|
|
|
РОЗВИТОК СИСТЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПАТ «ЗТР»
|
25.05.2014 14:25 |
Автор: Кущик Анатолій Петрович, кандидат економічних наук, професор, Запорізький національний університет; Поліщук Артем Вадимович, студент магістратури, Запорізький національний університет
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
У сучасних умовах розвитку економіки України для ефективного управління підприємством необхідно розвивати управлінський процес, забезпечуючи його відповідність мінливому зовнішньому середовищу. Постійне вдосконалення процесу управління підприємством є одним із вирішальних чинників його виживання та зміцнення конкурентоспроможності. Вітчизняні та зарубіжні вчені, такі як: В. Винокуров, М. Науменко, В. Порохня, Ф. Хмель, З. Шершньова, П. Лоранж, Ж.-Ж. Лабмен та ін. дослідили різні аспекти стратегічного управління підприємствами. Посилення конкурентної боротьби між підприємствами актуалізує потребу правильно сформульованих стратегій розвитку. Стратегічне управління – це по суті реалізація концепції, в якій поєднуються цільовий та інтегральний підходи до діяльності підприємства, що дає змогу встановлювати цілі розвитку, порівнювати їх з наявними можливостями (потенціалом) підприємства та приводити їх у відповідність за рахунок розробки та реалізації системи стратегій [4]. Досвід розробки стратегій у підприємницькій діяльності підтверджує здебільшого невисокий рівень українських підприємств, які тільки-но розпочинають формування стратегій, довгострокових планів, інноваційних проектів тощо [2]. Однак, на ПАТ «ЗТР» впроваджено систему стратегічного управління, що приносить безперечні позитивні результати. Так, за підсумками незалежного національного рейтингу «ТОП–100. Кращі компанії України», ПАТ «ЗТР» увійшло до 100 найбільших компаній країни й посіло перше місце в галузевому сегменті «Виробництво обладнання». В 2012 році бренд «ZTR» ввійшов у десятку найдорожчих корпоративних брендів України за версією щорічного рейтингу українських компаній «Гвардія брендів» [1]. Варто зазначити, що на ПАТ «ЗТР» було сформовано відділ стратегічних закупок. У стратегічних цілях ПАТ «ЗТР» передбачено: збільшення частки продажу трансформаторного устаткування на ринках далекого зарубіжжя; впровадження заходів щодо скорочення циклу виробництва трансформаторів і реакторів; удосконалення та впровадження нових технологій виготовлення трансформаторного обладнання, модернізація та впровадження нових конструкцій реакторів і систем управління; продовження інвестиційної програми, впровадження нового обладнання; збереження кадрового потенціалу виробництва, управління втратами робочого часу, оптимізація процесів управління виробництвом [3]. Певним недоліком на ПАТ «ЗТР» є те, що в складі наглядової ради не створено комітету зі стратегічного планування. Обґрунтовані заходи щодо розвитку системи стратегічного управління ПАТ «ЗТР» полягають у врахуванні необхідності його адаптації до сучасних умов ведення бізнесу, технічному переоснащенні діючих виробничих потужностей, упорядкування структури персоналу та фонду оплати праці, вихід на нові ринки збуту продукції.
Список використаних джерел: 1. Коли інвестор мислить стратегічно [електронний ресурс] / Сайт газети «Урядовий кур’єр». – Режим доступу : http://ukurier.gov.ua/uk/articles/koli-investor-mislit-strategichno. 2. Науменко М.О. Удосконалення стратегічного управління організацією / М.О. Науменко, Т.В. Гура, О.С. Красногрудь // БІЗНЕСІНФОРМ. – № 2’2013. – С. 284–286. 3. Офіційний сайт ПАТ «ЗТР» [електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ztr.com.ua. 4. Порохня В.М. Стратегічне управління : навч. посіб. / В.М. Порохня, Т.О. Безземельна, Т.А. Кравченко. – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 224 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|