:: ECONOMY :: ПОДАТОК НА ПРИБУТОК ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ :: ECONOMY :: ПОДАТОК НА ПРИБУТОК ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ
:: ECONOMY :: ПОДАТОК НА ПРИБУТОК ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОДАТОК НА ПРИБУТОК ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ

 
18.02.2014 12:27
Автор: Полякова Ксенія Віталіївна, студентка магістратури, Кіровоградський національний технічний університет
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Податок на прибуток підприємств – це прямий податок, сплачуваний суб’єктами господарювання з прибутку, одержаного ними від різних видів діяльності. Зазначений податок виступає одним з найважливіших джерел фінансування загальнодержавних потреб, тому аналіз його надходжень становить основу для визначення найефективніших моделей оптимізації зведеного фінансового плану держави. Враховуючи той факт, що питома вага податку на прибуток у загальному обсязі податкових платежів підприємств і організацій досить значна, важливою є роль даного податку і на мікрорівні.
Оподаткування суб’єктів господарювання податком на прибуток –  одна з актуальних економічних проблем сьогодення. Прийняття Податкового кодексу, на жаль, не вирішило усі проблеми, які були накопичені за весь період історії існування даного податку. Більш того, Податковий кодекс сприяв деякому загостренню протистояння між платниками податків і державою, ускладнив податкове адміністрування, призвів до виникнення нових проблем, хоча і вирішив при цьому деякі існуючі раніше питання.
Податок на прибуток підприємств постійно перебуває у центрі уваги українського уряду та бізнесу, адже за своєю природою він є потужним фіскальним інструментом для стимулювання інвестицій та економічного розвитку. Українська влада вирішила йти у фарватері світових фіскальних тенденцій. Було обрано шлях поступового зменшення ставки податку на прибуток. Зокрема з 1 квітня 2011 р. ставка податку на прибуток становила 23%, з 1 січня 2012 р. - 21%,  з 1 січня 2013 р. - 19%, з 1 січня 2014 р. - 18%. Відповідно до Закону України №713-VII від 19.12.2013 р. «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок окремих податків», з 1 січня 2015 р. ставка податку становитиме 17%, а з 1 січня 2016 р. – 16%.
Проблемою української податкової системи є не тільки диспропорції у структурі податкових коштів, акумульованих у бюджет, а й недостатньо обґрунтовані підходи щодо надання податкових пільг. Перелік видів економічної діяльності, прибуток яких звільняється від оподаткування, передбачено ст. 154 «Звільнення від оподаткування», ст. 158 «Особливості оподаткування прибутку підприємств, отриманого у зв’язку із впровадженням енергоефективних технологій», а також підрозділом 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Проте саме по собі зменшення ставки податку на прибуток та сумнівна практика пільг, які мають місце в Україні, не є гарантіями економічного зростання. Було б доцільніше використати з цією метою політику цільового стимулювання економіки за допомогою податку на прибуток. До стимулюючих важелів належать: прискорена амортизація; відрахування з прибутку, що оподатковується; витрати на інвестиції (встановлення відсотку відрахувань з урахуванням пріоритетності проекту для розвитку економіки); надання податкового інвестиційного кредиту; відрахування з оподатковуваного прибутку витрат, спрямованих на науково-дослідницьку діяльність та інші.
Отже, істотне зниження ставок податку на прибуток юридичних осіб стало однією з важливих переваг Податкового кодексу. Проте формальне скорочення податкового навантаження на підприємства ще не означає появу серйозних інвестиційних стимулів. Для реального стимулювання інвестиційного клімату в державі потрібно провести значно глибші реформи та використати напрацьований світовий досвід.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БОРГУ В УКРАЇНІ
21.02.2014 20:05
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОПОДАТКУВАННЯ НЕПРИБУТКОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ В УКРАЇНІ ТА КРАЇНАХ ЄВРОПИ
19.02.2014 13:19
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ СПРАВЛЯННЯ ПДВ В УКРАЇНІ
18.02.2014 12:37
МИТО ТА МИТНІ ПЛАТЕЖІ
13.02.2014 18:14
ФІНАНСОВА АВТОНОМІЯ ЯК НЕОБХІДНА СКЛАДОВА ЕФЕКТИВНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
11.02.2014 17:51




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.488 сек. / Mysql: 1570 (0.419 сек.)