Актуальність теми. Одне з основних передумов керівництва підприємства є створення й оцінка поточних і перспективних можливостей підприємства, тобто його потенціалу. Це все викликано потребою збереження ефективності функціонування і покращення конкурентноспроможності на ринку.
На сьогоднішній день значним елементом діяльності господарства слід вважати формування оцінки аспектів потенціалу у зв’язку із поглибленням конкуренції у торгівельні галузі, прогресивною експансією на ринок України іноземних торговельних підприємств. Різні торговельні підприємства вдаються до окремих економічних заходів з метою покращення власного потенціалу. Такі організаційні заходи спрямовані на оновлення структури товарного асортименту, збільшення обсягу збуту товарів запровадження прогресивних технологій у торгівлі, оптимізації витрат обігу, забезпечення високого рівня сервісу кількість вчених як зарубіжних так і вітчизняних приділяли вивченню загальних теоретичних аспектів формування і використання потенціалу підприємства.
Метою роботи є розробка теоретичних положень і практичних рекомендацій з управління потенціалом підприємства, аналіз і загальна характеристика підприємства.
Для досягнення певної мети вирішено такі завдання:
Уточнення економічного змісту економічного потенціалу; дослідити
класифікацію та характеристику факторів, що впливають на рівеньпотенціалу; розкрити методи оцінки наявності та ефективності використання потенціалу підприємства; дослідити тенденції розвитку агроринку в Україні; розкрити загальну характеристику й аналіз підприємства; розкрити напрями підвищення ефективності використання потенціалу підприємства.
Інформаційною базою дослідження послужили закони і нормативні акти
України, що регламентують функціонування підприємств, вітчизняні й зарубіжні публікації, які відбивають теоретичні та методичні розробки, результати наукових досліджень, проведених провідними інститутами України, а також безпосередньо автором.
Більша частина трактувань щодо поняття «потенціал» формується на ресурсній теорії, тобто аналізі та розробці рекомендацій щодо створення потреби в певному складі ресурсів. Проте, теоретичні аспекти функціонування і забезпечення прогресивного господарського використання потенціалу підприємств в сучасних ринкових умовах що склалися, де посилена конкурентна боротьба залишаються малодослідженими й донині. У даних наукових дослідженнях недостатньо висвітлені питання вивченню основних елементів потенціалу підприємств, відсутні методики щодо системного підходу оцінки потенціалу суб’єктів господарювання, немає точних тверджень до дальшого розвитку та забезпечення ефективного використання з урахуванням зміни конюнктури ринку та ділової активності торговельних підприємств. Тому я обрала дану тему, щоб більш детальніше опрацювати визначення сутності, структури і механізму формування та управління стратегічним потенціалом підприємства з урахуванням економічної ситуації, яка спостерігається в Україні.
Теоретичне значення роботи наступне: Розглянуто економічний зміст та складові елементи економічного потенціалу підприємства; розглянуто загальні поняття потенціалу підприємства та класифікація факторів, які безпосередньо впливають на рівень потенціалу розвитку підприємства
Також проведено аналіз самого підприємства, а саме його техніко-економічні показники, фінансовий стан підприємства, та запропоновано рекомендації щодо плану дій з удосконалення системи управління потенціалом за рахунок пошуку резервів, розробки заходів щодо вдосконалення роботи даного підприємства.
|