|
|
|
ПРОБЛЕМИ І НАПРЯМКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ
|
30.05.2013 15:28 |
Автор: Костюченко Ольга Сергіївна, Гайдамака Олена Валеріївна, Лаврик-Слісенко Людмила Петрівна, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
|
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;] |
Податкова політика істотно впливає як на формування дохідної частини бюджетів всіх рівнів, так і на економічне зростання держави. Однак податкова система, що діє в нашій країні, не сприяє ефективному розвитку українського суспільства. У зв'язку з цим виникає гостра потреба у реформуванні системи оподатковування в Україні. В Україні дослідженням окремих питань оподатковування присвячені праці вчених-економістів О.Д. Василика, В.П. Вишневського, А.И. Даниленка, О.И. Луніної, В.И. Міщенко, А.М. Соколовскої та ін. Однак наявність великої кількості наукових праць не зробило податкову систему близькою до досконалості. Метою даної статті є розгляд основних проблем податкової системи України й внесення пропозицій із приводу її вдосконалення. Законом України від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ "Про систему оподаткування" визначено принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників податків. [3] За показниками дослідження Всесвітнього банку й міжнародної аудиторської компанії PricewaterhouseCoopers за структурою податкової системи Україна займає передостаннє місце серед 178 проаналізованих країн світу. В Україні діє 99 видів обов'язкових платежів (більше тільки в Узбекистані та Бєларусі), а на виконання всіх процедур, пов'язаних з їхньою сплатою, витрачається 2085 годин у рік, з огляду на те що на сплату податків у світі витрачається в середньому 332 години на рік. У рейтингу загального податкового навантаження Україна зайняла 145 місце з показником 57,3% [1]. З метою коригування податкової політики відповідно до основних напрямків економічних реформ в Україні, захисту інтересів вітчизняного товаровиробника, посилення податкової та платіжної дисципліни, забезпечення своєчасних надходжень до доходної частини бюджету видано Указ Президента України від 31 липня 1996 року № 621/96 "Про заходи щодо реформування податкової політики "[2]. Існування великої кількості податків і зборів призводить до того, що питома вага багатьох з них у податкових зборах складає менш 1%. Однак проблеми виникають і з найбільш вагомим податком – ПДВ. Для подолання вищесказаного та цим самим вдосконалення податкової системі України необхідно: зблизити податковий та бухгалтерський облік; змінити порядок оподаткування прибутку, що розподіляється на дивіденди. Ставка податку на різні види процентних доходів повинна бути єдиною; скасувати нерентабельні податки,а для зростання надходжень у бюджет варто збільшити ставки акцизних зборів на деякі види товарів, особливо на ті, які завдають шкоду здоров'ю, і поступово довести їх до європейського рівня; запровадивши систему керування ризиками при організації й здійсненні податкових перевірок скоротиться кількість перевірок на підприємстві, що дасть змогу зменшити адміністративні витрати й підвищити ефективність податкової системи.
Список використаних джерел: 1. А. Пороховский. Налоги съедают время и деньги, 21.11.2007Деловая газета «Взгляд» // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.vz.ru/economy/2007/11/21/126398.html 2. Указ Президента України "Про заходи щодо реформування податкової політики"//[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/621/96 3. Закон України «Про систему оподаткування» //[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/anot/1251-12
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|