|
|
|
УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ ЯК СКЛАДОВА СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
|
27.11.2014 18:46 |
Автор: Черніговець Катерина Валеріївна, студентка ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України»
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво;] |
У сучасних умовах господарювання діяльність підприємств характеризуються рядом нагальних проблем, однією з яких є постійно зростаючі обсяги витрат, що пов’язано з нестабільною економічною ситуацією в країні. З метою забезпечення стабільного довгострокового розвитку постає необхідність в розробці системи управління витратами підприємства. Управління витратами представляє собою розробляння і реалізацію управлінських рішень, щодо формування та регулювання витрат підприємства відповідно до його стратегічних цілей [1]. Управління витратами підприємства має як довгостроковий так і короткостроковий аспект. У короткотерміновій перспективі підприємство повинне сформувати перевищення ціни над середніми витратами. У довгостроковій перспективі ціна реалізації виробничої продукції повинна бути не нижчою від величини середніх витрат [2]. Управління витратами у довгостроковій перспективі повинно представляти собою систему взаємопов’язаних та взаємозалежних етапів: 1. Формування стратегічної мети управління витратами підприємства. Для різних підприємств мета управління витратами може відрізнятися, але загалом це підвищення або збереження рентабельності та конкурентоспроможності, забезпечення довгострокової платоспроможності. 2. Проведення стратегічного аналізу, що включає діагностику внутрішнього та зовнішнього середовища, як основних факторів впливу. 3. Розподіл завдань між підрозділами, щодо управління витратами, що пов’язане з тим, що підрозділи акумулюють різні обсяги ресурсів. 4. Визначення та використання процедур та інструментів управління витратами, які б не суперечили загальній політиці розвитку підприємства. 5. Випробування обраних інструментів та процедур управління витратами на практиці, протягом операційного циклу діяльності підприємства. 6. Оцінювання ефективності застосованих інструментів управління витратами. Аналіз впроваджених заходів може здійснюватися як за абсолютними так і відносними показниками. Основним абсолютним показником є зміна загального обсягу витрат, так і основних його складових. До відносних показників належать: сума витрат на одного працівника, витрати на одну гривню активів, витратність працюючих активів, інші. 7. Виявлення та усунення недоліків обраної системи управління витратами. 8. Впровадження удосконаленої системи управління витратами підприємства на довгостроковий період. Отже, запровадження системи управління витратами відграє вагому роль у забезпеченні довгострокового розвитку підприємства та дає змогу протистояти дії внутрішніх та зовнішніх факторів середовища, забезпечуючи високий рівень рентабельності, прибутковості та конкурентоспроможності.
Список використаних джерел: 1. Система управління витратами на промисловому підприємстві [Електронний ресурс]: Науковий портал Економіка – Режим доступу: http://economics.opu.ua/files/archive/2014/No3/43-49.pdf. 2. Сутність системи стратегічного управління витратами [Електронний ресурс] : НБУ ім. В. І. Вернадського – Режим доступу : http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN8.pdf.
Науковий керівник: Бондаренко А. Ф., к.т.н., доц., ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України»
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|