:: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ АНАЛІЗУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ АНАЛІЗУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ АНАЛІЗУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ АНАЛІЗУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА

 
27.01.2015 22:25
Автор: Жукова Дар’я Анатоліївна, здобувач кафедри економіки підприємства, Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія»
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
Для того, щоб мати можливість виявити та використати сприятливі можливості зовнішнього середовища, а також уникнути головних загроз, що можуть мати негативний вплив на діяльність підприємства, управлінці та аналітики підприємства мають відстежувати основні процеси, що мають місце у зовнішньому середовищі, а також здійснювати оцінювання можливого впливу цих процесів на основні показники ефективності діяльності підприємства. Такий напрям аналітики називається аналізом факторів зовнішнього середовища.
Питання впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємств присвячені праці таких закордонних та вітчизняних вчених, як Г. Мінцберг, М. Айкен, Д. Чайлд, М. Портер, Шведчиков О. А., Акімова І. М., Шершньова З. Є. та ін.
У сучасній літературі існує втім декілька цікавих розробок, що стосуються аналізу зовнішнього середовища. О. А. Шведчиковим розроблено модель оцінки впливу зовнішнього середовища, що є графоаналітичною і «заснована на використанні комплексної площини, за допомогою якої відображається зв'язок зовнішніх обмежень з рівнем використання потенціалу розвитку на підприємстві» [1]. Іншим новаторським підходом є підхід, зазначений у праці Я. Ф. Ходаковського, у якій було пов’язано SWOT-аналіз та методологію TOPSIS, що є «технологією, розробленою Хвонгом і Юном в 1981 р. Основний принцип TOPSIS полягає в тому, що обрані альтернативи повинні мати найменшу дистанцію до ідеального рішенням і максимальну дистанцію від ідеально-негативного рішення» [2, с. 5813].
Першим кроком з аналізу факторів зовнішнього середовища є збір інформації про соціальні, економічні, політичні та технологічні тенденції у змінах середовища існування організацій. Основні фактори зовнішнього середовища, що впливають на поведінку організації, можуть бути розділені на чотири великі групи: політичні та правові; економічні; соціальні та культурні; технологічні.
Така логіка поділу притаманна одному з класичних методів матричного аналізу – PEST. Але такий поділ видається занадто загальним та не враховує інформаційну складову, що має дуже важливе значення з точки зору впливу на управління підприємством (рис. 1).



