:: ECONOMY :: ЗОВНІШНЯ ЗАБОРГОВАНІСТЬ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ЗОВНІШНЯ ЗАБОРГОВАНІСТЬ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ЗОВНІШНЯ ЗАБОРГОВАНІСТЬ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗОВНІШНЯ ЗАБОРГОВАНІСТЬ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ УКРАЇНИ

 
21.02.2013 23:33
Автор: Задорожний Артем Олександрович, студент Дніпропетровської державної фінансової академії
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]
Зовнішня заборгованість держави як невід’ємна детермінанта світової економіки і важливий аспект сучасної фінансової глобалізації є об’єктивно зумовленим феноменом державних фінансів в умовах ринкових та демократичних трансформацій.
Боргова безпека є необхідним елементом ефективної реалізації економічної стратегії країни та вирішення першочергових завдань забезпечення фінансової безпеки.
Фінансова безпека – це такий стан бюджетної, грошово-кредитної, банківської, валютної системи та фінансових ринків, який характеризується збалансованістю, стійкістю до  внутрішніх і зовнішніх негативних загроз, здатністю забезпечити ефективне функціонування національної економічної системи та економічне зростання.[1]



Зовнішня заборгованність України за 2008-2012рр.

Починаючи з 2000 р., спостерігається тенденція до зростання зовнішнього державного боргу, значні прирости було зафіксовано у 2008 р. Аналізуючи дані табл.1, можна сказати, що загальна сума зовнішнього боргу з 2008 до 2010 рр. зростала значними темпами, цей ріст спричинила  світова фінансово-економічна криза, борг різко зріс: з 53,5 млрд.грн., у 2007 р. до 208,8 млрд грн.. Після кризи національна економіка відновлюється повільними темпами, що і є причиною зростання боргу.[3]
Перспективи інтеграції національної економіки у світову залежать від спроможності країни своєчасно виконувати свої боргові зобов’язання, невід’ємною умовою чого є забезпечення фінансової стабільності. З метою визначення можливостей зовнішнього фінансування країни за наявності боргу в практиці міжнародних кредитних відносин використовують ряд показників платоспроможності та боргового навантаження на економіку. Розрахунок їх ґрунтується на співвідношенні зовнішнього державного боргу і витрат на його обслуговування та ВВП, експорту товарів і послуг, доходів державного бюджету тощо. Розглянемо співвідношення зовнішнього державного боргу до ВВП, дані наведені у табл.2.[2]



Отже, проаналізувавши один з показників платоспроможності табл.2, можно зробити такі висновки, що  ситуація щодо зовнішньої заборгованості України досить складна і неоднозначна. З одного боку, незважаючи на істотне погіршення показників платоспроможності та боргового навантаження на економіку України у 2009 р., за міжнародними стандартами борговий тягар не є загрозливим для економічної безпеки країни. Тобто Україна не перебуває у стані критичної залежності від зовнішнього фінансування, вона спроможна покрити заборгованість валютними доходами від експорту та має потенціал щодо її покриття за рахунок коштів державного бюджету. Однак, з іншого боку, незважаючи на всі сприятливі умови щодо зменшення рівня зовнішнього державного боргу, його значення з кожним роком зростає і тиск на державні фінанси лише посилюється.[2]
Наслідками такої ситуації та її погіршення можуть бути: зростання інфляції, випередження цін над виплатами заробітних плат, залежність країни від кредиторів та збільшення зобов’язань України, девальвація національної валюти, значне здорожчання енергоносіїв тощо.
Необхідно в найкоротші строки розробити і затвердити стратегію боргової політики, здійснювати виплати на обслуговування державного боргу; аналізувати основні макроекономічні показниками боргової безпеки України; заохочувати інвесторів вкладати кошти в реальний сектор економіки, створити при¬вабливі умови для ведення підприємницької діяльності (у тому числі виходу її з «тіні»), створити міцну правову базу для розвитку економіки; сприяти привабливості державних боргових інструментів тощо.
Отже, формування внутрішнього і зовнішнього державного боргу є потужним важелем макроекономічного регулювання та інструментом реалізації економічної стратегії. Здійснення нових запозичень та обслуговування боргу суттєво впливає не тільки на фіскальну й монетарну політику держави, а й на стан і розвиток економіки в цілому.

Список використаних джерел:
1. А.І. Маренич. Про вплив боргової безпеки на фінансову безпеку України / Маренич А.І. // Вісник Університету банківської справи Національного банку України – 2011. – № 3 (12). – C.84–86
2. К.М. Філоненко. Зовнішній борг України: аналіз динаміки та структури / Філоненко К.М. // Статистика та економ аналіз – 2010. –  №2. – C.34–38.
3. Офіційний Web-сайт Міністерства фінансів України [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.minfin.gov.ua.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ІПОТЕЧНОГО РИНКУ В УКРАЇНІ
20.02.2013 13:13
ОЦІНКА ПРИВАБЛИВОСТІ СИСТЕМИ ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГУ
20.02.2013 10:16
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВИ
19.02.2013 00:28
ЗАСТОСУВАННЯ ТЕОРІЇ РЕФЛЕКСИВНОСТІ В ІНВЕСТУВАННІ
18.02.2013 11:22




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.312 сек. / Mysql: 1570 (0.248 сек.)