|
|
|
СИСТЕМА ПІДГОТОВКИ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ В УКРАЇНІ
|
13.12.2013 16:34 |
Автор: Волкова Наталія Вікторівна, кандидат наук з державного управління, доцент кафедри управління персоналом та економіки праці Дніпропетровської державної фінансової академії
|
[Секція 9. Економічна наука та освіта] |
Сьогодні в Україні існують несприятливі умови для реалізації завдань адміністративної реформи. Це пов’язано, зокрема, із використанням кадрового потенціалу державних службовців та службовців органів місцевого самоврядування. Девізом підготовки державних службовців та службовців органів місцевого самоврядування в сучасних умовах має бути перехід від навчання на все життя до навчання через все життя. Багатоаспектність функцій і завдань, що реалізуються органами державної влади та органами місцевого самоврядування у різноманітних сферах, актуалізують необхідність отримання професійної підготовки та її постійного оновлення відповідно до потреб економічного та соціального розвитку країни. Професійне навчання державних службовців вже визнано обов’язковою та невід’ємною складовою їх професійної діяльності та роботи з персоналом, а держава має створювати умови для професіоналізації державної служби [1]. В умовах розробки профілів професійної компетентності державних службовців стає більш очевидним необхідність підвищення вимог до професіоналізму цих службовців. Зазначені профілі мають включати наступні складові: опис професійної діяльності, набір компетенцій з визначенням їх структурних складових та елементів у вигляді знань, розумінь, умінь і навичок, потрібних для успішного здійснення повноважень [2]. Закон України «Про державну службу», що набирає чинності з 1 січня 2014 року, на думку експертів, попри свої недоліки, робить значний крок у наближенні системи державної служби до стандартів розвинених держав. Актуальним питанням у функціонуванні системи підготовки службовців органів публічної влади є андрагогічна компетентність профільних фахівців цієї системи, що забезпечують професійну підготовку дорослих працівників. Державна цільова програма розвитку державної служби на період до 2016 року має за мету удосконалення організаційних засад державної служби з урахуванням компетентнісного підходу та формування висококваліфікованого кадрового складу державної служби. Серед пропозицій щодо покращення системи підготовки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування вчені та практики в галузі державного управління вбачають прийняття Цільової комплексної програми реформування системи підготовки кадрів для державної служби, посадових осіб місцевого самоврядування та формування кадрового резерву, закону України «Про професійну підготовку державних службовців». Отже, сучасний етап розвитку українського суспільства актуалізує завдання щодо модернізації системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та формування їх кадрового резерву. Професійний розвиток персоналу органів державної влади та органів місцевого самоврядування є одним із основних напрямів реформування державного управління та важливим чинником ефективності соціально-економічних реформ.
Список використаних джерел: 1. Верба С. М. Впровадження сучасних методів навчання державних службовців із застосуванням європейських стандартів для професіоналізації державної служби України Том 130. Випуск 117. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Npchdu/State_management/2010_117/117-13.pdf. – Назва з екрану. 2. Кукуля А., Мацокін А. Профілі професійної компетентності посад державної служби: розробляємо на практиці // Держслужбовець. – №3 (вересень), №4 (жовтень), 2012. – Режим доступу: www.vin.gov.ua/web/vinoda.nsf/.../2.doc. – Назва з екрану.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|