|
|
|
СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
|
22.04.2013 22:30 |
Автор: Трусь Людмила Михайлівна, слухачка магістратури ФДПМП Тернопільського національного економічного університету
|
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;] |
Забезпечення ефективного функціонування органів державної влади традиційно залишається одним із пріоритетів державної політики. Проблема ця має надзвичайно складний та багатоаспектний характер і вимагає реалізації відповідного комплексу організаційно-правових заходів. При цьому, ключовим залишається питання фінансового та матеріально-ресурсного забезпечення [5]. Органи державної влади здійснюють свою діяльність виключно за рахунок бюджетного фінансування в межах, передбачених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік. Фінансування утворення, реорганізації та ліквідації органів державної влади здійснюється в межах коштів, передбачених на утримання органів державної влади Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік або (у разі недостатності такого фінансування) після внесення відповідних змін до такого Закону [2, 6]. Під бюджетним фінансуванням прийнято розуміти безповоротний, безвідплатний відпуск коштів з державного та місцевого бюджетів на виконання загальнодержавних функцій, функцій місцевого самоврядування і забезпечення функціонування бюджетних установ та організацій [1]. Необхідно зауважити, що сьогодні на функціонування органів державної влади негативно впливають такі фактори: незадовільний стан фінансування, обумовлений нестачею бюджетних коштів, брак грошових коштів для оновлення матеріально-технічної бази та сувора економія їх витрачання, обмеженість джерел формування фінансових ресурсів та чітка регламентація напрямків їх використання [5]. На нашу думку головними напрямками роботи по удосконаленні фінансування органів державної влади є : 1. Підвищення відповідальності Центральними органами виконавчої влади за проведення державної політики у відповідних галузях і сферах. 2. Упорядкування і раціоналізація мережі підвідомчих установ. 3. Суттєве скорочення кількості головних розпорядників коштів державного бюджету та переведення на казначейське обслуговування практично всіх операцій державного бюджету. Важливим інструментом державного управління, що дає змогу досягти виконання зазначених завдань та зменшити кількість проблемних питань, пов'язаних з діяльністю органів державного сектору, є державний внутрішній фінансовий контроль. Ефективний державний внутрішній фінансовий контроль сприяє державному управлінню в разі зміни середовища, потреб та пріоритетів суспільства і держави. У зв'язку з цим з метою вдосконалення системи державного управління, впровадження нових технологічних досягнень з урахуванням програмних змін необхідно постійно проводити оцінку державного внутрішнього фінансового контролю для приведення його у відповідність з потребами сьогодення [6]. Внутрішній контроль - інструмент управління, що дає змогу керівництву органів державного і комунального сектору перевірити стан виконання завдань органу. Метою цього процесу є забезпечення достатньої впевненості керівництва зазначених органів у досягненні належного рівня економії, ефективності і результативності відповідно до завдань органів; достовірності фінансової, статистичної і управлінської звітності; у виконанні встановлених законодавством та керівництвом норм і правил; належному захисті активів від втрат [6]. Отже, у процесі впровадження системи державного внутрішнього фінансового контролю вже зроблено перші кроки, проте необхідними та доцільними ще є наступні: 1) прийняття відповідного нормативного акта, який би визначав законодавчі рамки внутрішнього контролю; 2) створення єдиних стандартів, методології оцінки ефективності використання державних коштів; 3) створення внутрішніх підрозділів аудиту в установах у обов'язковому порядку, аби вони надавали рекомендації, запобігали фактам незаконного, неефективного та не результативного використання бюджетних коштів.
Список використани джерел: 1. Бюджетний кодекс України // www.rada.gov.ua. 2. Василик О. Д. Бюджетна система України / О.Д. Василик, К.В. Павлюк. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 544 с. 3. Дем’янишин В. Бюджетне фінансування та його особливості в сучасних умовах / В. Дем’янишин // Світ фінансів. – 2007. – Випуск 2 (11). – С. 34–48. 4. Єпіфанов А. О. Бюджет України : монографія / Єпіфанов А. О., Дьяконова І. І., Сало І. В. – Суми : УАБС НБУ, 2010. – 187 с. 5. Павлов Д.М. Організаційно_правові засади забезпечення ефективності функціонування системи органів виконавчої влади (державного управління) : дис. канд. юрид. наук : 12.00.07 / Д.М. Павлов. – К., 2004. – 195 с. 6. Постанова Кабінету Міністрів України "Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю" від 22 травня 2002 р. № 685; 7. Юрій С. І. Бюджетна система України : навчальний посібник / С. І. Юрій, Й. М. Бескид. – К. : Ніос, 2000. – 400 с.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|