:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ВЕКТОРИ РЕФОРМУВАННЯ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ВЕКТОРИ РЕФОРМУВАННЯ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ВЕКТОРИ РЕФОРМУВАННЯ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ВЕКТОРИ РЕФОРМУВАННЯ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ

 
18.09.2014 23:33
Автор: Бакаїм Наталія Ярославівна, аспірантка Львівського національного університету ім. Івана Франка
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]
Жодна країна, що прагне стабільного економічного розвитку не досягла цього інакше ніж шляхом реформ. Інколи вони носять поступальний характер, а часом потрібний радикальний підхід до змін. Українська економіка, в тому числі банківський сектор є «територією», що потребує радикальних підходів. Поступові, поодинокі заходи, намагання економістів, фінансистів змінити ситуацію в країні натрапляють на складні чиновницькі схеми, що зводять спроби здійснення реформ, які конче необхідні, нанівець.
Банківська система України внаслідок непродуманої політики НБУ, уряду, соціальної і економічної нестабільності переживає складний період. Необхідність структурних змін неминуча.
Вихідним моментом у реформуванні залишається виконання вимоги до банків щодо підвищення розміру регулятивного капіталу[1]:
•з 120 млн.грн. до рівня 500 млн.грн. до кінця 2014 року;
•до 750 млн.грн. до кінця 2018 року.
Разом з цим планується проведення стрес-тестування банків кожні два роки. Це неодмінно ж призведе до скорочення, злиття банків і матиме як позитивні так і негативні наслідки. Серед позитивних – стабільність функціонування банківської системи. Серед негативних – зменшення конкуренції і монополізація ринку.
Приведення розмірурегулятивного капіталу до вищезазначених розмірів є простим критерієм для формування стабільної банківської системи, проте, на нашу думку, і поверхневим водночас, адже його необхідно розглядати в комплексі з оцінкою повноцінності виконання банками своїх основних функцій, серед яких:
- залучення депозитів;
- надання кредитів;
- якість відображення реального фінансового стану у звітності.
Важливим чинником дестабілізації банківської системи став стихійний відтік депозитів, який з початку 2014 року станом на 4 червня склав близько 86 млрдгрн, або 19,2%[2].
Наявність функціонування довгострокової ресурсної бази для банків може забезпечити заборона на законодавчому рівні дострокового розірвання депозитних угод.
Цікавою в цьому питанні є практика Заходу. В Австрії, наприклад, дострокове вилучення вкладу розглядається як кредит. За нього має бути сплачено 1% від достроково вилученої суми за кожний місяць, який залишився до строку закриття депозиту. У Великобританії взагалі немає такого поняття, як терміновий внесок, проте закони визначають можливість дострокового зняття депозитів, включаючи штрафи за дострокове розірвання договору [3].
Серед позитивних сторін впровадження заборони – суттєве зниження ризиків раптової втрати ліквідності банками, серед негативу – низька довіра клієнтів, фінансова неграмотність, нерозуміння дії даного положення, його необхідності.
Наступним моментом у механізмі реформування є повернення довіри до національної валюти і сприяння дедоларизації вкладів, що при аномальних стрибках курсу долара неможливе. Очевидно, що на даний час вартість гривні щодо долара і євро через ситуацію на Сході країни, політичну напругу, економічну нестабільність суттєво занижена.
В той же час, НБУ планує збільшити суми і частки депозитів у гривні до 80% [4],хоча механізм реалізації цих положень досі незрозумілий
Важливим кроком у реформуванні банківської системи має стати зменшення відсоткових ставок за депозитами і кредитами. НБУ в цьому напрямку планує затвердження відсотків на такому рівні [4]:
- депозити (на рівні 3-4%);
- кредити (на рівні 7-8%).
Україна є однією країною з небагатьох, де ставки за депозитами сягають 20%-25%. На основі ставок за депозитами можна простежити тенденцію відсоткових ставок кредитних продуктів. Адже, зазвичай, при великих відсотках на депозит, ставки за кредитами теж високі. Проте, високі ставки по депозитах – є лише яскравим свідченням нестачі пасивів для здійснення своєї діяльності, низьку платоспроможність і потребують негайного втручання основного регулятора банківської системи.
Для порівняння, у США, Німеччині, Франції ставки по депозитах складають 0,5%, а по кредитах до 11-15% [5]. Спостерігається значна різниця між відсотками на депозит і під кредит.
Крім цього, необхідно посилення як зовнішнього так і внутрішнього контролю над кредитними операціями. Необхідні вищі вимоги до позичальника, побудова нових якісно інших підходів до формування взаємовідносин з клієнтами. Банкам також доцільно відмовитися від стимулювання нераціональної економічної поведінки. Адже, якщо банк видає кредити на речі, які клієнту не по кишені, то в результаті постраждає і сам банк.
Щоб реалізувати реформи у кредитній і депозитній політиці банків необхідно на глобальному рівні:
- знизити ризик країни;
- знаходження надійного і дешевого джерела формування пасивів;
- підвищення суверенного рейтингу.
Стабільність і розвиток банківської системи залежить від розвитку реального сектору економіки.
Отже, необхідно розвивати кредитування за такими напрямками:
- інвестиційне кредитування;
- кредитування малого і середнього бізнесу;
- іпотечне кредитування.
Цей комплекс заходів, в свою чергу, потребує консенсусу інших органів державної влади на яких НБУ не має впливу.
Завершальною повинна стати реформа самої структури НБУ, а саме залучення під контроль НБУ[4]:
1. до кінця 2014:
- кредитні спілки;
- кредитні бюро;
- ломбарди.
2. до кінця 2015 - страхові компанії.
3. до кінця 2016 - ринок цінних паперів
В такій ситуації теж можна виділити позитивні і негативні моменти. Серед негативних відсутність диференціації контролю, перехресного контролю.
Без сумніву, зміни в банківській системі потрібні. Комплекс вищезазначених реформ несе в собі як переваги, так і загрози. Завдання НБУ в даному випадку зменшити загрози і провести роз’яснювальну політику щодо можливості отримання потенційних переваг від здійснення запропонованих реформ для усіх суб’єктів банківської діяльності на мікро- і макрорівнях.

