|
|
|
СПРИЙНЯТТЯ СПОЖИВАЧАМИ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ НА КОНДИТЕРСЬКОМУ РИНКУ
|
05.10.2013 11:46 |
Автор: Корчинський Андрій Вікторович, аспірант Київського національного економічного університету ім. Вадима Гетьмана
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Безперечно, кондитерський ринок є однією з найпопулярніших галузей в Україні. Виробники пропонують покупцям нові товари, вигідні цінові пропозиції, незвичні способи розповсюдження, а також застосовують різноманітні інструменти маркетингових комунікацій для донесення споживачам інформації про зміни, що відбуваються. Вдале поєднання різних інструментів маркетингових комунікацій, дозволяє компаніям збільшувати кількість лояльних споживачів та підтримувати імідж на ринку [1, с. 158]. Серед інструментів маркетингових комунікацій на ринку кондитерських виробів України найчастіше використовуються реклама, зв’язки з громадськістю, стимулювання продажу та реклама на місці продажу. Кожне з підприємств галузі робить акцент на одному-двох інструментах, проте до програми комунікацій включають більшу кількість, враховуючи можливість отримання синергетичного ефекту від застосування комунікаційних заходів, що пов’язані між собою, підтримують один одного та дозволяють створити бажаний образ компанії у свідомості цільових споживачів [1, 160]. Останнім часом все більшого оберту набирає питання як саме споживачі ставляться до продукції, що виробляються кондитерськими галузями і це не дивно, адже споживач першочергово віддає перевагу якісним характеристикам товару. Для підприємців, основною ж метою має бути задоволення цих вимог. Як відомо кожен споживач суттєво відрізняється за своїми побажаннями та смаками відносно солодких виробів.Найбільш актуально, я вважаю, розділити споживачів на дві групи: 1) Діти: особи котрі не досягли 18 річного віку. На мою думку для цієї категорії споживачів, актуальним є зовнішній вигляд упаковки та реклама. Як відомо діти більш емоційно ставляться до реклами яка має на них відносно більший вплив ніж на дорослих. Адже вони піддаються спокусі спробувати те, що вони побачили по телевізору. Можна припустити що їхні почуття, це звичайна цікавість. Тому виробники кондитерських компаній повинні чітко усвідомлювати “хто ж саме буде споживачами нашої продукції”. Для цієї категорії споживачів доцільно буде задіяти яскравий колорит з сучасним музичним супроводженням, що є популярним серед молоді. Виробники повинно чітко уловити фактор саме «тінейджерського» стилю, щоб героями такої реклами були саме молоді люди, які б демонстрували, що куштувати продукцію рекламованого бренду наразі не тільки модно але й дуже смачно. Невід’ємною частиною сприйняття, є «упаковка», адже молоді люди найбільше піддаються впливу зовнішньому оформленню товару, тому виробникам потрібно приділити увагу сучасному, дизайнерському стилю та забарвленню щодо своєї упаковки, щоб вона була цікавою та привабливою. 2) Дорослі: особи котрі досягли 18 річного віку. Для цієї категорії споживачів, маркетингові комунікації мають відверто слабший вплив. Адже їх не так, як дітей, легко спокусити та підкупити рекламою та «упаковкою». На цьому етапі, я вважаю, значно ефективнішим методом буде реклама на місці продажу, яка наразі активно застосовується у торгівельних мережах України. Дорослі споживачі також діляться на певні категорії, якщо діти в більшості випадків є новаторами, дорослі більш консервативні та послідовні у своїх поглядах, особливо в Україні. І це не дивно, адже у більшості випадків їм байдуже на оформлення продукції, для них головною перевагою є смак, а також вміст калорій та речовин з якої зроблені солодощі, тобто основною перевагою для них є саме якісні характеристики товару. Важливе значення під час розробки комунікативного повідомлення до споживачів, через скажімо рекламне звернення, є саме емоційний фактор. Виробники можуть зіграти на емоціях дорослих. Які ж саме емоції будуть відверто спонукати дорослого споживача купити солодощі? Це можуть бути такі емоції як закоханість, мрійливість, почуття свята. Виробники повинні вживати ці емоційні фактори під час розробки своїх рекламних послань. Адже дорослі, як і діти також піддаються переживанням під час перегляду певного рекламного ролика. Маркетингові комунікації для цієї категорії людей повинно мати чітке, цілеспрямоване значення. Можна зазначити, що серед сучасних тенденцій сприйняття споживачами маркетингових комунікацій слід виділити: а) забезпечення зручності з урахуванням того, що підвищується увага споживача до упаковки виробів, яка, крім того, має відповідати вимогам «харчування на ходу»; б) отримання задоволення від їжі, що виявляється у підвищення вимог споживачів до смакових якостей продукції; в) прагнення до здорового способу життя, що стає головним аспектом у піраміді тенденцій в розвитку цінностей [2, с. 23]. Суттєвою ознакою профілю споживача та його сприйняття щодо кондитерських виробів та комунікацій в цілому є його вибір ключової характеристики товару, яка визначає смаки і вподобання певного сегменту. Компанією «GfK UMS Омнібус» у 2005 р. було проведено соціологічне дослідження з метою виявлення чинників, які впливають на споживачів при виборі ними кондитерських виробів. Було виділено вісім чинників: сприйняття, ціна, звичний смак, довіра до торговельної марки/виробника, бажання взяти участь в рекламній акції, бажання спробувати новинку, красива/зручна упаковка, порада продавця тощо. [2, с. 15]. В цілому українські споживачі лояльні до кондитерських виробів, і важливе значення в цьому відіграли саме маркетингові комунікації ,що успішно застосовуються кондитерськими компаніями України. Продукція, що вироблена на українських кондитерських фабриках визнана однією з найбільш якісних на міжнародному кондитерському ринку. І цей факт відіграє безперечно дуже важливе комунікативне значення, адже замість багатьох слів, наші виробники демонструють, що найбільш головною комунікативною зброєю щодо заохочення споживачів щодо придбання продукції є саме висока якість кондитерських виробів.
Список використаних джерел: 1. Усик С.П. Маркетингові комунікації на ринку кондитерських виробів / С.П. Усик // Вісник Київського Національного університету технологій та дизайну. – 2011. – № 3 (59) – С. 158-166. 2. Галушко О.С. Тенденції розвитку ринку кондитерських виробів та особливості трансформації у системі цінностей його учасників / О. С. Галушко // Актуальні проблеми економіки. – 2009. – № 1. – С. 15-21.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|