:: ECONOMY :: АНАЛІЗ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ СПІВРОБІТНИКІВ КОМПАНІЙ :: ECONOMY :: АНАЛІЗ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ СПІВРОБІТНИКІВ КОМПАНІЙ
:: ECONOMY :: АНАЛІЗ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ СПІВРОБІТНИКІВ КОМПАНІЙ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 40

Термін подання матеріалів

24 квітня 2025

До початку конференції залишилось днів 24



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНАЛІЗ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ СПІВРОБІТНИКІВ КОМПАНІЙ

 
13.12.2013 22:30
Автор: Мосейчук В.В., Лаврищева М.В., Донбаська національна академія будівництва і архітектури
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
Постановка проблеми. В умовах суспільного розвитку спостерігається постійне оновлення системи управлінських відносин в сучасних компаніях. Глобалізація бізнесу, посилення міжнародної конкуренції, ототожнення персоналу з основним капіталом компаній призвели до необхідності підвищення лояльності к персоналу за рахунок підвищення його конкурентоспроможності та вкладення в нього довгострокових інвестицій. Важливими виступають компетенції працівників, за рахунок яких забезпечується розвиток персоналу, що й обумовлює необхідність визначення дієвих методів підвищення професіоналізму співробітників та теоретичних аспектів оцінки їх навчання.
Аналіз останніх досліджень і публікацій.Питанням навчання персоналу приділяли багато вітчизняних та зарубіжних вчених, серед яких  О. Безлепкіна, А. Кибанов, В. Толкованов.
Мета роботи. Аналіз основних методів навчання персоналу, виявлення їх переваг і недоліків, а також теоретичні аспекти оцінки навчання співробітників компаній.
Виклад основного матеріалу.Навчання персоналу – основний шлях отримання професійної освіти. Це цілеспрямовано організований, планомірно та систематично здійснюваний процес набуття знань, вмінь та навичок спілкування під керівництвом досвідчених викладачів, наставників, спеціалістів, керівників [4].
Професійне навчання – це процес формування у співробітників організації специфічних професійних навичок за допомогою спеціальних методів навчання [2].
Методи навчання персоналу – це методи та прийоми оволодіння працівниками організації знань, необхідних для виконання своєї роботи.
Навчання може бути організовано на робочому місці та поза ним.
В сучасних умовах дефіциту часових та фінансових ресурсів актуальним в діяльності підприємства є наступні види навчання на робочому місці:
- копіювання – працівник прикріпляється до спеціаліста, навчається, копіюючи його дії;
- наставництво – заняття менеджера зі своїм персоналом під час щоденної роботи, допомога підказками, порадами;
- інструктаж – роз’яснення, демонстрація роботи безпосередньо на робочому місці, які орієнтовані на вивчення конкретних операцій або процедур, що входять у коло професійних обов’язків;
- делегування – передача співробітникам чітко обмеженої кількості завдань з повноваженням прийняття рішень з обговорюваного кола питань;
- ротація – працівник переводиться на нову роботу чи посаду для отримання додаткової професійної кваліфікації і розширення досвіду на термін від кількох днів до кількох місяців [3];
- стажування – спостереження за виконанням завдання досвідченими спеціалістами [1].
Переваги та недоліки методів навчання молодих співробітників на робочому місці, представлено у таблиці 1[1].

Таблиця 1
Переваги та недоліки методів навчання на робочому місці



Можливі наступні методи навчання молодих співробітників поза робочого місця [1]:
- лекція – один з найстаріших методів навчання, дозволяє за мінімальний строк опрацювати безліч бізнес-ідей;
- ділова гра – найбільш близький метод навчання до професійної діяльності молодих спеціалістів, в процесі якої на основі реальної моделі організації учасники приймають рішення, скорочуючи виробничий цикл;
- модульне навчання - це пакет науково-адаптованих програм для індивідуального вивчення, що забезпечує навчальні досягнення учасників з різним рівнем попередньої підготовки;
- кейс-навчання- аналіз та групове обговорення реальних ситуацій, що можуть бути представлені у вигляді відеофільмів, в процесі даного виду навчання  учасники грають активну роль;
- бізнес-тренінг – в ході моделювання конкурентної ситуації  учасники вивчають конкретний тематичний розділ, закріпляючи отримані навички та знання;
- мозковий штурм – груповий спосіб швидкого накопичення великої кількості матеріалу;
- рольова гра – розігрування типових ситуацій , які можуть зустрічатися на робочому місці.
Переваги і недоліки методів навчання молодих співробітників поза робочим місцем представлено у таблиці 2.

