|
|
|
ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО МЕТОДУ БЮДЖЕТУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮЖЕТІВ
|
29.11.2014 01:36 |
Автор: Оненко Юлія Юріївна, студентка Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
|
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;] |
Бюджетна система України перебуває в процесі становлення та пошуку свого варіанту ефективного управління державними програмами. Головним інструментом стратегічного розвитку держави є ефективний бюджетний процес як основна складова частина державного бюджету. Ефективне використання бюджетних коштів і якісний контроль за цим процесом – головна ціль формування бюджетів. Реформування бюджетної системи в Україні передбачає вдосконалення практики бюджетного планування через застосування сучасних методик та прогресивних підходів, підтверджених зарубіжним досвідом. Одним із таких підходів є програмно-цільовий метод формування бюджетів, який є дієвим і ефективним. Його застосування створює необхідні передумови для забезпечення збалансованості бюджетів у середньо строковій перспективі, покращення рівня надання послуг населенню органами державної влади та місцевого самоврядування. Головною метою програмно-цільового методу є розподіл бюджетних ресурсів відповідно до визначених пріоритетів (програм) та оцінка результативності використання бюджетних коштів за показниками. Така методика забезпечує надання інформації щодо використаних ресурсів та досягнутих результатів, таким чином надаючи можливість посадовцям на всіх рівнях зробити висновки щодо пріоритетності тієї чи іншої програми та її корисності для територіальної громади, регіону і країни у порівнянні з іншими запропонованими видами послуг в рамках обмежених фінансових ресурсів. В Україні запроваджене поетапне застосування програмно-цільового методу бюджетного планування. Станом на сьогодні цей метод успішно реалізовується на державному рівні при складанні державного бюджету. Що стосується місцевих бюджетів, то повний повинен був відбутися у 2014 році. Програмне бюджетування не може бути ефективним, якщо орган місцевого самоврядування просто розподіляє наявні ресурси за програмами установ на основі обсягів видатків попередніх бюджетних періодів без внесення змін до переліку послуг чи статей видатків. Якщо ресурсів недостатньо для фінансування всіх напрямків діяльності, необхідно забезпечити лише пріоритетні, реалізація яких може бути результативною за умови обмежених коштів. Необхідно також оцінювати минулий досвід виконання програм. Якщо за програмою не надавалося жодних корисних послуг, фінансування її необхідно скоротити або припинити взагалі. Таким чином, процес запровадження програмно-цільового методу бюджетування на місцевому рівні в Україні, хоч і розпочатий, проте знаходиться на початковому етапі свого розвитку і потребує удосконалення. Зокрема, необхідно урегулювати процедуру розгляду та затвердження бюджетних програм, на які виділяються кошти з міського та державного бюджету.
Список використаних джерел: 1. Кондусова Л.Ф. Теоретичні аспекти впровадження програмно-цільового методу у бюджетному процесі України / Л.Ф. Кондусова, І.І. Нескородєва // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2009. – № 26. – С. 189-194. 2. Лисяк Л. В. Бюджетна політика у системі державного регулювання соціально-економічного розвитку України : монографія / Л. В. Лисяк. —К.: ДННУ АФУ, 2009. — 600 с. 3. Ярошевич Н.Б. Проблеми запровадження програмно-цільового методу планування місцевих бюджетів в Україні // Науковий вісник НЛТУ України. – 2010. – Вип. 20.8. – С. 270-275. 4. Рилєєв С.В. Програмно-цільовий метод як інструмент виконання бюджетів різних рівнів / С.В. Рилєєв, О.І. Чередарик // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. - 2009. – Вип. 3. – С. 169-278.
______________________________________________________________________________ Науковий керівник: Далєвська Тетяна Анатоліївна, аситент кафедри фінансів Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|