:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БОРГУ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БОРГУ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БОРГУ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БОРГУ В УКРАЇНІ

 
21.02.2014 20:05
Автор: Верещака Іван Михайлович, аспірант ДННУ «Академія фінансового управління»
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
На сьогодні усі країни світу використовують боргові методи фінансування державних витрат, проте незважаючи на широку практику використання боргових інструментів дискусії про державний борг, про його виправданості та вплив на стан економіки країни тривають. В умовах фінансово-економічної кризи, яка поглиблюється в нашій країні, формування державного боргу набувають важливого значення.
Система управління державним боргом безпосередньо пов’язана з бюджетним процесом, оскільки боргова політика і система управління державним боргом безпосередньо впливають на формування бюджетної політики. Політика в галузі управління державним боргом і система управління боргом є необхідними умовами для формування обґрунтованої бюджетної політики та нормального функціонування бюджетного процесу. Згаданий вище взаємозв'язок визначає необхідність удосконалення і реформування системи управління державним боргом як одного з основних елементів формування і проведення бюджетної політики.
В цілому боргова політика за умов ефективної реалізації являє собою досить потужний інструмент макроекономічної політики. Для ефективного застосування цього інструменту доцільно створити чітку систему боргового управління, важливими елементами якої є належний облік і оцінка власних зобов'язань. Існуюча в Україні система управління боргами дозволяє вирішувати поточні завдання з реструктуризації зобов'язань, але її ефективність в якості повноцінного інструменту макроекономічного управління залишається низькою. За останні роки Урядом України здійснено певні кроки стосовно формування системи управління державним боргом, була значно розширена і вдосконалена відповідна законодавча база та проведено ряд успішних операцій. Втім на сьогодні реалізація боргової політики знаходиться у кризовому стані, а країна у переддефолтному.
Активна боргова політика передбачає постійну роботу з усіма кредиторами і категоріями боргу, посилення взаємодії різних гілок влади і проведення ними ефективних дій у цій сфері. Ефективна боргова політика включає застосування відомих у світовій практиці методів управління державним боргом, поєднуючи традиційні фінансові прийоми з використанням боргових свопів, товарних поставок, дострокового викупу, погашення боргу з дисконтом тощо. Активна боргова політика також пов'язана з урахуванням геополітичних чинників, використанням можливостей міжнародних політичних і фінансових інститутів, творчим застосуванням світового досвіду.
Основними цілями ефективної боргової політики має бути вирішення наступних завдань: поліпшення якості боргу за рахунок зниження вартості його обслуговування, вдосконалення структури; забезпечення стабільного обслуговування як зовнішніх, так і внутрішніх зобов’язань країни за будь-якої кризової ситуації; сприяння досягненню інвестиційного кредитного рейтингу і його подальшого підвищення, що не тільки забезпечить здешевлення нових запозичень для держави і приватних структур, а й сприятиме припливу нових прямих і портфельних інвестицій; гнучке реагування на мінливі умови зовнішнього і внутрішнього фінансових ринків і використання найбільш сприятливих джерел і форм запозичень; забезпечення надійного механізму перекладу позикових коштів в інвестиції, що ставить реальні заслони на шляху їх нецільового використання.
Додаткові позикові кошти мають залучатися лише для фінансування і кредитування пріоритетних проектів і програм за умови їх ефективного використання; посилення привабливості вітчизняних боргових паперів для широкого кола інвесторів, запобігання різких коливань їх ціни на світових фінансових ринках; прогнозування та уникнення ризиків, пов’язаних зі структурою боргу, краще використання валютного фактора в зниженні боргових виплат.
Також необхідна більш тісна координація державної політики та політики зовнішніх запозичень корпоративних структур, щоб уникнути непотрібної конкуренції на фінансових ринках і ризиків, пов’язаних з можливим невиконанням корпоративних боргових зобов'язань; створення комплексної системи управління державним боргом за участю органів державної влади, яка дозволить адекватно формулювати і реалізовувати національні інтереси в цій сфері; вдосконалення обліку та моніторингу державного боргу, впровадження прогресивних технологій з управління боргом, що дозволяють контролювати стан боргового навантаження економіки і відстежувати хід виконання державних зобов'язань у режимі реального часу.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОПОДАТКУВАННЯ НЕПРИБУТКОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ В УКРАЇНІ ТА КРАЇНАХ ЄВРОПИ
19.02.2014 13:19
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ СПРАВЛЯННЯ ПДВ В УКРАЇНІ
18.02.2014 12:37
ПОДАТОК НА ПРИБУТОК ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ
18.02.2014 12:27
МИТО ТА МИТНІ ПЛАТЕЖІ
13.02.2014 18:14
ФІНАНСОВА АВТОНОМІЯ ЯК НЕОБХІДНА СКЛАДОВА ЕФЕКТИВНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
11.02.2014 17:51




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.194 сек. / Mysql: 1599 (0.151 сек.)