:: ECONOMY :: ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ ЯК ГОЛОВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ТА КРАЇН ЄС :: ECONOMY :: ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ ЯК ГОЛОВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ТА КРАЇН ЄС
:: ECONOMY :: ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ ЯК ГОЛОВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ТА КРАЇН ЄС
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ ЯК ГОЛОВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ТА КРАЇН ЄС

 
27.02.2015 15:22
Автор: Кіяшко Катерина Іванівна, студентка Запорізького національного університету
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;]

Додана вартість є новою вартістю, що створює підприємство в процесі виробництва продукції. Якщо об’єднати усю додану вартість підприємств відповідної галузі економіки чи підкомплексу, то цей показник буде відображати новостворену вартість по цій галузі чи підкомплексу. В цілому ж по країні валова додана вартість – це валовий внутрішній продукт, а чиста додана вартість (валова додана вартість без урахування амортизації) – національний дохід [3].

Показник доданої вартості є одним із основних показників ефективності виробництва підприємства, галузі, підкомплексу тощо. Тому і оподаткування доданої вартості повинно відповідати важливості цього показника.

При переході України до ринкової економіки гостро постало питання про зміну структури державного бюджету, а саме його доходної частини. Перевагу тут здобувають податкові платежі, які стають основою наповнення Державного бюджету. Податок на додану вартість (ПДВ) в Україні вперше було запроваджено в 1992 році на заміну податку з обороту, який існував ще за радянських часів. На ПДВ були покладені функції забезпечення доходної частини бюджету, впливу на економіку країни та вирішення соціальних питань.

Більшість країн Європи використовують ПДВ як головний інструмент для наповнення бюджету, і з часом постало питання про введення цього податку для всіх країн, які бажають вступити до ЄС. Існує ряд директив ЄС до яких повинна наближатися кожна країна-майбутній член ЄС, зокрема, вони стосуються непрямих податків, а отже і ПДВ. Загалом ПДВ діє в 137 країнах світу. Кожна держава встановлює свої ставки, які коливаються від 15% до 25%. При порівнянні надходжень від ПДВ, його ставок в Україні та країнах ЄС, ми дійшли висновку, що ефективність ПДВ в Україні є досить високою. Так, питома вага ПДВ у ВВП в Україні становить близько 10%, тоді як у країнах ЄС близько 7%. Стандартні ставки ПДВ, його питома вага в податкових надходженнях і у валовому продукті деяких країн Європи наведена в таблиці 1. 




Таблиця 1

Рівень податку на додану вартість і його частка в податкових доходах

та у валовому внутрішньому продукті*





* складено автором за джерелом [1, с. 117]




Сьогодні в Україні ПДВ відіграє велику роль в наповненні бюджету країни, адже його частка в податкових надходженнях за роки його справляння є досить високою і коливається в межах 30%. 

До 2008 року в Україні спостерігалася тенденція збільшення податкових надходжень до Державного бюджету та збільшення частки ПДВ (42,6%) у структурі бюджетної системи. У 2008 році відбулися суттєві зміни податкового законодавства, які особливо торкнулися адміністрування ПДВ. Завдяки цьому, 2008 рік вважають «роком ПДВ» (було зібрано 98,6 млрд. грн податку). 

У 2013 році до Державного бюджету надійшло 128,3 млрд. грн ПДВ, що на 10,6 млрд. грн, або на 7,6% менше відповідного показника минулого року (рис. 1).






Рис 1. Динаміка надходжень податку на додану вартість до Державного бюджету у 2008-2013 роках [2, с. 31]




Таким чином, ПДВ є основною статтею при наповненні доходної частини Державного бюджету, а широка база оподаткування забезпечує значне та постійне його надходження. Крім того, ПДВ є дієвим регулятором економічних процесів, що підвищує його роль і підкреслює необхідність реформування податкової системи, спрощення та удосконалення адміністрування податків та підвищення відповідальності за порушення податкового законодавства.




Список використаних джерел:

1. Андрушенко В. Л. Податкові системи зарубіжних країн / В. Л. Андрушенко, О. Д. Данілов – К. : «Комп’ютерпрес», 2004. – 240 с.

2. Зубенко В. В. Бюджетний моніторинг: Аналіз виконання бюджету за 2013 рік/ Зубенко В. В., Самчинська І. В. – К.: ІБСЕД, Проект «Зміцнення місцевої фінансової ініціативи (ЗМФІ-ІІ) впровадження», 2014. – 80с.

3. Світовий О. М. Економічна сутність та функції податку на додану вартість у зерно продуктовому підкомплексі України / О.М. Світовий // Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). –  №1(25), 2014. – С. 213-216. 




Науковий керівник: Проскуріна Н.М., д.е.н., професор кафедри обліку та аудиту Запорізький національний університет




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОБҐРУНТУВАННЯ НЕОБХІДНОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕПІДГОТОВКИ ПРАЦІВНИКІВ ОБЛІКОВОГО АПАРАТУ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ У ВІДПОВІДНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ СФЕРИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
28.02.2015 00:01
ОБЛІК ПЕРЕОЦІНКИ ВАЛЮТНИХ АКТИВІВ ТА ЗОБОВ’ЯЗАНЬ В УМОВАХ КОЛИВАНЬ ВАЛЮТНИХ КУРСІВ
27.02.2015 23:45
СТАТИСТИЧНІ МЕТОДИ В ЕКОНОМІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ
27.02.2015 11:47
УДОСКОНАЛЕННЯ ОБЛІКУ ЛІЗИНГОВИХ ОПЕРАЦІЙ
27.02.2015 11:40
АУДИТОРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
26.02.2015 19:54
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ОБЛІКУ ПОТОЧНИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ НА ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ В УМОВАХ ЗАГОСТРЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ КРИЗИ
26.02.2015 11:50
ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ РЕАЛІЗАЦІЇ НЕОБОРОТНИХ АКТИВІВ ДЛЯ РОЗРАХУНКУ ПДВ У СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ
24.02.2015 19:34
МЕТОДИКА ОЦІНКИ ВИРОБНИЧИХ ЗАПАСІВ У БУХГАЛТЕРСЬКОМУ ОБЛІКУ
24.02.2015 12:35
ОБЛІК ЄДИНОГО ПОДАТКУ У СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ У 2015 РОЦІ
15.02.2015 21:07




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.228 сек. / Mysql: 1599 (0.181 сек.)