На тлі економічної кризи у якій залучена Україна на підприємствах постає проблема якісного реформування та поступових перетворень. Орієнтація українських підприємств на надприбутки в умовах жорстокої конкуренції стала дедалі неможливою. До того ж впровадження будь-яких інновацій потребує значних капіталовкладень. Погіршення економічної ситуації країни, як наслідок скороченні зовнішніх фінансових інвестицій призводить до закриття фінансування української промисловості. У даній ситуації потрібно впроваджувати філософію кайдзен.
Багато фахівців вважають концепцію кайдзен найбільш ефективною. У бізнесі вона почала застосовуватися після Другої світової війни на японських підприємствах у різних видах економічної діяльності і являється ключем до успіху. Для прикладу, можна взяти підприємство Toyota, яка після Другої світової війни використала принцип «потокового виробництва» доповнивши інструментами та методами зі сфери проблеми якості виробництва, логістики, мотивації та лідерства. Тому, навіть при дефіциті трудових та фінансових ресурсів, вона змогла вивести продукти вищої якості за більш нижчою ціною, ніж конкуренти.
При застосуванні кайдзен використовують такі принципи:
• Орієнтація на клієнтах – для підприємства, яка дотримується концепції кайдзен, є важливо, щоб продукція задовольняла потреби клієнтів;
• Безперервне вдосконалення;
• Відкрите визнання проблеми – всі проблеми обговорюються разом і знаходять спільний вердикт, це в свою чергу зменшить ступінь відособленості між відділами
• Створення робочих команд, де кожен правник стає членом і приймає спільно рішення разом з іншими;
• Формування дружнього колективу. Для підприємства не так важливі фінансові результати, як хороші взаємовідносини, оскільки це перший крок до високих результатів;
• Самовдосконалення та постійний самоконтроль працівників
Ґрунтуючись на цих принципах можна побудувати основну концепцію впровадження кайдзен, а саме:
1. Призначення менеджера, який буде координувати всі дії.
2. Призначення лідерів кайдзен, до якої будуть входити фахові майстри та працівники які мають потенціал та хочуть розвиватися.
3. Систематичні зібрання на яких буде аналізування проблеми, акцентуючи на кожного працівника залучаючи у процес вирішення.
Систематичне впровадження кайдзен на підприємстві дозволить збільшити продуктивність праці та ефективність функціонування підприємства. Основна мета застосування цієї системи - це стимулювання творчих задумів працівників. Постійні кроки до вдосконалення , що у майбутньому дасть хороші результати.
Список використаних джерел:
1. Карась Е. Використання філософії кайдзн, як сучасної практики в управлінні підприємством [Електронний ресурс] //О.Карась – Режим доступу — http://enа.lp.edu.uа:8080/bitstreаm/ntb/11950/1/104.pdf
2. Матюхин П. В. “Кайдзен” – ключевая стратегия японского менеджмента / П. В. Матюхин // Международный журнал прикладных исследований. – 2013. – №5. – С.108;
3. Фалович В.А. Система кайдзен: від ланцюга поставок до робочого місця. Вісник Національного університету “Львівська політехніка” – м. Львів, 2014. – №927 – С.137-141.
|