|
|
|
МЕТОДИКА ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ КОРПОРАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
|
21.02.2013 16:38 |
Автор: Пастощук Олександр Васильович, асистент кафедри «Економіки підприємств» Приазовського державного технічного університету
|
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ] |
За останній час все частіше виникають проблеми пов’язані із корпоративним менеджментом, що в свою чергу породжує більшу увагу до цієї проблеми з боку вітчизняних та зарубіжних науковців у галузі управління підприємством. Розвиток теорії фінансів призвів до того, що виникла необхідність оцінювання не тільки наявних факторів роботи підприємства, а й не фундаментальних, таких як вплив організаційних моделей управління на ефективність діяльності підприємства щодо відносин між менеджерами та власниками підприємств. У рамках дохідного підходу щодо вартості об’єкту оцінки вартість активу це дисконтована вартість вільних грошових потоків, які власник може використовувати за власними потребами. Відштовхуючись від цього, можна упевнено констатувати що вартість підприємства залежить від операційної ефективності (рівень виробництва, рівень продажу товарів та послуг), інвестиційної ефективності (рівень освоєння інвестицій), фінансової ефективності (структура капіталу). Однак, при використанні найманої праці менеджерів (корпоративне управління) у власників виникає ризик, по-перше, неможливості прямого управління компанією, по-друге, власник, у разі банкрутства підприємства є останнім у черзі повернення коштів. Саме тому корпоративне управління підприємством (менеджмент) необхідно вважати одним із факторів створення вартості і включити її в загальну стратегію та систему управління вартістю. Проблемою ж постає інструментарій оцінки вкладу корпоративного управління в загальну ринкову вартість. Тому, основною метою наукового дослідження є створення єдиного механізму, який би забезпечував виконання цілей як власників так і цілей найманих менеджерів. Єдиним показником, який би об’єднував і власників, і найманих працівників є показник вартості підприємства, адже власники заінтересовані у максимізації вартості свого підприємства (збільшується вартість частки акціонера, адже вартість частки кореляційно пов’язана із вартістю підприємства) як можливості продати його за максимальну ціну на ринку і отримати більше коштів, з другого боку топ-менеджери, показник вартості використовують як результативність та позитивну динаміку своєї праці. Для максимізації вартості підприємства менеджери та власники фокусуються на управлінні капіталом підприємства, нематеріальними активами, грошовими потоками, вартістю акцій на фондових ринках. Тому при розрахунку ефективності діяльності корпоративного управління слід звертати увагу на дані напрями діяльності. Методика оцінки корпоративного управління на підприємстві зводиться до:
1. Оцінка ефективності управління на фондовому ринку є, на нашу думку, найбільш показовим вимірником ефективності управління підприємством збоку управлінців, тому що саме ринок відображає ті зміни які проходять на підприємстві, за рахунок коливання цін на акції. 2. Оцінку ефективності управління власним капіталом слід проводити на основі розрахунку рентабельності управління власним капіталом. 3. Оцінка ефективності управління грошовими потоками зводиться до розрахунку вартості підприємства на основі доходного підходу, тобто якщо розрахована ринкова вартість підприємства збільшується від періоду до періоду, то й ефективність діяльності менеджерів є позитивною. 4. Оцінку ефективності управління нематеріальними активами пропонується проводити на принципах порівняльного підходу при оцінці вартості бізнесу. Дана методика має служити відправною точкою у процесі формування нової корпоративної культури на підприємстві, яка не базується лише на виконанні поставлених фінансових цілей та показників, а насамперед, основується на виконанні основної мети підприємства – виробництво якісної продукції для задоволення потреб споживачів.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|