Таблиця 2
Переваги і недоліки методів навчання поза робочим місцем



Всі методи навчання є актуальними та не виключають один одного. При виборі методу треба враховувати особливості кожного працівника, а також специфіку діяльності компанії.
На даний час співробітники компаній розглядаються як об’єкт для інвестицій. Оскільки будь-які методи навчання пов’язані із певними фінансовими витратами, доцільно торкнутися питання щодо оцінки на навчання співробітників.
Навчання кваліфікованих кадрів є ефективним в тому випадку, якщо пов'язані з ним витрати будуть у перспективі нижче витрат організації на підвищення продуктивності праці за рахунок інших факторів або витрат, пов'язаних з помилками в найом робочої сили. Оскільки визначення результатів, що досягаються з допомогою навчання кваліфікованих кадрів, пов'язане з певними труднощами, наявності економічна ефективність навчання у формі зниження витрат, які піддаються точному розрахунку. Навчання кваліфікованих кадрів зачіпає важливі чинники соціальної ефективності. Підвищення професійної майстерності позитивно відбивається на гарантії збереження робочого місця, на можливостях підвищення в посаді, на розширення зовнішнього ринку праці, на величині доходів організації, на почутті власної гідності та можливості самореалізації[5].
Шляхом розрахунку витрат на навчання і зіставлення їх з фінансовими вигодами для компанії від роботи навченого співробітника перевірка дієвості навчання може бути розширена до його оцінки. При цьому простота і точність оцінки сильно варіюються:
- витрати на навчання з відривом від основної роботи набагато простіше оцінити, ніж витрати на навчання без відриву від виробництва;
- фінансові вигоди навчання набагато простіше вирахувати, якщо мова йде про фізичну, а не про розумовому працю;
- досить легко оцінити витрати неадекватного навчання, наприклад, вартість браку, зіпсованих вихідних матеріалів, скарг клієнтів, понаднормової роботи для виправлення помилок;
- користь від навчання виходить за межі простого підвищення ефективності роботи.
Значні труднощі можуть виникнути при спробі оцінити ці вигоди у фінансових показниках[5].

Список використаних джерел:
1. Алгоритм решения стратегических задач в области управления персоналом. – Режим доступу: http://www.algocons.ru/category.php?id_current_cat=122.
2. Безлепкина Е. Современные методы обучения персонала. – Режим доступа:http://www.ngpc.ru/forum2010/Articles/Learnining%20methods.pdf.
3. Толкованов В.В. Особливості державної кадрової політики в Україні / В.В. Толкованов // Теорія та практика державного управління: зб. наук. пр. – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2013. – Вип.1 (40). – 540 с. – С.435 – 444.
4. Управление персоналом организации: Учебник / под. ред. А.Я. Кибанова. – 4-е изд. доп. и перераб.  – М.: ИНФРА-М, 2010. – 695 с. – (Высшее образование).
5. Управление персоналом. – Режим доступа: http://www.grandars.ru/college/biznes/obuchenie-personala.html


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ ТА ЕКОНОМІЧНО РОЗВИНУТИХ КРАЇНАХ
18.12.2013 15:18
ОСОБЛИВОСТІ НЕМАТЕРІАЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ НА ПРОМИСЛОВОМУ ПІДПРИЄМСТВІ
18.12.2013 14:41
АНАЛІЗ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ ГАЛУЗІ ВИРОБНИЦТВА СОНЯШНИКОВОЇ ОЛІЇ НА ОСНОВІ РОМБУ ДЕТЕРМІНАНТНИХ ПЕРЕВАГ М. ПОРТЕРА
18.12.2013 02:23
АНАЛІЗ ОСНОВНИХ ТРУДОВИХ ВИТРАТ ТА «ХРОНОФАГІВ» СУЧАСНОЇ ДІЛОВОЇ ЛЮДИНИ
18.12.2013 01:49
ВИЗНАЧЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ
17.12.2013 17:58
РАСЧЁТ И ОЦЕНКА ПОКАЗАТЕЛЕЙ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЯ ОАО «ПИНСКИЙ МЯСОКОМБИНАТ»
16.12.2013 21:58
СУЧАСНИЙ СТАН ТА ШЛЯХИ РОЗВИТКУ МУЗЕЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
10.12.2013 12:37
ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ ШЛЯХОМ СТВОРЕННЯ МЕРЕЖЕВОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
06.12.2013 20:40
МІСЦЕ СТРАТЕГІЧНОГО АНАЛІЗУ В СИСТЕМІ ПРИЙНЯТТЯ СТРАТЕГІЧНИХ РІШЕНЬ
05.12.2013 18:57
ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНИХ ШВЕЙНИХ ПІДПРИЄМСТВ
04.12.2013 17:07




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.241 сек. / Mysql: 1717 (0.193 сек.)