|
|
|
ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНТРОЛІНГУ В ДІЯЛЬНІСТЬ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ
|
05.06.2013 12:51 |
Автор: Винниченко Наталія Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України»
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
На сучасному етапі економічного розвитку країни функціонування вітчизняних підприємств пов’язане зі значною кількістю непередбачуваних обставин, які суттєво впливають на результати його діяльності. Досить часто такий вплив призводить до виникнення додаткових витрат або до суттєвих відхилень від запланованих показників. Все це сприяє розробці нових та удосконаленню існуючих підходів в управлінні підприємством, серед яких особливе місце займає саме контролінг. Питанням контролінгу в економічній літературі приділяється значна увага, проте окремі аспекти проблеми його впровадження залишаються не вирішеними. Так зокремаоднією із проблем залишається недосконалість існуючої концепції контролінгу, що в першу чергу нерозривно пов’язане з реалізацією закордонногодосвіду здійснення контролінгу. Виходячи з цих положень проблемним для використання залишається і понятійний апарат. Так, до сьогодні ведеться дискусія щодо співвідношення таких базових понять як: контролінг, управлінський облік, внутрішній контроль. Така неоднозначність в понятійному апараті викликає ряд труднощів і на практиці, зокрема, яку форму має набути модель контролінгу на вітчизняних підприємствах та як узгодити всі організаційні питання щодо її впровадження. Дискусійними при дослідженні зазначених питань залишаються зокрема питання визначення посадових обов’язків працівників служби контролінгу та взаємоузгодженості цих посадових обов’язків з загальним розподілом обов’язків по підприємству. Досить часто виникають труднощі з вибором правильного інструментарію при впровадженні системи контролінгу в діяльність вітчизняних підприємств. Оскільки одним із інструментів, які використовуються при проведенні контролінгу на підприємстві, є система показників, то відповідно важливим при цьому є правильний їх вибір. Як зазначає С.Л. Виноградов «система показників слугує свого роду системою координат, в якій ставиться мета у вигляді цільових значень показників, а план дій відбивається як траєкторія руху до мети, розгорнута в часі».На сьогодні питання вибору таких показників залишається відкритим для багатьох вітчизняних підприємств. Наступною проблемою з якою зустрічаються вітчизняні підприємства є проблема формування ефективного інформаційного забезпечення на підприємстві, яке б дозволило керівництву приймати своєчасні та виважені управлінські рішення. В свою чергу, чим більший ефект буде отриманий від формування такого інформаційного забезпечення, тим більша буде ймовірність правильного сприйняття системи контролінгу на підприємстві та її адаптації в його структурі. Крім того слід пам’ятати, що при впровадженні системи контролінгу окрім миттєвого слід очікувати і відстрочений ефект, який в свою чергу може впливати на загальну картину в діяльності підприємства. Якщо говорити про контролінг як складову системи управління підприємством, то слід відзначити, що він має бути реалізований і задокументований як перелік певних процедур, що в свою чергу на практиці викликає ряд труднощів. Таким чином, розглядаючи досвід впровадження системи контролінгу в діяльність вітчизняних підприємств можна відзначити, що в більшості випадків вони не зовсім готові повністю використовувати її елементи, а впровадження її частково, не дозволяє в повній мірі оцінити всі переваги від її використання.
Список використаних джерел: 1. Виноградов С.Л. Еволюція поглядів на контролінг[Електронний ресурс] / С.Л. Виноградов //Контролінг. – 2002. – № 2. –Режим доступа: http://alls.in.ua/29463-kontroling-yak-tehnologiya-menedzhmentu-zamitki-praktika.html
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|