|
|
|
ПОЛЬОВІ ДОРОГИ ЯК ТРАНСПОРТНА СКЛАДОВА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА
|
17.04.2013 19:30 |
Автор: Родащук Галина Юріївна, викладач Уманського національного університету садівництва
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ] |
Перехід сільськогосподарського виробництва на індустріальну основу супроводжується підвищенням рівня використання землі, вдосконаленням організації території господарств. Важливе значення при цьому набуває питання розміщення сільськогосподарських доріг взагалі і польових доріг зокрема. Від стану доріг та їх розміщення в межах сільськогосподарських підприємств залежать транспортні витрати, пов'язані з обслуговуванням території. Разом з тим, під дороги залучається частина площі цінних земельних угідь. Тому в кожному господарстві необхідно передбачити таке розміщення дорожньої мережі, при якому з одного боку, забезпечується раціональне обслуговування, а з іншого – площа, що зайнята під дорогами, буде по можливості найменша. Польові дороги разом з існуючими та проектованими внутрішньогосподарськими дорогами і дорогами загального користування покликані забезпечити надійний зв'язок між сівозмінними масивами, полями, окремими робочими ділянками і господарськими центрами сільськогосподарських підприємств. В залежності від основного призначення, характеру використання та інтенсивності руху польові дороги підрозділяють на основні або магістральні і допоміжні. Основні польові дороги забезпечують зв'язок великих земельних масивів (значної частини одної або декількох сівозмін) з господарськими центрами. По ним здійснюються основні вантажоперевезення, перегони техніки, переїзди, пов'язані з обслуговуванням території. Ці дороги проводять між полями сівозміни, іноді через весь сівозмінний масив. Часто вони поєднуються з путівцями або дорогами районного значення, що проходять по території господарства. Допоміжні польові дороги розміщуються вздовж довгих сторін полів. Вони призначені для забезпечення умов для вивезення врожаю, підвезення на поля добрив, обслуговування агрегатів, скорочення руху транспортних засобів по полю і пов'язаного з цим ущільнення ґрунту. Тобто ці польові дороги використовують не тільки для переїздів і перевезення вантажів, але і для обслуговування працюючих на полях машинно-тракторних агрегатів (для заправки тракторів водою та пальним, сівалок – насінням тощо), а також для поворотів та заїздів агрегатів при польових роботах (наприклад, при культивації та збиранні просапних). При прокладанні польових доріг необхідно прагнути, щоб вони по можливості найкоротшим шляхом пов'язували поле з господарськими центрами, прокладалися по прямій, не розрізали поля і окремі ділянки на частини тощо. Бо саме по ним здійснюється пересування сільськогосподарських агрегатів у період польових робіт, саме вони забезпечують під'їзд до об'єктів електропостачання на випадок ремонтних та інших робіт, при гасінні пожеж хлібних масивів або лісосмуг тощо. Отже, слід розуміти, що збереження польових доріг призведене до чіткого, безперебійного та оперативного транспортного забезпечення при проведенні польових робіт та при виконанні заходів на випадок виникнення надзвичайних ситуацій.
Список використаних джерел: 1. Литвинець В.М. Використання мережі польових доріг з метою збільшення бюджетних надходжень: правові аспекти / В.М. Литвинець // Науковий вісник Національного аграрного університету / Редколегія Д.О. Мельничук (від. ред.) та ін. – К., 2006. – Вип. 104. – С. 44-48. 2. Визначення економічних збитків від використання земель під проектними господарськими шляхами (польовими дорогами) при оренді земельних ділянок [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.zsu.org.ua/
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|