Рис. 1. Зовнішні фактори впливу на підприємство

У процесі проведення стратегічного аналізу зовнішнього середовища виникає необхідність застосування різних прикладних прийомів, які залежно від об'єктів дослідження можна об'єднати у 7 груп:
1) стратегічний аналіз макро-оточення підприємств:
– аналіз інформаційних оглядів, проектів, звітів, статистичних довідок;
– кабінетні дослідження, різноманітні методи сегментації, збирання даних, аналізу і статистичної оцінки;
– економетричне моделювання.
2) стратегічний аналіз безпосереднього оточення (галузі і конкуренції):
– аналіз життєвого циклу галузі;
– аналіз вхідних та вихідних бар'єрів галузі;
– якісні методи прогнозування;
– бенчмаркінг;
– метод сценаріїв;
– імітаційне моделювання;
– методи експертних оцінок (Дельфі, мозкового штурму та ін.)
Враховуючи те, що стратегічний аналіз виконується різними людьми на різних рівнях управління підприємством чи корпорацією – починаючи від членів Ради директорів і менеджерів до безпосередніх виконавців (бухгалтерів-аналітиків, економістів, працівників відділів стратегічного планування, маркетингу), його функції суттєво розподілені за структурними підрозділами.
На рівні вищого керівництва і менеджерів середньої ланки найбільше застосовуються інструктивно-описові моделі, призначені для прийняття загальних рішень щодо вибору необхідної стратегії. Прикладами інструктивно-описових моделей можуть служити матриці ВСG, GЕ/МсКіnsey, Shell/DPM, тощо. Прогностичні і розрахунково-аналітичні методи і моделі більшою мірою застосовують економісти-аналітики. Необхідність глибокого вивчення параметрів зовнішнього середовища змушує менеджерів та економістів-аналітиків менше збирати первинну інформацію та більше оцінювати різноманітну інформацію, отриману за допомогою спеціальних досліджень або зі спеціалізованих ділових і фінансових видань, довідників інформаційних агентств, звітів торговельно-промислових асоціацій і державних комітетів та комісій, банків і страхових компаній, аудиторських фірм і соціологічних служб, тощо.
Середовище підприємства, як правило, вивчається з системного погляду, коли підприємство розглядається як відкрита система – «вхід», «перетворювач», «вихід».
Під час визначення стратегічних цілей, а також вибору виду стратегії застосовуються різноманітні методи і технології прогнозного аналізу (прогнозування і передбачення), критерії вибору оптимального варіанту в умовах недостатньої інформації та високого ступеня невизначеності.
Отже, у процесі проведення стратегічного аналізу зовнішнього середовища доводиться працювати з інформацією, що береться з аналітичних оглядів, прогнозів і вивчення тенденцій. Основу інформаційного забезпечення становить глибоке багаторівневе дослідження вітчизняного і зарубіжного ринків за широким спектром показників і величин, що впливають на управління і результати діяльності підприємства. Для більш ретельного аналізу зовнішнього середовища сучасним управлінцям необхідно:
– поширити застосування матеріалів оглядів міжнародних рейтинговий агенцій;
– застосовувати прозору структуру управління підприємством взагалі і аналізом зовнішнього середовища зокрема;
– розробити універсальну систему аналізу зовнішнього середовища з використанням як класичних (портфельних методів аналізу, так і новаторських розробок).

Список використаних джерел:
1. Шведчиков О. А. Моделювання впливу зовнішнього середовища на сталий розвиток промислового підприємства / О. А. Шведчиков // Вісн. Дніпроп. ун-ту. Сер. «Екон.». – 2012. – Вип. 6 (2). – С. 203–207.
2. Ходаковский Я. Ф. Использование алгоритма приоритезации по близости к идеальному решению в SWOT-анализе [Електронний ресурс] / Я. Ф. Ходаковский // XII Всероссийское совещание по проблемам управления – ВСПУ-2014, Москва. – 2014. – 16–19 июня. – С. 5812–5816 – Режим доступу: http://vspu2014.ipu.ru/node/8581. – Загол. с екрану.
3. Тараненко О. О. Вплив зовнішнього середовища господарювання на економічну стійкість підприємства / О. О. Тараненко // Вісн. Хмельн. нац. ун-ту. Економічні науки. – 2010. – № 2. Т. 1. – С. 118–121.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСУ БРЕНДИНГУ СТОСОВНО РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
29.11.2014 01:52
ІНТЕРНЕТ МАРКЕТИНГ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
29.11.2014 01:03
ИСТОРИЯ ВОЗНИКНОВЕНИЯ БРЕНДА ТЕРРИТОРИИ
29.11.2014 00:03
СУЩНОСТЬ И ОСУЩЕСТВЛЕНИЕ ИНФОРМАЦИОННОГО МАРКЕТИНГА РЕГИОНА
28.11.2014 23:58
РОЛЬ МЕНЕДЖМЕНТУ В УМОВАХ ФІНАНСОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ В ДЕРЖАВІ
26.11.2014 19:41
ДО ПИТАННЯ ПРО РЕФОРМИ У СИСТЕМІ МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ В УКРАЇНІ
25.11.2014 22:36
СУЧАСНІ ВИМОГИ ДО ДІЯЛЬНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ В УМОВАХ НЕСТАБІЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА
18.11.2014 17:28
РОЗВИТОК ЕКОЛОГІЧНОГО БРЕНДИНГУ В УКРАЇНІ
11.11.2014 21:43
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКУВАННЯ ТОВАРІВ В УКРАЇНІ
11.11.2014 21:40




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.195 сек. / Mysql: 1599 (0.153 сек.)