:: ECONOMY :: ВПЛИВ ЗМІН АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК НА ІНВЕСТИЦІЙНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ВПЛИВ ЗМІН АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК НА ІНВЕСТИЦІЙНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ВПЛИВ ЗМІН АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК НА ІНВЕСТИЦІЙНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПЛИВ ЗМІН АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКУ НА ПРИБУТОК НА ІНВЕСТИЦІЙНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ УКРАЇНИ

 
18.12.2013 13:13
Автор: Челоногова Д. Ю, Бредюк Ю.А., Тітаренко О. С., студентки Дніпропетровської державної фінансової академії
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Податки та інвестиції як економічні категорії значно впливають на розвиток кожної держави. Вони взаємодіють між собою як головні елементи єдиного державного механізму на постійній основі та мають бути направлені на забезпечення підвищення економіки Аналіз впливу податків на інвестиційну привабливість держави є важливим з огляду на перспективу формування ефективної економічної політики в країні.
У цьому контексті найбільші в країні регуляторні властивості притаманні податку на прибуток. Він сплачується як частина від прибутку отриманого підприємством, зменшуючи можливості розширеного відтворення та, таким чином, суттєво впливаючи на функціонування суб'єктів господарювання і стан економіки в цілому.
Держава вирішила слідувати світовим фіскальним тенденціям, тому було прийнято рішення поступово зменшувати ставку податку на прибуток. Якщо на початок 2011 ставка податку на прибуток становила 25%, то протягом останніх років вона знизилась до 19% у 2013 році, а з січня 2014 року буде становити 16%. [1]. Однак, при більш детальному аналізі, виявляється, що зменшення відсотків вирішують далеко не все. Для появи серйозних інвестиційних стимулів недостатньо лише формального зниження податкового навантаження на підприємства.
Однією з новацій Податкового Кодексу України стало запропонування нульової ставки на прибуток для окремих категорій платників. В той же час, було визначено перелік винятків з 16 пунктів для застосування такої ставки. Вона поширюватиметься на підприємства, створені після 1 квітня 2011 р. за винятком тих, які виникнуть шляхом реорганізації, приватизації, корпоратизації. Тож, таким чином, зменшилась кількість суб’єктів, що можуть скористатися даною пільгою.
Від оподаткування було тимчасово звільнено деякі види економічної діяльності. Зокрема це стосується виробників біопалива на період до 1 січня 2015 р., газовидобувних підприємств – до 1 січня 2020 р., готельного бізнесу (для готелів, введених в експлуатацію до 1 вересня 2012 р.), підприємств легкої промисловості, електроенергетики, суднобудування, літакобудування, машинобудування для агропромислового комплексу – з 1 січня 2011 р. до 2020 р., видавничої діяльності – до 1 січня 2015 р. Для таких підприємств у ПКУ поставлена умова, що звільнені від оподаткування кошти мають спрямовуватися на збільшення обсягів виробництва (надання послуг), переоснащення матеріально-технічної бази, впровадження сучасних технологій [1]. Такий підхід є правомірним, оскільки спрямований на стимулювання розвитку перспективних галузей та, водночас, на цільові використання додаткового отриманого ресурсу.
Слід зазначити, що з 1 січня 2013 року згідно із Законом № 5083-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв’язку з проведенням адміністративної реформи в Україні» платникам податку на прибуток із річним доходом понад 10 млн. грн. потрібно сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток. Розмір внесків становитиме не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний рік. Таким чином, запроваджено механізм авансових платежів з податку на прибуток. Це є необов’язковим для новостворених підприємств, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) [3].
Нагадаємо, що сільгосппідприємства незалежно від форми власності можуть платити податки за двома системами оподаткування як на загальних засадах, тобто бути платниками податку на прибуток, так і за спрощеною системою оподаткування. Згідно зі ст. 209 п. 6 ПКУ сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 % вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно. Отже, ті аграрні підприємства, які відповідають вищеназваним умовам, не сплачують авансові платежі. Також з 1 січня 2013 р. докорінно змінюється підхід до декларування та сплати платниками податків своїх податкових зобов'язань [4].
Таким чином, проаналізувавши головні зміни в адмініструванні податку на прибуток, можна сказати, що на теперішній час підприємства в нашій країні не можуть стабільно розвиватися. Зменшення ставок цей податок, неточна практика пільг є причиною навпаки ускладнення процедури адміністрування, а не її спрощення. Це все не є гарантіями динамічного розвитку економіки в цілому. Іноземним інвесторам недостатньо зрозумілою є система податкового законодавства нашої країни, що створює додаткові бар’єри для залучення їх коштів в економіку країни.
Для стимулювання інвестиційної привабливості України необхідно провести більш глибокі та доречні реформи, які б не обмежувалися, головним чином, зниженням податкових ставок, а й спростили б процедури  адміністрування податків, передбачали б використання напрацьованого світового досвіду (зокрема тих країн, яким притаманна невелика кількість податків).

Список використаних джерел::
1. Податковий кодекс України від 02.12.10 № 2755-VІ // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.sta.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=300762&cat_id=300760
2. Україна встановила світовий рекорд за кількістю податків // [Електронний ресурс]. – Режим доступу https://www.risk-stop.com/ua/news2/638
3. Що нового чекати у 2013 році платникам податків // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.agro-business.com.ua/2010-12-17-07-49-54/1426--2013-.html
4. Щодо сплати податку на прибуток у 2013 році  [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.asmap.org.ua/index1.php?idt=61843


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ В УКРАЇНІ
18.12.2013 14:49
АНАЛІЗ РОЗВИТКУ НЕДЕРЖАВНИХ ПЕНСІЙНИХ ФОНДІВ В УКРАЇНІ
18.12.2013 13:23




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.989 сек. / Mysql: 1570 (0.866 сек.)