|
|
|
ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОГО АУДИТУ СИСТЕМИ ЗБУТУ НА ПРОМИСЛОВОМУ ПІДПРИЄМСТВІ
|
06.06.2014 16:53 |
Автор: Ніколаєва Вікторія Василівна, старший викладач кафедри маркетингу Криворізького економічного інституту ДВНЗ «Криворізький Національний Університет»; Дорчинець Анастасія Іванівна, студентка Криворізького економічного інституту ДВНЗ «Криворізький Національний Університет»
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Маркетинговий аудит системи збуту – комплексна оцінка результатів збутової діяльності шляхом всебічного, періодичного та незалежного аналізу збутових операцій підприємства[1]. Актуальність обраної теми підкреслюється тим, що саме маркетинговий аудит збутової діяльності дозволяє відстежити використання збутового потенціалу й на цій основі виробити стратегічні й тактичні рішення щодо підвищення ефективності його використання. Метою маркетингового аудиту системи збуту є визначення збутових цілей та стратегій збутової діяльності підприємства. Відповідно до визначеної мети завдання аудиту полягає у представлені найбільш ефективних шляхів досягнення намічених цілей підприємства [2]. Об’єктом дослідження в роботі обрано ПАТ «Північний ГЗК» - один з найкрупніших підприємств України з видобутку та збагачення залізної руди. ПівнГЗК реалізує свою продукцію як на зовнішньому, так і на внутрішньому ринках. Споживчим сегментом продукції комбінату виступає металургійний комплекс, який формується на великій території. Збутова діяльність на комбінаті організовується відділом збуту та зовнішньоекономічних зв’язків, який є самостійним структурним підрозділом управління комбінату й підпорядковується безпосередньо генеральному директорові. У здійсненні збутової діяльності на внутрішньому ринку ПАТ “Північний ГЗК” використовує прямі зв’зки зі споживачами залізорудної продукції. У зовнішньоекономічній діяльності використовується така форма виходу на зовнішні ринки, як непрямий збут, тобто реалізація залізорудної сировини через зарубіжних посередників [3]. Аналіз даних вказує на те, що за аналізований період вартість обсягу збуту продукції комбінату зросла на 4059 млн. грн.. або на 54,8%, при цьому спостерігається зростання вартості збуту продукції комбінату у 2010 та 2012 рр, у 2013 р. відбулося зниження обсягу збуту продукції, порівняно з 2012 р. на 3182 млн. грн. або на 21,8%. Проведення аудиту збутової діяльності ПАТ «Північний ГЗК» свідчить про те, що збутова діяльність комбінату спрямована в основному на забезпечення реалізації обсягів виробленої продукції і задоволення потреб споживачів відносно їх замовлень. Разом з тим, матеріали аналізу вказують про те, що за останні роки комбінат частково втрачає споживачів внутрішнього і зовнішнього ринків, тобто йому необхідно використовувати більш активну політику просування своєї продукції на ринку. Запропоновані основні тактичні та оперативні заходи маркетингу ПАТ «Північний ГЗК» щодо підвищення ефективності збутової діяльності. Основними є: 1. Вивчення стану ринкового попиту на продукцію підприємства 2. Дослідження особливостей просування продукції на різноманітні ринки збуту 3. Розробка системи знижок для постійних покупців 4. Впровадження логістичної системи "Максимум-мінімум" 5. Вдосконалення МІС 6. Вдосконалення комунікаційної діяльності за рахунок ширшого використання Інтернет-технологій 7. Покращення моніторингу ринку і поведінки споживачів на ньому 8. Покращення роботи зі споживачами продукції та ін.
Список використаних джерел:
1. Балабанова Л. В. Маркетинговий аудит системи збуту. Навчальний посібник / Л.В. Балабанова, А. В. Балабаниць. – К.: ВД ―Професіонал‖, 2004. 2. Плаксій Т.О. Маркетинговий аудит: сутність, складові та особливості проведення // ВісникХмельницького національного університету. Серія: економічні науки. – Хмельницький.– 2009. – №2. 3. http://sevgok.metinvestholding.com/ua
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|