:: ECONOMY :: АНТИМОНОПОЛЬНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В УМОВАХ РИНКОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ :: ECONOMY :: АНТИМОНОПОЛЬНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В УМОВАХ РИНКОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
:: ECONOMY :: АНТИМОНОПОЛЬНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В УМОВАХ РИНКОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНТИМОНОПОЛЬНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В УМОВАХ РИНКОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ

 
30.11.2014 18:04
Автор: Зробок Віктор Богданович, студент Національного університету Державної податкової служби України
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Створення  основи  конкурентної політики в Україні відбувалося у складних умовах, адже  у спадок від СРСР Україна отримала суцільно монополізований ринок.  В країні було відсутнє антимонопольне регулювання, а розробки  розвинутих країн неможливо механічно перенести в умовах перехідної економіки.
Основним змістом сучасного етапу антимонопольної політики в Україні є захист створеного конкурентного середовища, підвищення ефективності функціонування існуючих конкурентних відносин,боротьби з негативними наслідками монополізму, підтримкаконкурентоспроможності  вітчизняного виробництва.
Правове забезпечення державної конкурентної політики в Україні гарантується Конституцією України, а також законами України: "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності"', "Про захист віднедобросовісної конкуренції", "Про Антимонопольний комітет України".
Але в українському законодавстві існує дуже багато прогалин і недоліків, які можна було б усунути, просто проаналізувавши джерела антимонопольного законодавства інших держав. Однією з таких прогалин є майже нерозвинуте законодавство щодо монополій у міжнародній торгівлі[1].
В економіці України ще не створено ефективного конкурентного середовища. Залишаються не ефективними та мало дієвими механізми державного регулювання природних монополій, не відповідають економічним розрахункам ціни і тарифи на їх послуги, структура витрат виробництва. Не створено сучасної держаної системи регулювання діяльності суб'єктів природних монополій на транспорті та в галузі зв'язку. Держава та її антимонопольні органи не забезпечують дотримання вимог законодавства в процесах роздержавлення власності та приватизації, а також економічної концентрації суб'єктів господарювання. Найбільш монополізованими залишаються ринки платних послуг, які здійснює держава.
В Україні в результаті вжитих протягом останніх років правових та організаційних заходів створено умови для теоретичної реалізації конституційного принципу забезпечення державного захисту конкуренції, а на практиці сьогодні надмірний рівень монополізації не тільки зберігся з минулих років, а й певною мірою навіть збільшився, оскільки держава протягом останніх років, послабивши контроль за виробником[2].
    Отже, розбудова ефективного конкурентного середовища потребує створення дієвих механізмів державного регулювання діяльностісуб'єктів природних монополій та посилення захисту підприємців від монопольних проявів, насамперед з боку суб'єктів природних монополій.Потребує впровадження та оптимізації державна підтримка суб'єктів господарювання і галузей економіки, приведення практики надання їм державної допомоги, у т.ч. шляхом законодавчого врегулювання питання, у відповідність до стандартів Європейського Союзу та вимог СОТ. Слід забезпечити подальше розширення участі України в міжнародному співробітництві у сфері конкурентної політики, зокрема шляхом налагодження співробітництва з європейською комісією, ратифікації та реалізації Договору про проведення узгодженої антимонопольної політики країнами СНД, укладання та виконання договорів про співпрацю в галузі захисту конкуренції з іншими державами.

Список використаних джерел:
1. Баклан О.В. Деякі теоретичні питання щодо лібералізації та оптимізації регулюючого впливу держави в сфері підприємництва [Електронний ресурс] / О.В. Баклан // Науковий вісник Національного університету біоресурсів природокористування України.
2. Лозова Г.М. Інституційні аспекти створення ефективного конкурентного середовища в Україні/ Г.М Лозова // Підприємництво, господарство і право. – 2002.–№5.–С.21


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО МЕТОДУ БЮДЖЕТУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮЖЕТІВ
29.11.2014 01:36
ОСОБЛИВОСТІ СПЛАТИ ТА ВІДОБРАЖЕННЯ В ОБЛІКУ ПОДАТКОВИХ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИМИ ТОВАРОВИРОБНИКАМИ
28.11.2014 14:32
РЕФОРМУВАННЯ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
27.11.2014 22:39
БЮДЖЕТНА ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ В УКРАЇНІ
25.11.2014 19:26
ОСОБЛИВОСТІ МИТНОГО ОПОДАТКУВАННЯ В УКРАЇНІ
21.11.2014 18:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.279 сек. / Mysql: 1570 (0.217 сек.)