|
|
|
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИКИ ПРОСУВАННЯ ТОВАРІВ ПІДПРИЄМСТВ МАЛОГО БІЗНЕСУ
|
10.06.2014 17:10 |
Автор: Яшина Ірина Михайлівна, здобувач, Херсонський державний аграрний університет
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Формування політики просування товарів підприємства – не лише складова теоретичних розробок про певні елементи впливу на споживача з метою економічної ефективності діяльності підприємства, але й система практичних впроваджень, що впливають на психологію споживача. У наш час важливу роль відіграє не сам товар, а його позиція у свідомості споживача. Досліджуючи діяльність малих підприємств та особливості формування їх політики просування, варто відразу виокремити ряд основних негативних чинників, які заважають сформувати ефективну політику просування товарів малого підприємства. Основні негативні чинники, що впливають на формування політики просування підприємств малого бізнесу: 1. Відсутність у керівників підприємств малого бізнесу знань щодо просування товарів; 2. Значна конкуренція; 3. Незначні масштаби діяльності; 4. Недостатність коштів на якісне просування. За нашими дослідженнями, на прикладі підприємства «Еко - лідер» у структурі маркетингових комунікацій найбільшу питому вагу займає реклама в засобах масової інформації. Зовсім не застосовуються такі маркетингові комунікації як реклама в соціальних мережах, створення WEB- сторінок, подарунковий маркетинг (дані рис. 1). Якщо проаналізувати маркетингові комунікації на прикладі інших підприємств малого бізнесу м. Херсону, то там спостерігається майже така ж сама ситуація з відхиленням 2 – 5 %.
Рисунок 1 – Структура маркетингових комунікацій на прикладі малого підприємства «Еко - лідер» (м. Херсон)
Отже, варто зауважити, що у діяльності підприємств малого бізнесу м. Херсону не застосовуються новітні інструменти маркетингових комунікацій, які активно застосовують великі підприємства, хоча за вартістю вони є не надто дорожчими за ті, яким керівники малих підприємств приділяють більш активну увагу. Досліджуючи політику просування підприємств малого бізнесу та порівнюючи її з політикою просування підприємств великого бізнесу, нами були виокремленні певні відмінні риси, які сформовані у таблиці 1.
Таблиця 1 Основні відмінні риси в політиці просування товарів на малих підприємствах та великих підприємствах
Отже, можемо виокремити основні проблеми у формуванні політики просування товарів підприємств малого бізнесу: 1. Відсутність комплексного характеру при формуванні політики просування (розмитість мети, відсутність або часткова відсутність задач та цілей маркетингових комунікацій). Досить часто маркетингові комунікації на підприємствах малого бізнесу мають спонтанний характер та спрямовані на тимчасовий (миттєвий) результат. 2. Відсутність професіоналізму у керівників підприємств малого бізнесу щодо формування раціонального та оптимального бюджету маркетингових комунікацій. Відсутність аналізу взаємозв’язку між маркетинговими комунікаціями та споживачами. Тобто, менеджери підприємств малого бізнесу більш за все переймаються економічним результатом, забуваючи про те, що психологічний вплив рекламних заходів на споживача іноді буває більш тривалішим та стратегічно успішним. 3. Відсутність інноваційного підходу при формуванні політики просування. Не застосовуються новітні інструменти маркетингових комунікацій. 4. Недостатність коштів на проведення рекламних заходів у зв’язку із незначними масштабами діяльності підприємств малого бізнесу (зокрема, реклама на телебаченні охоплює значну цільову аудиторію, проте витрати на неї є суттєво великими, чого не можуть собі дозволити керівники малих підприємств).
Список використаних джерел: 1. Азарян О.М. Маркетинг / О. М. Азарян, О. Ю. Біленький, Н.Л. Жукова та ін. - Донецьк, 2012. – 282 с. 2. Балабанова Л.В. Маркетинг підприємства / Л.В. Балабанова, В.В.Холод, І.В. Балабанова. – К.: Центр учбової літератури, 2012. - 612 с. 3. Гаркавенко С.С. Маркетинг / С.С. Гаркавенко. – Київ: Лібра, 2010. – 720 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|