|
|
|
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ
|
05.10.2013 19:31 |
Автор: Стеблянко-Авраменко Марина Сергіївна, асистент кафедри менеджменту ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»; Чикирис А.І., магістрант спеціальності «Менеджмент організацій та адміністрування» ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Організації зароджуються, розвиваються, досягають успіхів, слабшають і в кінцевому результаті, припиняють своє існування. Нові організації формуються щодня, у той самий час щодня сотні організацій ліквідуються назавжди. Вміючи адаптуватися, вони – процвітають, негнучкі – зникають. Перш за все підприємство потрібно розглядати, як суб'єкт господарювання, що у процесі функціонування проходить ряд стадій: створення, зростання, зрілість і спад. Володіння та ефективне використання стадій розвитку на підприємстві дає нам можливість поетапно розбити діяльність підприємства, для подальшого його життєдіяльності: 1 етап – організація перебуває на стадії становлення, формується життєвий цикл продукції чи послуги. Цілі є ще нечіткими, творчий процес протікає вільно, просування до наступного етапу вимагає стабільного забезпечення ресурсами. 2 етап – колективність. Розвиваються інноваційні процеси попереднього етапу, формується місія організації. Комунікації і структура у межах організації залишаються, по суті, неформальними. Керівники установи витрачають чимало часу в розвитку механічних контактів, і демонструють високі зобов'язання. 3 етап – формалізація та управління. Структура організації стабілізується, вводяться правила, визначаються процедури. Перш за все звертаємо увагу на ефективність використання інновацій і стабільність. Зростає роль вищого керівника, процес прийняття рішень стає зваженішим, консервативним. Ролі уточнені в такий спосіб, що вибуття тих чи інших членів організації загрожує серйозній небезпеці. 4 етап – вироблення структури. Організація збільшує обсяг випуску продукцію і розширює ринок надання послуг. Керівники виявляють нові можливості розвитку. Організаційна структура стає більш комплексною та відпрацьованою. Механізм прийняття рішень децентралізований. 5 етап – занепад. Через сильну конкуренцію, зменшення попиту на продукцію чи послуги. Керівники шукають шляхи утримання та використання нових можливостей. Успіх діяльності підприємства залежить від ступеня погодженості різних стадій основних життєвих циклів. Ситуація на ринку змінюється на кожній стадії життєвого циклу та вимагає відповідної зміни стратегії і тактики поведінки підприємства на ринку. Для кожного підприємства стратегія є індивідуальною, оскільки при її розробці необхідно враховувати розвиток ринкової кон'юнктури конкретних товарів, спеціалізацію і можливості участі в конкурентній боротьбі, а також життєві цикли розвитку підприємства. Отже, життєвий цикл підприємства це сукупність стадій, що створюють закінчене коло розвитку протягом певного проміжку еволюції підприємства, після якого цінності і напрями діяльності можуть принципово змінюватися. Тому життєдіяльність підприємства від моменту створення і до ліквідації може бути циклічним спіралеподібним процесом.
Список використаних джерел: 1. Боронос В.Г. Життєвий цикл підприємства: аналіз існуючих моделей [Текст] / В.Г. Боронос, Н.О. Сторчака // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. — 2011. — № 2, Т.1. — С. 28-32. 2. Адизес И. Управление жизненным циклом корпорации /Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2012 3. Попов Є.В., Хмелькова Н.В. Про життєвому циклі внутрішнього середовища організації. // Менеджмент у Росії і за кордоном. - 2010. - № 1. - 63-59 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|