати ідеї бізнесу, який бажає отримати комерційну вигоду.

Крім того, до визначальних ознак ДПП прийнято відносити виключно конкурентний спосіб вибору приватного партнера. Більше того, успіх реалізації проекту у формі державно-приватного партнерства напряму залежить від прозорості проведеного конкурсу, оскільки тільки такий спосіб забезпечує вибір найбільш економічно-вигідного проекту та надійного партнера.

Отже, значний досвід розвинених країн Європи дає підстави урахувати практику застосування механізмів ДДП та акумулювати найкращі інструменти в Україні. Слід також врахувати можливості активного залучення приватного сектору до проблем соціального розвитку, що повинно знайти своє відображення у подальших дослідженнях.

Список використаних джерел:

1. Гой І. В. Підприємництво / І. В. Гой, Т. П. Смелянська. – Київ: «Центр учбової літератури».  –  2013. – 346 с. 

2. Бойко О. Державно-приватне партнерство: світовий досвід та перспективи реалізації в Україні / Олександр Бойко // Юридична газета. – 2013. – С. С. 42 – 43.

3. Market Update Review of the European PPP Market in 2014 [Електронний ресурс]. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://www.eib.org/epec/epec_market_update_2014_en.pdf.

_____________________________

Науковий керівник: Сідуняк О.В., Чернівецький торговельно-економічний інститут Київського  національного торговельно-економічного університету



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІНВЕСТИЦІЙНО-ІННОВАЦІЙНА БЕЗПЕКА ЯК СКЛАДОВА ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
31.05.2015 21:57
ЕКОНОМІЧНЕ ЗРОСТАННЯ В УКРАЇНІ
27.05.2015 23:11
ЦІНОУТВОРЕННЯ ТА ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙ
27.05.2015 23:06
ПРОБЛЕМИ ІНВЕСТУВАННЯ НИЗЬКОВУГЛЕЦЕВОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНИ
27.01.2017 11:28
ВИКОРИСТАННЯ ФІЛОСОФІЇ КАЙДЗЕН НА ПІДПРИЄМСТВАХ ЯК ОДНА З УМОВ ПОКРАЩЕННЯ ВИРОБНИЦТВА
02.06.2015 21:50
ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНИМ ПРОЦЕСОМ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ
02.06.2015 12:54




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.237 сек. / Mysql: 1599 (0.185 сек.)