|
|
|
ВИДИ АНАЛІЗУ ТА СПОСОБИ ВИЗНАЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕКЛАМНИХ ЗВЕРНЕНЬ ПІДПРИЄМСТВА
|
02.10.2014 20:55 |
Автор: Мошенська А.В., аспірант кафедри вищої математики ДВНЗ "КНЕУ імені Вадима Гетьмана"
|
[Секція 4. Економічний аналіз. Економіко-математичне моделювання;] |
Економічна ефективність реклами характеризується впливом рекламних звернень підприємства на його збут і враховує такі показники як рівень прибутку, частки ринку і т.п. Формалізація при моделюванні повинна враховувати не тільки складне відокремлення рекламних зусиль від інших, які стосуються, наприклад, просування продукції підприємства, а також і вплив конкуренції, економічного та політичного кліматі, технологічні чинники та соціокультурне середовище. Для оцінки економічної ефективності рекламних звернень підприємства необхідно порівняти об’єми збуту продукції підприємства до і після рекламних звернень, а також проаналізувати співвідношення одержаних доходів з витратами на рекламні звернення. Таким чином, аналіз ефективності рекламних звернень підприємства проводиться на основі моделювання реакції ринку. Цільовою функцією при моделюванні найчастіше визначають збут, прибуток або частку ринку. За незалежні змінні обирають видатки на рекламні звернення та інші технологічні параметри. Ефективність рекламних звернень підприємства може бути оцінена: позитивно, коли витрати на рекламні звернення менше додаткового прибутку; негативно, коли витрати на рекламні звернення перевищують додатковий прибуток; нейтрально, коли витрати на рекламні звернення рівні додатковому прибутку. На Рис.1 представлені види аналізу ефективності рекламних звернень підприємства.
Рис.1. Види аналізу ефективності рекламних звернень підприємства
Класифікація способів визначення ефективності рекламних звернень підприємства представлена на Рис.2. Усі розглянуті способи визначення ефективності рекламних звернень підприємства взагалі ґрунтуються як правило на реальних відгуках на рекламні звернення. Однак, для підприємства важливим завданням на стадіях створення нового рекламного звернення або перед початком реалізації нової стратегії є завчасна оцінка ефективності від зміни рекламного звернення. Тому всі способи представлені на Рис.2 повинні виявляти потенційно можливу аудиторію, цільову аудиторію, а також частку відгуків цільової аудиторії на рекламні звернення підприємства. В економічній літературі існує три функціональні залежності функції реакції збуту на рекламні звернення підприємства: лінійна, увігнута (зі збільшенням інтенсивності рекламних звернень темпи зростання збуту знижуються) і S-подібна (логістична).
Рис.2.Класифікація способів визначення ефективності рекламних звернень підприємства
Лінійний ефект малоймовірний зважаючи на те, що збут збільшується зі збільшенням рекламних звернень. Випуклий ефект говорить про невстановлений рівень рекламних звернень. Найбільш підходящою можна виокремити S - подібну криву, яка показує що із-за перенасиченості ринку на деякому етапі інвестиції в рекламні звернення стають неефективними.
Список використаних джерел: 1. Guadagni, P., & Little, J. D. C. (1983). A logit model of brand choice calibrated on scanner data. Marketing Science, 2, 203–238. 2. Tellis, G. J. (1986). Beyond the many faces of price: An integration of pricing strategies. Journal of Marketing, 50, 146–160.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|