:: ECONOMY :: ОБЛІК ЄДИНОГО ПОДАТКУ У СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ У 2015 РОЦІ :: ECONOMY :: ОБЛІК ЄДИНОГО ПОДАТКУ У СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ У 2015 РОЦІ
:: ECONOMY :: ОБЛІК ЄДИНОГО ПОДАТКУ У СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ У 2015 РОЦІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОБЛІК ЄДИНОГО ПОДАТКУ У СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ У 2015 РОЦІ

 
15.02.2015 21:07
Автор: Дуганець Наталія Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку і аудиту Подільського державного аграрно-технічного університету; Кондрюк Леся Василівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку і аудиту Подільського державного аграрно-технічного університету; Корибко Вікторія Олександрівна, студентка магістратури Подільського державного аграрно-технічного університету
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;]

Нормативно-правове регулювання податків та платежів в Україні має визначальний вплив на систему обліку розрахунків за податками та платежами. Ситуація ускладнюється частими змінами баз та строків нарахування податків та платежів, форм та порядку оформлення звітності тощо. Не виключенням став і поточний 2015 рік.

У кінці 2014 року на сайті Міністерства доходів та зборів України було оприлюднено проект Закону України ”Про внесення змін до Податкового кодексу України (далі – ПК)  щодо удосконалення адміністрування фіксованого сільськогосподарського податку”. Законопроектом передбачалось внести зміни до Податкового кодексу України, а саме пропонувалось розмежувати порядок оподаткування фіксованим сільськогосподарським податком (встановити окремо об’єкт та базу оподаткування) для підприємств, які займаються рослинництвом, птахівництвом та тваринництвом, та встановити для підприємств, які займаються птахівництвом та тваринництвом, окрему ставку оподаткування ФСП – у відсотках від суми валового доходу. 

Провівши аналіз співставлення розмірів об’єкту оподаткування ФСП з даними сум доходу, отриманого від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва авторами змін було встановлено, що деякі платники при значних сумах доходу мають незначні площі сільськогосподарських угідь. При цьому ФСП  сплачується  у незначних розмірах. Основним видом діяльності цих підприємств є тваринництво (птахівництво). Таким чином, зазначені підприємства мають мізерне податкове навантаження при значних обсягах доходів, отриманих від реалізації продукції тваринництва, що надає їм найбільш вигідні умови для господарювання у порівнянні з сільгоспвиробниками, основним видом діяльності яких є рослинництво. Для підприємств, які займаються рослинництвом та рибництвом, ставки податку та база оподаткування мали б не змінюватись. Однак, зміни були прийняті зовсім у іншому напрямку.

У Податковому кодексі прийняті зміни у відповідності до прийнятого 28 грудня 2014 року Закону України № 71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)" [1]. Так, з 1.01.2015 року у Податковому кодексі відбулось скорочення податків з 22-ох до 9-ти. Однак, при аналізі нами було встановлено, що частина з них не була відмінена, а внесена як підвид іншого податку, що не зменшує податкового навантаження. Так, у переліку знаходимо податок на майно, який у тексті Податкового кодексу складається з податку на нерухоме майно, транспортного податку та плати за землю і кожен має свою форму, строки та порядок подання звітності.

Вилучено з Податкового кодексу фіксований сільськогосподарський податок, однак, сільськогосподарські товаровиробники будуть сплачувати його за майже такими ж умовами відносячись до 4 групи платників Єдиного податку. При цьому, ”новий податок” звільняє від сплати податку на прибуток та цілого ряду інших (крім плати за землю). Згіднo з пiдпyнктoм 293.2 Податковoго кодекcу України внесенні зміни щодо платників та ставок єдиного податку:

• до ФОП 1 групи єдиного податку відносяться ті, що здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню; працюють без найманих осіб; річний обсяг доходу у яких не повинен перевищувати 300 000 грн.. Ставка єдиного  податку складає вiд 1 до 10 %  розміру мінімальної зарплати, тoбто від 12,18 дo 121,80 гривень.

• до ФОП 2 групи єдиного податку відносяться ті, що здійснюють господарську діяльність з надання послуг (у т.ч. числі побутових) платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства; кількість найманих працівників - не більше 10 осіб; річний обсяг доходу не повинен перевищувати 1 500 000 грн. Ставка податку складає 2% - 20%  від мінімальної зарплати у розрахунку на календарний місяць, тобто максимальна сума до 01.12.2015 – 243,20 грн.

• до ФОП та ЮО 3 групи єдиного податку відносяться ті, що здійснюють будь-які види діяльності, крім тих, які заборонені платникам єдиного податку, з необмеженою кількістю найманих працівників та обсягом доходу до 20 000 000 грн. Вони сплачують єдиний податок в розмірі 2% від доходу для платників ПДВ або 4% від доходу для неплатників ПДВ.

• до 4 групи відносяться сільськогосподарські виробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній рік дорівнює або перевищує 75 % [5].

Об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду, що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди. Права власності/користування земельними ділянками повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства.

