:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ПОСЛУГ :: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ПОСЛУГ
:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ПОСЛУГ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ПОСЛУГ

 
05.10.2013 18:58
Автор: Іванов Ю.В., кандидат економічних наук, доцент ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»; Малютін Є.В., магістрант спеціальності «Менеджмент організацій та адміністрування» ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
В умовах глобалізації світової економіки сфера послуг набуває динамічного розвитку та стає одним із впливових чинників, від яких залежить зростання економіки, підвищення конкурентоспроможності країни на світових ринках, покращення добробуту населення [1].
Сфера послуг забезпечує процес виробництва матеріальних благ, відтворює робочу силу, створює додаткові матеріальні блага, задовольняє потреби населення в різних видах обслуговування за рахунок виконання економічної та соціальної функцій. Проте при цьому сфера послуг потребує фахівців – менеджерів – для сучасного управління організаціями сфери послуг. За умов соціально-економічних перетворень в Україні виникає потреба в радикальному вдосконаленні управлінського механізму на принципах демократизації, підприємництва та конкурентоспроможності.
Нестача спеціалістів-професіоналів у сфері менеджменту розглядається в сучасних умовах як одна із нагальних проблем економіки України. Сьогодні основну увагу в сфері послуг зосереджено на регулюванні її діяльності.
Дослідження сфери послуг як окремої галузі економіки країни, що представлена низкою найрізноманітніших за видами надаваних послуг підприємств, які володіють специфічними рисами і технологіями, надання послуг продукують особливі нематеріальні товари, що знайшли відображення в працях теоретиків та практиків: Д. Бела, В. Гамаюнова, Л. Демідової, В. Іноземцева, А. Сидорової, Т. Скоробогатової, О.Моргулець, Л. Ткаченко, А. Чухно, Ж. Фурастьє, В. Янченко та ін.
Нещодавно в сферу послуг зазвичай включали культуру, освіту, охорону здоров’я, побутове обслуговування, пасажирський транспорт і зв’язок, рекреаційні послуги, громадське харчування, а послуги трактувалися як види діяльності, робіт, у процесі виконання яких не створюється новий, раніше не існуючий матеріально-речовий продукт, а змінюється якість уже існуючого, створеного продукту. Це блага, представлені не у вигляді речей, а в формі діяльності [2]. Тобто діяльність сфери послуг включає в себе не лише види праці, які не мають речової форми, а й такі види трудової діяльності, що мають чітко виражений речовий характер. Таким чином, уявлення про послуги з позиції держави повинні базуватися не лише на поділі народного господарства на виробничу та невиробничу сфери, а й на якісних і кількісних ознаках товару-послуги
Розвиток сфери послуг стимулюється за рахунок перетікання працівників із виробничої сфери; вивільнення робочої сили за рахунок автоматизації сільського господарства; розширення спектру послуг, що супроводжують виробництво, та міжнародної торгівлі, що можлива за відсутності бар’єру під час передачі послуг на відстані.
У сфері послуг в Україні відбувається збільшення кількості організацій сфери послуг і зміцнення недержавного сектора економіки, на вітчизняному ринку з’являються іноземні конкуренти, що мають досвід роботи в цій сфері у своїх країнах. Проте при цьому заважають нормальному розвитку сфери послуг ряд бар’єрів з боку:
1. Законодавчої бази (недосконалі нормативно-правові акти, які регламентують діяльність організацій сфери послуг);
2. Низький рівень конкурентоспроможності (недостатня професійна кваліфікація персоналу);
3. Слабке реагування підприємств державного сектора економіки на мінливі умови в споживчому попиті;
4. Недосконала кадрова політика (проблеми пов’язані з апаратом управління та методами їх подолання);
5. Слабкі комунікаційні процеси всередині організації (недостатньо налагоджені зв’язки персоналу із клієнтами).
Вивчення й аналіз доробок вітчизняних і зарубіжних вчених з проблемами менеджменту в сфері послуг  свідчить, що для менеджерів украй потрібні такі якості, як: високий професійний рівень, творчі можливості, відчуття нового, критичність, бажання постійно підвищувати рівень своєї освіти і кваліфікації; наявність економічних знань; добра підготовка до організаторської та керівницької діяльності; наявність певних психологічних якостей (цілеспрямованість, добросовісність, працелюбність, психологічна стійкість). Сучасні керівники організацій, ефективні менеджери мають спрямовувати свої зусилля на створення зручного для більшості клієнтів режиму роботи та сприятливих умов для всіх клієнтів; навчання персоналу уважного, чуйного ставлення до споживачів; побудову ефективної системи контролю, що враховує результати, пов’язані з роботою співробітників.
Таким чином, враховуючи проблеми, що пов’язані із функціями сфери послуг сучасний менеджмент у сфері послуг має бути спрямований на організацію процесів розробки та надання послуг; забезпечення високої якості обслуговування; неперервну підготовку та вдосконалення професійної майстерності персоналу; формування власних традицій та ефективне використання набутого досвіду; вдосконалення комунікаційних процесів усередині організації між всіма ланками управління та персоналом і клієнтами; впровадження різних способів оцінювання діяльності працівників і підприємства в цілому.

Список використаних джерел:
1. Ігнатієва А.В., Исследование систем управления / А.В. Ігнатієва, М.М. Максімцов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 157 с
2. Райзберг Б. А. Современный экономический словарь / Б. А. Райзберг, Л. Ш. Лозовский, Е. Б. Стародубцева [4-е изд., перераб. и дополн]. – М. : ИНФРА-М, 2005. – 480 с.
 

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРМАНЕНТНИЙ ПРОЦЕС РЕОРГАНІЗАЦІЇ УПРАВЛІНСЬКИХ СТРУКТУР У СИСТЕМІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ
23.09.2013 18:22
ПОБУДОВА БІЗНЕС-МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМ КАПІТАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
23.09.2013 15:41
ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ В УМОВАХ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
07.10.2013 19:46
ФОРМУВАННЯ ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
07.10.2013 19:41
РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДСИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ
07.10.2013 19:33
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ
05.10.2013 19:31
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
05.10.2013 19:28
ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМУ УПРАВЛІННЯ КАР’ЄРОЮ ПЕРСОНАЛУ В ОРГАНІЗАЦІЇ
05.10.2013 19:25
КОНТРОЛІНГ ЯК ПРОЦЕС ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
05.10.2013 19:21
МОНІТОРИНГ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК СКЛАДОВА СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
05.10.2013 19:08




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.209 сек. / Mysql: 1599 (0.163 сек.)