:: ECONOMY :: БОРГОВА КРИЗА В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ :: ECONOMY :: БОРГОВА КРИЗА В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ
:: ECONOMY :: БОРГОВА КРИЗА В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 24



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

БОРГОВА КРИЗА В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ: ПРИЧИНИ ТА НАСЛІДКИ

 
23.09.2014 17:39
Автор: Дудченко Вікторія Юріївна, кандидат економічних наук, Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України»
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;]
Боргові проблеми країн Європейського Союзу (ЄС) відносяться до факторів ризику, що спричиняють уповільнення темпів розвитку світової економіки. Наявність внутрішнього дисбалансу між державами-членами, недосконалість устрою фінансової системи ЄС, фінансова недисциплінованість країн-членів спричинили появу та загострили проблеми погашення державних боргів Греції, Португалії, Ірландії, Іспанії та Італії, актуалізували потребу виявлення об’єктивних причин та оцінки наслідків боргової кризи в ЄС в цілому. Суверенна боргова криза в ЄС розвивалася на тлі погіршення економічних показників країн-членів: зростання рівня безробіття, скорочення темпів росту ВВП, підвищення рівня інфляції, скорочення рівня промислового виробництва, експорту, імпорту та проявилася у сфері державних фінансів в ускладненні рефінансування державного боргу, вимушених заходах зі скорочення соціальних видатків державних та місцевих бюджетів.Зазначимо, що країни Єврозони мали високий рівень державного боргу ще напередодні світової фінансово-економічної кризи.
Виникнення європейської боргової кризи було спричинено одночасною дією прямих і другорядних факторів до яких ми відносимо:
- фактори прямого впливу: неефективні заходи податково-бюджетної політики, спрямовані на регулювання величини державних доходів і витрат; застій на ринках нерухомості; широке поширення практики надання державної екстреної фінансової допомоги банківським галузям і приватним власникам облігацій, викуп боргів або перенесення збитків приватного сектора на платників податків;
- фактори другорядного впливу:легкість доступу до кредитів у 2002-2008 pp. (видача значної кількості кредитів з високим рівнем ризику);дефіцит торговельних балансів окремих країн; глобалізація фінансового ринку; світова фінансово-економічна криза; низькі темпи економічного зростання.
Дослідження причин та наслідків боргової кризи в Європейському Союзі дозволяє виокремити наступні специфічні риси її формування, розвитку та  особливостей врегулювання:
1) схожість причин виникнення та поглиблення боргової кризи, основні з яких: втрата конкурентних позицій на світових товарних ринках, значний дефіцит платіжного балансу, криза провідних галузей народного господарства, фінансова нестабільність банківської системи; стрімке збільшення видатків державних бюджетів на підтримку економіки з причини подолання кризових явищ; наявні значні державні витрати на соціальні цілі;
2) особливості використання позикових коштів. Ірландія відрізняється прийняттям державою зобов’язань по виплатах значної кількості банківських кредитів забудовників з метою призупинення їх банкрутства та стабілізації ринку нерухомості.Греція характеризується спрямуванням залучених коштів на виплати державним службовцям, у формі надзвичайно високої заробітної плати та високих пенсій;
3) імовірність дефолту. Певне подовшення строків погашення державних зобов’язань за рахунок отримання фінансової допомоги держав-донорів ЄС та МВФ не дозволило стабілізувати стан державних фінансів в Греції та не зменшило необхідності проведення реструктуризації боргів, актуальності залучення приватних кредиторів до зниження боргового тягаря країни;
4) розробка спільного плану виходу країн Єврозони з боргової кризи, що передбачає виконання наступних завдань: надання кредитів МВФ та фінансова допомога з бюджету ЄС; рекапіталізація нестійких банків; збільшення обсягів фінансових коштів, що знаходяться в розпорядженні Європейського фонду фінансової стабільності. Суперечливість моменту щодо проведення спільних дій врегулювання боргової кризи заключається у неспівставності країн-членів за рівнем розвитку, загостренні взаємовідносин «донорів - реципієнтів».


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКЕ СПІВРОБІТНИЦТВО ЯК НЕОБХІДНІСТЬ РОЗВИТКУ СИЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
02.10.2014 21:09




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.264 сек. / Mysql: 1717 (0.213 сек.)