|
|
|
ПІДВИЩЕННЯ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ
|
28.04.2014 11:11 |
Автор: Ігнатова Олена Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів ПВНЗ «Донецький університет економіки та права»; Третяк Аліна Миколаївна, студентка ПВНЗ «Донецький університет економіки та права», м. Донецьк
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво;] |
Економічна безпека підприємства останнім часом є предметом детального вивчення вчених та практиків. На підприємстві постійно існує необхідність визначення загроз та викликів підприємству, розробка плану заходів із їх попередження, створення на цій основі комплексної системи економічної безпеки підприємства, практичного виміру рівня захищеності суб’єкта господарювання, його стійкості та результативності діяльності. У наукових джерелах, в яких досліджують проблематику безпеки, подано багато визначень як безпеки взагалі, так і економічної безпеки підприємств зокрема. Загалом можна виділити два підходи авторів до визначення безпеки. Перший підхід базується на використанні поняття загрози [1], [2]. Другий підхід, уникаючи вживання поняття загрози у визначенні безпеки, базується на економічних поняттях досягнення мети, функціонування підприємства [3] – [6]. Існують також визначення, що об'єднують обидва підходи. Управління економічною безпекою підприємства вимагає використання системного підходу. Проблема ефективної діяльності житлово-комунального господарства як однієї з найважливіших соціальних галузей завжди була і є дуже актуальною. Численні технічні й економічні проблеми галузі негативно впливають на розвиток економіки країни і спричиняють соціальне напруження в суспільстві. На сьогоднішній день сфера житлово-комунального господарства України перебуває у глибокому кризовому стані, який зумовлений, насамперед, суперечливим законодавством, морально та технічно застарілим обладнанням, нечіткою системою формування тарифів на житлово-комунальні послуги, недостатністю фінансування тощо. Для ліквідації кризового стану необхідне реформування житлово-комунального господарства шляхом запровадження в практику діяльності галузі механізму діагностики кризових явищ і розробки антикризових заходів. На основі теоретичної концепції антикризового управління житлово-комунального господарства доцільно розробити та запровадити в практику функціонування послідовність дій з антикризового управління у сфері житлово-комунального господарства, яка передбачає: діагностику стану житлово-комунального господарства, визначення цілей і завдань стратегії антикризового управління, визначення суб'єкта антикризової діяльності, оцінку часових обмежень процесу антикризового управління, оцінку ресурсного (стратегічного) потенціалу антикризового управління, розробку програми антикризових дій, впровадження антикризової програми та контроль за її виконанням. Забезпечення економічної безпеки підприємства, що надає послуги теплопостачання, включає комплекс інструментів і методів зміцнення фінансів господарюючих суб'єктів у сфері теплопостачання і відновлення їх втраченої платоспроможності за рахунок оптимізації тарифної політики, раціоналізації бюджетної політики, здійснення збалансованого бюджетного фінансування, залучення інвестицій і державно-приватних партнерств для фінансового забезпечення ефективного управління підприємствами та надання послуг теплопостачання високої якості при економічно обґрунтованому рівні тарифів. Програмою розвитку місцевого господарства м. Красноармійська передбачено запровадження енергозберігаючих технологій. У зв’язку із цим в місті розроблено місцеву цільову програму розвитку теплового господарства, згідно з якою передбачено придбання та встановлення утилізаторів теплової енергії, які дозволять зекономити витрати матеріальних ресурсів. Розрахунок ефективності використання обладнання наведено в табл. 1
Таблиця 1 - Розрахунок ефективності встановлення утилізаторів теплової енергії в м. Красноармійськ
Отже, термін окупності проекту – менший за 1 рік. Оскільки підприємство «Красноармійськтепломережа» є збитковим і отримує фінансову допомогу з місцевого бюджету, самостійно придбати обладнання воно не в змозі, тому потребує допомоги місцевої влади. Пропонується здійснення місцевого запозичення обсягом 925 тис.грн. під 15% річних на строк 3 роки. Розрахунок ефекту для місцевого бюджету від реалізації програми запозичень наведений в табл. 2.
Таблиця 2 - Розрахунок ефективності запозичення для місцевого бюджету, тис.грн.
Таким чином ефект від запровадження енергозберігаючих технологій для підприємства теплопостачання становить 2659 тис. грн. на рік. Ефект від реалізації програми запозичень на рівні місцевого бюджету за три роки становитиме 6686 тис. грн., в середньому видатки місцевого бюджету будуть скорочені на 2229 тис. грн., або на 7,3% за даними виконання бюджету 2013 р.
Список використаних джерел: 1. Паньков В. Экономическая безопасность: мирохозяйственный и внутренний аспект / В. Паньков // Внешнеэкономические связи. – 2005. – Вып. 8. – С. 5-18. 2. Стратегии бизнеса : справочник / под ред. Г. Клейнера. – М. : Изд-во КОНСЭКО, 1998. – 288 с. 3. Геєць В.М., Кизим М.О., Клебанова Т.С., Черняк О.І. Моделювання економічної безпеки: держава, регіон, підприємство: Монографія. – Х., 2009. – 240 с. 4. Бланк И.А. Управление финансовой безопасностью предприятия / И.А. Бланк. – К. : Изд-во "Эльга", "Ника-Центр", 2004. – 784 с. 5. Ковальов Д. Економічна безпека підприємства / Д. Ковальов, Т. Сухорукова // Економіка України. – 2008. – С. 48-52. 6. Козаченко Г.В., Пономарьов В.П. Економічна безпека підприємств: сутність і передумови формування / Г.В.Козаченко, В.П. Пономарьов // Теорія та практика управління у трансформаційний період: Зб. наук. праць. –Донецьк: ІЕП НАН України, 2007. – Т. 3. - С. 3-7.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|