:: ECONOMY :: НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА :: ECONOMY :: НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА
:: ECONOMY :: НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА

 
08.04.2013 15:59
Автор: Ільницька-Гикавчук Галина Ярославівна, кандидат економічних наук, Національний університет «Львівська політехніка»
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Лісові ресурси відіграють важливу роль у стабілізації і покращенні стану навколишнього природного середовища, оскільки виконують ряд екологічних, економічних та соціальних функцій. Проте вони використовуються нераціонально, однією з важливих причин чого є недосконалість системи оподаткування.
Як відомо, податкова система України на даний час виконує переважно фіскальну функцію і зовсім не враховує важливого екологічного значення лісових ресурсів та необхідності їх збереження та відновлення. Науковці дедалі більше наголошують на необхідності екологізації оподаткування. Як слушно зазначають Синякевич І.М. та Мельник С.О.,  екологізація оподаткування галузі повинна базуватися на принципах [1; 2]: забезпечення за допомогою екологічних податків трансформації зовнішніх (негативних) ефектів у внутрішні; посилення екологічної спрямованості податків; пріоритетність стимулюючої функції податків над фіскальною; пільгове оподаткування лісового господарства; принцип „подвійних дивідендів”, згідно якого введення екологічних податків має відбуватись за рахунок послаблення або відмови від інших податків.
Так, лісогосподарські підприємства сплачують в бюджет збір за спеціальне використання лісових ресурсів, а взамін отримують бюджетне фінансування. Проте, як засвідчують наші дослідження, розміри збору значно перевищують суму фінансування,  що веде до низьких обсягів лісокультурних робіт та недофінансування галузі. 
На нашу думку, існують два шляхи вирішення даної проблеми. Перший полягає в тому, що збір за спеціальне використання лісових ресурсів може направлятися не в державний бюджет, а залишатися на лісогосподарських підприємствах та використовуватися виключно на лісокультурні роботи. При цьому повинен здійснюватися суворий контроль з боку Державного агентства лісових ресурсів та його обласних управлінь за їх цільовим використанням. Другий варіант полягає в тому, що збір слід направляти в спеціально створений Фонд лісових ресурсів, кошти з якого надходитимуть на пріоритетні проекти, які стосуються лісовідновлення та збереження лісів.
Для обмеження вивезення круглого лісу за кордон його експорт слід оподатковувати ПДВ за  мінімальною ставкою (5–7%) або встановити вищі митні збори. Пропонуємо також спрямовувати ПДВ від реалізації лісопродукції на відтворення і охорону лісів. При цьому різниця між податковим зобов’язанням і податковим кредитом перераховуватиметься в Фонд лісових ресурсів.
Таким чином, зважаючи на важливе екологічне значення лісів та низьку лісистість в Україні, оподаткування лісового господарства повинне відбуватися на пільгових умовах. Удосконалення системи оподаткування сприятиме сталому розвитку галузі.

Список використаних джерел:
1. Мельник С. Принципи реформування лісового господарства України / С. Мельник // Регіональна економіка. – 2001. - № 4. – С. 215-221.
2. Синякевич І. М. Лісова політика: [підруч.] / І. М. Синякевич. – Львів: ЗУКЦ, 2005. – 224 с.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
22.04.2013 22:30
АНАЛІЗ ФОРМУВАННЯ ДОХІДНОЇ ЧАСТИНИ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ НА ПРИКЛАДІ КРАСНОГВАРДІЙСЬКОГО РАЙОНУ М. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
17.04.2013 22:20
ЗАРУБЕЖНЫЙ ОПЫТ НАЛОГООБЛОЖЕНИЯ ДОХОДОВ ФИЗИЧЕСКИХ ЛИЦ
17.04.2013 18:40
РОЗВИТОК РИНКУ ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ
17.04.2013 15:16
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ СТАВКИ ЕКОЛОГІЧНОГО ПОДАТКУ
17.04.2013 15:02
ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ
16.04.2013 09:26
ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖБЮДЖЕТНИХ ВІДНОСИН В УКРАЇНІ
15.04.2013 16:08
ОПОДАТКУВАННЯ СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ В УКРАЇНІ
13.04.2013 12:58
АКЦИЗНИЙ ПОДАТОК НА ТЮТЮН ТА ТЮТЮНОВІ ВИРОБИ
08.04.2013 17:27




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.171 сек. / Mysql: 1599 (0.131 сек.)