:: ECONOMY :: ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ

 
03.04.2014 20:01
Автор: Голишевська Лариса Віталіїївна, асистент кафедри обліку та аналізу ВНАУ; Чернелівська Яна Віталіївна, студентка ВНАУ
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Зростання ролі економічного інструментарію природоохоронної політики в процесі прийняття управлінських і державних рішень, а також збільшення кількості, різновидів і масштабів використання цих інструментів зумовило необхідність впровадження у вітчизняну систему оподаткування екологічного податку.
Екологічним податком в Україні замінено збір за забруднення навколишнього природного середовища. Порядок його нарахування і сплати регламентується Розділом VIII Податкового кодексу України.
Згідно з Податковим кодексом України: екологічний податок – це загальнодержавний  обов'язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря,  скидів у водні об'єкти забруднювальних речовин; розміщення відходів; фактичного обсягу  радіоактивних відходів, що тимчасово зберігаються їх виробниками; фактичного обсягу  утворених радіоактивних відходів та з фактичного обсягу радіоактивних відходів, накопичених до 1 квітня 2009 року[1].
 Розглянемо види екологічних податків, які законодавчо запроваджені в Україні:
- податок на викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря
стаціонарними джерелами забруднення;
- податок на скиди забруднювальних речовин безпосередньо у водні об'єкти; - податок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях
або на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини;
- податок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
- тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад
установлений особливими умовами ліцензії строк [3].
В Україні на даний час діють податки, що регулюють використання природних ресурсів, електроенергії та експлуатацію транспортних засобів, однак, роблячи  висновки зі структури Податкового кодексу, вони не є складовими екологічного  податку. Тому переведення їх до складу екологічного податку є  актуальним напрямом удосконалення раціонального природокористування в Україні.
Також, на даний час, особливу увагу приділяється питанню розвитку екологічного страхування в Україні, яке є принципово новим методом формування фінансових ресурсів для вирішення екологічних проблем у державі. Запропоновано проводити  екологічне страхування в обов'язковій і добровільній формах. Вибір форми  страхування може залежати від суб'єктів страхування та категорій страхувальників.  Обов'язкове екологічне страхування доцільно проводити на випадок екологічних  аварій (катастроф), які можуть статися в результаті виробничої й невиробничої  діяльності, стихійних лих, що призвели до значних разових пepeвищень рівнів викидів
(скидів) забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, порівняно зі  встановленими нормативами [4].
Розглянемо ставки екологічного податку. Так, з 01.01.2013 року ставки екологічного податку, встановлені ПКУ, збільшені в середньому на 7,9%. Також згідно з п. 2 підрозділу 5 р. ХХ «Перехідні положення» ПКУ за податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли з 01.01.2013 по 31.12.2013 року, ставки податку становлять 75% від ставок, передбачених ст. 243-246 ПКУ (у 2012 році становили 50%), з 01.01.2014 ставка податку становить 100% ставок передбачених в Податковому кодексі [5].
Що стосується розподілу надходжень до бюджету екологічного податку, то відповідно до положень Бюджетного кодексу України цей платіж  до спеціального фонду державного бюджету нараховувався у таких пропорція:
- у 2011-2012 роках – 30 %;
- у 2013 році – 53 %, з них 33 % із спрямуванням на   фінансове
забезпечення виключно цільових проектів екологічної модернізації підприємств у  межах сум сплаченого ними екологічного податку у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
- з 2014 року – 65 %, з них 50 % із спрямуванням   на фінансове 
забезпечення виключно цільових проектів екологічної модернізації підприємств у межах сум сплаченого ними екологічного податку у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України [2].
Отже, екологічні податки відіграють значну роль в підвищенні рівня екологічної безпеки суспільства. Дієвим цей економічний  інструмент екологічної політики стає лише тоді, коли види податків впливають на ризики  екологічної безпеки, а ставки податків встановлені таким чином, щоб кожному виробнику  було набагато вигідніше переорієнтувати свою діяльність в екологічно безпечному напрямі,  ніж сплачувати екологічні платежі. 

Список використаних джерел:
1. Податковий кодекс України від 02.12.2010 зі змінами від 06.12.2012. – Розділ VIII:Екологічний податок.
2. Екологічний податок в Україні. Режим доступу: http://www.devisu.ua.
3. Гордієнко С. М. Розвиток екологічного оподаткування / С. М. Гордієнко // Фінанси і кредит. - № 1, 2013.
4. Гринчишин Н. М. Роль екологічних податків у підвищені рівня екологічної безпеки держави / Н. М. Гринчишин // Техногенна та екологічна безпека. - № 17. – С. 177-182. – 2013.
5. Якимчук С. А. Екологічний податок як один із основних економічних інструментів природоохоронної діяльності / С. А. Якимчук // Економіка. Управління. Інновації. - № 2. – 2013.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ АГРАРНОГО ОПОДАТКУВАННЯ ЯК ПЕРЕДУМОВА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ
25.04.2014 17:25
АВТОМАТИЗАЦІЯ ПОДАТКОВОГО ОБЛІКУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ
25.04.2014 14:48
ПОДАТКОВІ НОВАЦІЇ АНТИКРИЗОВОЇ ПРОГРАМИ УКРАЇНИ
17.04.2014 18:15
ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ: ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ
11.04.2014 16:38
ПРОБЛЕМИ ОРГАНIЗАЦIЇ ПРОВЕДЕННЯ ДОКУМЕНТАЛЬНИХ ПЕРЕВIРОК
08.04.2014 16:34




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.323 сек. / Mysql: 1570 (0.256 сек.)