:: ECONOMY :: АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ: НОВАЦІЇ В ЗАКОНОДАВСТВІ :: ECONOMY :: АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ: НОВАЦІЇ В ЗАКОНОДАВСТВІ
:: ECONOMY :: АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ: НОВАЦІЇ В ЗАКОНОДАВСТВІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ: НОВАЦІЇ В ЗАКОНОДАВСТВІ

 
26.02.2015 12:12
Автор: Краснокутська Наталія Станіславівна, доктор економічних наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Одними із найбільш масштабних перетворень, що впливають на умови ведення бізнесу в Україні, у 2015 р. стали чергові зміни податкової системи. На фоні загострення економічних, політичних і суспільних проблем уряд у другій половині 2014 р. ініціював законопроекти, які, декларуючи спрощення податкового навантаження, зумовили низку додаткових проблем для підприємців. У числі таких новацій особливе місце займає адміністрування податку на додану вартість (ПДВ), що визначило актуальність і змістовну спрямованість проведеного дослідження.

Метою впровадження нововведень щодо адміністрування ПДВ визначено мінімізацію впливу людського фактору та запобігання уникненню будь-яких зловживань, у першу чергу, пов’язаних із фіктивними податковими кредитами покупців, зменшення кількості перевірок і збільшення відповідних надходжень до бюджету [1; 2; 3]. Для реалізації цієї мети з 1 лютого 2015 р. введено систему електронного адміністрування ПДВ, яка до 1 липня 2015 р. буде діяти у тестовому режимі, а після цієї дати – на постійній основі. Така система передбачає обов’язковий перехід суб’єктів підприємницької діяльності на електронну звітність і реєстрацію ними в Єдиному реєстрі податкових накладних всіх розрахунків коригування [1]. З точки зору мінімізації впливу людського фактору та запобігання зловживанням, така система електронного адміністрування дійсно унеможливлює реєстрацію податкової накладної постачальником за відсутності у нього коштів на спеціальному електронному ПДВ-рахунку і, відповідно, надання покупцю податкового кредиту. 

Щодо збільшення податкових надходжень до бюджету, то урядові очікування тут є скоріше оптимістичними, ніж такими, що відповідають реаліям. Створення спеціальних ПДВ-рахунків призводить до невиправданого відволікання і часткового втрачання оборотних коштів. Неможливість отримання товарного кредиту фактично скорочує обсяги фінансування (особливо у сфері торгівлі) і замість полегшення умов ведення бізнесу призводить до вимушеного скорочення поточної діяльності за відсутності альтернативних фінансових можливостей. 

Важливою новацією, яка також чинить скоріше негативний ефект, є відсутність можливості переведення коштів із ПДВ-рахунку на поточний рахунок підприємства. Це означає, що за виникнення сум помилково або надмірно нарахованого ПДВ ці кошти на невизначений термін можуть бути заморожені. Механізм відшкодування підтверджених сум ПДВ з боку державної фіскальної служби є, по-перше, непрозорим, а, по-друге, згідно із законодавчими змінами [1] затримки із таким відшкодуванням взагалі тепер не вважаються порушенням податкового законодавства. 

На жаль, список проблем під час адміністрування ПДВ не вичерпується визначеними вище, тому, враховуючи тестовий період роботи нової системи, є сподівання щодо її перегляду і внесення необхідних, дійсно дієвих поліпшень.   




Список використаних джерел:

1. Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи // Закон України №71-19 від 28.12.2014 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua.

2. Ділова спільнота висловлює зауваження до запровадження електронного адміністрування ПДВ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uspp.ua.

3. Котенко В. ПДВ: нові правила / В. Котенко, Х. Інтріаго, І. Чуфаров // Податково-юридичний вісник EY [Електронний ресурс]. – 28 серпня 2014 р. − Режим доступу: http://www.eba.com.ua.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУЧАСНИЙ СТАН ОПОДАТКУВАННЯ ПІДАКЦИЗНИХ ТОВАРІВ
23.01.2015 22:44
ПОДАТОК НА НЕРУХОМІСТЬ: ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ
18.02.2015 17:52




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.031 сек. / Mysql: 1570 (0.939 сек.)