Ставки податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування):

• для ріллі, сіножатей і пасовищ - 0,45;

• для багаторічних насаджень - 0,27;

• для земель водного фонду - 1,35 [5].

Згідно пп. 295.9.2. Податкового кодексу сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів. За пп. 292-1.3. підставою для нарахування єдиного податку платникам четвертої групи є дані державного земельного кадастру та/або дані з державного реєстру речових прав на нерухоме майно [1].

Згідно пп. 295.9. Податкового кодексу платники єдиного податку четвертої групи: самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу [1].

Однак, станом на 12.02.2015р. (а це за 8 днів до останнього терміну подання) форми Декларації не запропоновано.

Отож, для бухгалтерів досліджуваного нами та інших сільськогосподарських підприємств залишається відкритим питання відсутності затвердженої форми звітності по «новому» податку. Діюча на сьогодні (12.02.2015р.) частина форми для платників 4 групи Податкової декларації платника єдиного податку (затверджена Наказом Міністерства фінансів України ”Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку” 21.12.2011  № 1688 [3]) зовсім не відповідає ні об’єкту оподаткування, ані іншим особливостям розкриття інформації про умови його справляння у платників податку. 

Доцільно надалі використовувати затверджену форму прийняту Наказом Міністерства доходів і зборів України ”Про затвердження форми Податкової декларації з фіксованого сільськогосподарського податку” від 30.12.2013  № 865 (який станом на сьогодні - 12.02.2015р. залишається чинним) [4]. Разом із тим, доцільним було б змінити назву наступного змісту: ”Декларація по єдиному податку 4 групи сільськогосподарських товаровиробників ”. 

Органи Міністерства доходів і зборів України змушені використовувати ”стару” Декларацію по фіксованому сільськогосподарському податку, адже сільськогосподарські товаровиробники не можуть позбутись права на оформлення спеціального режиму оподаткування.

Для сільськогосподарських товаровиробників за умови відміни, чи правильніше сказати перейменування фіксованого сільськогосподарського податку, залишається на часі актуальним порядок переоформлення на новий спеціальний режим оподаткування. 

Згідно пп. 298.8.1. Податкового кодексу сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду), – контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади та за погодженням із органом виконавчої влади;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - т контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Контролюючий орган здійснює реєстрацію суб’єкта господарювання як платника єдиного податку і протягом двох робочих днів з дати отримання заяви повідомляє про обрання спрощеної системи оподаткування.

За пп. 299.11 у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам Податкового Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II Податкового Кодексу. Такий платник податку зобов’язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення [1].

Таким чином, вважаємо що на часі необхідне прийняття Декларації по спеціальному режиму оподаткування 4 групи сільськогосподарських товаровиробників з метою розрахунку податкових платежів бухгалтерами платників податку. За основу можна взяти ”стару” форму Декларації по фіксованому сільськогосподарському податку, але оновленою назвою.




Список використаних джерел:

1. Податковий кодекс України [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/page37;

2. Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи) № 71-VІІІ від 28.12.2014р. [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/71-19/paran1664#n1664;

3. Наказ Міністерства фінансів України ”Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку” 21.12.2011  № 1688 [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z1533-11#n26;

4. Наказ Міністерства фінансів України ”Про затвердження форми Податкової декларації з фіксованого сільськогосподарського податку” від 30.12.2013  № 865 [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0133-14;

5. Які податки платитимемо в 2015-му році [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://rokosvita.org.ua/yaki-podatky-platytymemo-v-2015-mu-roci.html.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОБҐРУНТУВАННЯ НЕОБХІДНОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕПІДГОТОВКИ ПРАЦІВНИКІВ ОБЛІКОВОГО АПАРАТУ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ У ВІДПОВІДНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ СФЕРИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
28.02.2015 00:01
ОБЛІК ПЕРЕОЦІНКИ ВАЛЮТНИХ АКТИВІВ ТА ЗОБОВ’ЯЗАНЬ В УМОВАХ КОЛИВАНЬ ВАЛЮТНИХ КУРСІВ
27.02.2015 23:45
ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ ЯК ГОЛОВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ТА КРАЇН ЄС
27.02.2015 15:22
СТАТИСТИЧНІ МЕТОДИ В ЕКОНОМІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ
27.02.2015 11:47
УДОСКОНАЛЕННЯ ОБЛІКУ ЛІЗИНГОВИХ ОПЕРАЦІЙ
27.02.2015 11:40
АУДИТОРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
26.02.2015 19:54
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ОБЛІКУ ПОТОЧНИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ НА ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ В УМОВАХ ЗАГОСТРЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ КРИЗИ
26.02.2015 11:50
ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ РЕАЛІЗАЦІЇ НЕОБОРОТНИХ АКТИВІВ ДЛЯ РОЗРАХУНКУ ПДВ У СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ
24.02.2015 19:34
МЕТОДИКА ОЦІНКИ ВИРОБНИЧИХ ЗАПАСІВ У БУХГАЛТЕРСЬКОМУ ОБЛІКУ
24.02.2015 12:35




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.210 сек. / Mysql: 1599 (0.165 сек.)