|
|
|
МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ
|
30.09.2014 12:10 |
Автор: Павленко Едуард Григорович, студент Національного авіаційного університету, м. Київ, Україна
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Проаналізовано, що в умовах глобальної економічної кризи, пріорітетним завданням кожного підприємства є розробка заходів щодо запобігання банкрутства, координація дій персоналу, прийняття перспективних антикризових рішень і забезпечення тривалого функціонування цих структур. Невід’ємною частиною цих процесів є маркетингові дослідження. Центральна проблема сучасного бізнесу полягає не в дефіциті товарів, а в дефіциті споживачів. У більшості галузей світові виробники можуть призвести набагато більше продукції, ніж в змозі купити світові споживачі. Надлишок виробничих потужностей утворюється через те, що конкуренти, діючи порізно, планують більше збільшення своєї ринкової частки, ніж реально можливо. Виявлено, що будь-яка організація діє в умовах складного, мінливого маркетингового середовища. Якщо вона хоче розвиватися, їй потрібно виробляти і пропонувати щось, що має коштовну значущість споживача [2]. Підприємство має бути упевнено, що його цілі і можливості постійно зберігають актуальність для конкретного ринку. Деякі підприємства періодично передивляються свої цільові, стратегічні і тактичні установки. Вони покладаються на маркетинг як на основний комплексний засіб спостереження за ринком і пристосування до змін, що відбуваються в ньому. Маркетинг – це не просто реклама. Це скоріше всеосяжний процес пристосування до використання найбільш вигідних з ринкових можливостей, що відкриваються [3]. Визначено, що маркетингові дослідження являють собою збір, опрацювання й аналіз інформаціїпро ситуацію на ринку, для прийняття відповідних рішень, з метою забезпечення належного функціонування підприємства. Роль цих досліджень полягає в обробці та оцінці потреб споживачів, їх попиту на товари, враховуючи існуючу ситуацію на ринку, можливості організації та її потенціал для розвитку в потрібному напрямку і, звичайно, те, як маркетингові дослідження впливатимуть на систему менеджменту організації.За допомогою маркетингових дослідженьвиявляють ринкові можливостіпідприємства, можливість захопленнявигідних конкурентних позицій на ринку, зменшення ризику та збільшення шансів на результативний успіх всієї маркетингової діяльності. Кожну ринкову можливість потрібно оцінити з точки зору її відповідності цілям і ресурсам підприємства [2]. Було оцінено, що маркетингова стратегія і діяльність важливі не тільки на споживчих ринках. Наприклад, Вашомупідприємству потрібно залучити гроші інвесторів, отже, Ви повинні знати, як «продати» себе інвестору. Вам також необхідно залучити допідприємства таланти. Для цього потрібно створити пропозицію, яка зацікавить найбільш підходящих для Вас людей. Незалежно від того, на кого спрямований Ваш маркетинг - на споживачів, інвесторів або кадри, Вам необхідно зрозуміти їх потреби та бажання. Потрібно завоювати їхню прихильність та зробити їм пропозицію, що перевершує за цінності пропозиції конкурентів [3]. Виявлено, що споживачі є одним з головних елементів, на які розрахована маркетингова політика підприємства. Вони досить відчутновпливають на діяльність підприємства. Можливості впливу на поведінку споживача залежать від багатьох факторів — ступеня актуальності маркетингового повідомлення для споживача, рівня його підготовленості до сприйняття звернення, джерела маркетингової інформації тощо. Отже, аби налагодити збут продукції, треба ефективно реалізовувати маркетингову політику, зокрема роботу з клієнтами [2]. Розглянемо, як приклад, маркетингову політику Inc.«Apple». Окреслено, щоInc.«Apple» - американськакорпорація, що виробляє персональні та планшетні комп'ютери, аудіоплеєри, телефони, програмне забезпечення. Один з гігантів в області персональних комп'ютерів і сучасних багатозадачнихопераційних систем з графічнимінтерфейсом. Визначено, що вся маркетингова політикаInc.«Apple», всі рекламні ініціативи і весь їїпродуктовий ряд уже понад 20 роківбудуютьсяна протиставленні себе рештісвіту IT. Думатиінакше, інакшежити, працювати і розважатися –стало чи не найголовнішою ідеологічною основою компанії. Наприклад дизайн продукціїInc.«Apple» - водночас стильний і надзвичайно простийі від того - комерційно успішний. Така «невигадливість» й стала запорукою ефективного менеджменту організації протягом довгих років. Проаналізовано, щоInc.«Apple»завжди позиціонували себе як виробник насамперед якісної та надійної продукції.Без належного рівня якості жодна компанія не може розраховувати на довгостроковий і грунтовний успіх. Незалежно від розміру бюджетів та оригінальності маркетингових компаній, все в кінцевому рахунку залежить від якості продукту, що просувається на ринок. Inc. «Apple» вдалося створити відчуття у споживачів, що вони купують преміальний продукт, що втілює якість і статус. Вони навіть упаковані гарно - ви тільки відкриваєте коробку, але вже відчуваєте радість і естетичне задоволення від покупки. В результаті, сформувалася велика група споживачів, які вірні тільки продуктам і сервісам даної компанії. Основою для створення лояльності є задоволення споживачів. Це обов'язкова умова для того, щоб клієнти постійно користувалися продуктами і послугами компанії. Кожен провідний маркетолог знає, що постійні клієнти - основна міць бренду і фундамент успішного бізнесу. Тому, перш ніж шукати нових клієнтів, необхідно переконатися в тому, що вже існуючі споживачі задоволені. Коли покупці готові за кілька днів до початку продажів нового продукту займати чергу і ночувати в наметах під проливним дощем, це говорить про те, що компанія досягла феноменального рівня. Створюючи справжніх фанатів, а не просто задоволених клієнтів, компанія гарантує собі стійке положення на довгі роки. На сьогоднішньому конкурентному ринку це дуже важливо[1]. Отже, можна стверджувати, що Inc.«Apple» дотрималась слів свого девізу: «Одної творчості мало - необхідно створити продукт, що зможе бути потрібним на ринку і не схожим на всі інші, необхідно "мислити інакше " і не прогадала. Як висновок, можна зазначити, що найважливішим інструментом вдосконалення маркетингового середовища підприємства необхідно вважати організацію ефективної системи зворотного зв'язку, що включає маркетингові дослідження, рекламні акції і заходи щодо стимулювання збуту, інформаційну відвертість компанії. Хто ж, як не споживач може вказати на недоліки або необхідні реформації в маркетинговій діяльності підприємства та поліпшити систему його менеджменту.
Список використаних джерел: 1. Банцекин О. П. На чем построен маркетинг «Apple»[Електронний ресурс] – Режим доступу: http://shkolazhizni.ru/archive/0/n-46807/ 2. Гаркавенко С.С. Маркетинг. Підручник. – Київ: Лібра, 2006. – 720 с. 3. Котлер Ф. Маркетинг від А до Я: 80 концепцій, які повинен знати кожен менеджер / ФіліпКотлер; Пер. з англ. - М .: Альпіна Паблишерз, 2010.- 211 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|