:: ECONOMY :: СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ :: ECONOMY :: СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
:: ECONOMY :: СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ

 
22.04.2013 22:30
Автор: Трусь Людмила Михайлівна, слухачка магістратури ФДПМП Тернопільського національного економічного університету
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Забезпечення ефективного функціонування органів державної влади традиційно залишається одним із пріоритетів державної політики. Проблема ця має надзвичайно складний та багатоаспектний характер і вимагає реалізації відповідного комплексу організаційно-правових заходів. При цьому, ключовим залишається питання фінансового та матеріально-ресурсного забезпечення [5].
Органи державної влади здійснюють свою діяльність виключно за рахунок бюджетного фінансування в межах, передбачених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік. Фінансування утворення, реорганізації та ліквідації органів державної влади здійснюється в межах коштів, передбачених на утримання органів державної влади Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік або (у разі недостатності такого фінансування) після внесення відповідних змін до такого Закону [2, 6].
Під бюджетним фінансуванням прийнято розуміти безповоротний, безвідплатний відпуск коштів з державного та місцевого бюджетів на виконання загальнодержавних функцій, функцій місцевого самоврядування і забезпечення функціонування бюджетних установ та організацій [1].
Необхідно зауважити, що сьогодні на функціонування органів державної влади негативно впливають такі фактори: незадовільний стан фінансування, обумовлений нестачею бюджетних коштів, брак грошових коштів для оновлення матеріально-технічної бази та сувора економія їх витрачання, обмеженість джерел формування фінансових ресурсів та чітка регламентація напрямків їх використання [5].
 На нашу думку головними напрямками роботи по удосконаленні фінансування органів державної влади є :
1. Підвищення відповідальності Центральними органами виконавчої влади за проведення державної політики у відповідних галузях і сферах.
2. Упорядкування і раціоналізація мережі підвідомчих установ.
3. Суттєве скорочення кількості головних розпорядників коштів державного бюджету та переведення на казначейське обслуговування практично всіх операцій державного бюджету.
Важливим інструментом державного управління, що дає змогу досягти виконання зазначених завдань та зменшити кількість проблемних питань, пов'язаних з діяльністю органів державного сектору, є державний внутрішній фінансовий контроль. Ефективний державний внутрішній фінансовий контроль сприяє державному управлінню в разі зміни середовища, потреб та пріоритетів суспільства і держави. У зв'язку з цим з метою вдосконалення системи державного управління, впровадження нових технологічних досягнень з урахуванням програмних змін необхідно постійно проводити оцінку державного внутрішнього фінансового контролю для приведення його у відповідність з потребами сьогодення [6].
Внутрішній контроль - інструмент управління, що дає змогу керівництву органів державного і комунального сектору перевірити стан виконання завдань органу. Метою цього процесу є забезпечення достатньої впевненості керівництва зазначених органів у досягненні належного рівня економії, ефективності і результативності відповідно до завдань органів; достовірності фінансової, статистичної і управлінської звітності; у виконанні встановлених законодавством та керівництвом норм і правил; належному захисті активів від втрат [6].
Отже, у процесі впровадження системи державного внутрішнього фінансового контролю вже зроблено перші кроки, проте необхідними та доцільними ще є наступні:
1) прийняття відповідного нормативного акта, який би визначав законодавчі рамки внутрішнього контролю;
2) створення єдиних стандартів, методології оцінки ефективності використання державних коштів;
3) створення внутрішніх підрозділів аудиту в установах у обов'язковому порядку, аби вони надавали рекомендації, запобігали фактам незаконного, неефективного та не результативного використання бюджетних коштів.

Список використани джерел:
1. Бюджетний кодекс України // www.rada.gov.ua.
2. Василик О. Д. Бюджетна система України / О.Д. Василик, К.В. Павлюк. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 544 с.
3. Дем’янишин В. Бюджетне фінансування та його особливості в сучасних умовах / В. Дем’янишин // Світ фінансів. – 2007. – Випуск 2 (11). – С. 34–48.
4. Єпіфанов А. О. Бюджет України : монографія / Єпіфанов А. О., Дьяконова І. І., Сало І. В. – Суми : УАБС НБУ, 2010. – 187 с.
5. Павлов Д.М. Організаційно_правові засади забезпечення ефективності функціонування системи органів виконавчої влади (державного управління) : дис. канд. юрид. наук : 12.00.07 / Д.М. Павлов. – К., 2004. – 195 с.
6. Постанова Кабінету Міністрів України "Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю" від 22 травня 2002 р. № 685;
7. Юрій  С. І. Бюджетна система України : навчальний посібник / С. І. Юрій, Й. М. Бескид. – К. : Ніос, 2000. – 400 с.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АНАЛІЗ ФОРМУВАННЯ ДОХІДНОЇ ЧАСТИНИ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ НА ПРИКЛАДІ КРАСНОГВАРДІЙСЬКОГО РАЙОНУ М. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
17.04.2013 22:20
ЗАРУБЕЖНЫЙ ОПЫТ НАЛОГООБЛОЖЕНИЯ ДОХОДОВ ФИЗИЧЕСКИХ ЛИЦ
17.04.2013 18:40
РОЗВИТОК РИНКУ ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ
17.04.2013 15:16
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ СТАВКИ ЕКОЛОГІЧНОГО ПОДАТКУ
17.04.2013 15:02
ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ
16.04.2013 09:26
ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖБЮДЖЕТНИХ ВІДНОСИН В УКРАЇНІ
15.04.2013 16:08
ОПОДАТКУВАННЯ СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ В УКРАЇНІ
13.04.2013 12:58
АКЦИЗНИЙ ПОДАТОК НА ТЮТЮН ТА ТЮТЮНОВІ ВИРОБИ
08.04.2013 17:27
НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА
08.04.2013 15:59




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.202 сек. / Mysql: 1599 (0.156 сек.)