|
|
|
ОСОБЛИВОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ТОРГОВЕЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ
|
12.04.2013 16:33 |
Автор: Гришко Марія Григорівна, аспірант Київського національного торговельно-економічного університету
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Характерною ознакою сучасного суспільства є його інформаційність. Перехід до інформаційних технологій підвищує роль інформаційних ресурсів та вимоги до їх якості. Нині жодна сфера діяльності не може функціонувати не лише без виробничих, але й без інформаційних ресурсів і технологій. Одним з головних ресурсів управління є інформація, а отже дослідження проблем інформаційного забезпечення є важливим науковим завданням. Однією з важливих умов удосконалення управління торговельними підприємствами є покращення її інформаційного забезпечення. Крім документообігу, що складає основу інформаційних потоків, значні обсяги інформації циркулюють між функціональними підрозділами торговельних організацій, а також між суб’єктами торговельного бізнесу та представниками інших сфер національної економіки. Отримана інформація є необхідною для інформаційного забезпечення управління, підвищує його оперативність та обґрунтованість прийняття управлінських рішень. Але ця інформація, як правило, майже не формалізована, обсяги і строки її надходження не чітко регламентовані. Нерідко така інформація дублює документовані дані, що надходять на ті ж адреси і в ті ж терміни. Тому удосконалення електронного документообігу необхідно проводити одночасно з удосконаленням потоків усної інформації. Потужність інформаційних потоків не можна ототожнювати з об’ємом інформаційних фондів. На жаль при діючій нині організації управління торговельними підприємствами не вся інформація використовується у повному обсязі. Це знижує якість економічного аналізу і планування, приводить до нераціонального використання ресурсів на їх організацію, негативно відображається на ефективності управлінської діяльності. Інформаційне забезпечення в управлінні торговельними підприємствами має певні особливості, основними з яких є: - у процесі використання управлінська інформація не втрачає свою корисність одномоментно, а поступово переносить власну вартість на результат функціонування управлінської діяльності; - обіг інформації в торговельних підприємствах здійснюється по захищених каналах за допомогою спеціальних засобів її поширення та збереження; - значна частина інформації містить попередні дані, що використовуються керівництвом для прийняття рішень; - в управлінській інформації прослідковуються суб’єктивні моменти (думки, оцінки, узагальнення та інше); - інформація управління торговельними підприємствами може містити необ’єктивні дані про стан певного об’єкта, спричинені чутками, стереотипами та іншим; - різні види інформації системи управління повинні мати різні режими доступу залежно від рівнів менеджменту задля унеможливлення порушення комерційної таємниці торговельного підприємства. Інформаційний процес управління буде найбільш ефективним для торговельних підприємств при використанні сучасної електронно-обчислювальної техніки, якою користуватимуться кваліфіковані спеціалісти. Подібні способи нададуть змогу досить просто, а головне – швидко зібрати, обробити та зробити аналіз існуючої інформації.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|