Список використаних джерел:
1. ТОП-10 реформ банківської системи до 2020 року [Електронний ресурс] - Режим доступу:http://bankografo.com/reformi-bankivskoyi-sistemi-ochima-kliyentiv.html
2. Відтік депозитів фізичних осіб в Україні з початку 2014 року склав 86 млрд грн. [Електронний ресурс] - Режим доступу:http://news.finance.ua
3. Депозити знову хочуть «заморозити» [Електронний ресурс] - Режим доступу:http://vsim.ua/Groshi/depoziti-znovu-hochut-zamoroziti-156459.html
4. НБУ скоротить третину персоналу, підвищить вимоги до капіталу, і створить мегарегулятор[Електронний ресурс] - Режим доступу:http://news.finance.ua
5. ТОП-10 ставок за депозитами в світі [Електронний ресурс] - Режим доступу:http://groshi-v-kredit.org.ua/top-10-stavok-za-depozytamy-v-sviti.html.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІПОТЕКА ЯК ОДИН З ФАКТОРІВ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА ТА ЕКОНОМІКИ
25.09.2014 19:20
ПОРІВНЯННЯ ДЕПОЗИТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ БАНКІВ НА ФІНАНСОВОМУ РИНКУ УКРАЇНИ
19.09.2014 00:26
МОДЕЛІ РЕСТРУКТУРИЗАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ
03.10.2014 00:38
ФІНАНСОВИЙ ОМБУДСМЕН НА РИНКУ НЕБАНКІВСЬКИХ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
02.10.2014 01:05
ОСОБЛИВОСТІ ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОДОЛАННЯ БІДНОСТІ В УКРАЇНІ
02.10.2014 00:57
ПРОЦЕСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО ФІНАНСОВОГО ПЛАНУВАННЯ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
02.10.2014 00:05




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.264 сек. / Mysql: 1570 (0.207 сек.)