|
|
|
ОСОБЛИВОСТІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ГОТЕЛІВ В УКРАЇНІ
|
21.02.2013 16:09 |
Автор: Cегеда Ірина Василівна, асистент кафедри туризму та готельного господарства Харківської національної академії міського господарства
|
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;] |
Конкурентоспроможність - багатоаспектне поняття, що означає відповідність товару умовам ринку, конкретним вимогам споживачів не тільки за своїми якісними, економічними, технічними, естетичними, ергономічними характеристиками, але і за комерційними та іншими умовами його реалізації (терміни постачання, ціна, канали збуту, сервіс, реклама тощо). За даними Всесвітнього Економічного Форуму 2011 р. [1] в рейтингу конкурентоспроможності Україна посідає 82 місце серед 142 оцінюваних країн, піднявши свої показники на сім позицій, в порівнянні з попереднім 2010 р. Перед Україною - Тринідад і Тобаго (81 місце), а відразу за нею Намібія та Гватемала (83 і 84 місця відповідно). Лідирують: Швейцарія, Сінгапур, Швеція. У 2010 р. Україна займала 89 позицію з 139 країн, а в 2009 р. - 82 з 133 обстежених країн (рис.1).
Рис.1. Переваги та перешкоди конкурентоспроможності України
Згідно з Фондом «Ефективного управління» [2] Харківська область за 2011 р. суттєво покращила свої позиції і піднялась на третє місце з сьомого в рейтингу конкурентоспроможності регіонів України. Конкурентоспроможність послуг готельного господарства - це синтетичний показник, що відображає ступінь ефективності зовнішніх і внутрішніх факторів, на перший план серед яких виходять: ціна, якість, новизна, наукоємність та інтелектомісткість послуги, та впливає на успішність функціонування будь-якого підприємства готельної індустрії (рис. 2).
Рис. 2. Фактори конкурентоспроможності підприємства
Оцінка ступеню конкурентоспроможності будь-якого підприємства полягає в виборі базового об’єкта для порівняння, тобто підприємства-лідера за допомогою кластерного аналізу. В залежності від рівня розвитку готельної індустрії України множиною ознак для аналізу, наприклад, можуть бути: кількість засобів розміщення; місткість; кількість номерів; житлова площа номерів; середня площа одного номеру; коефіцієнт завантаження; кількість обслугованих приїжджих, у тому числі іноземців; загальний час перебування приїжджих, у тому числі іноземців; доходи від основного виду діяльності; доходи від надання додаткових послуг; інші доходи; операційні витрати; інші витрати; обсяги експорту послуг; середньооблікова кількість штатних працівників. Самий поверхневий аналіз діяльності найбільш розповсюджених засобів розміщення - готелів показує, що на якомусь етапі їх розвиток не відповідав вимогам дійсності і вони задовольнялися станом, який колись дозволяв їм отримувати позитивні фінансові результати. Але в сучасних умовах, коли склався і працює ринок готельних послуг, який розбитий на сегменти і всередині кожного йде жорстка конкуренція, для збереження конкурентоспроможності необхідно розвиватися, причому безперервно. Основної переваги готель домагається тоді, коли він ефективно використовує номерний фонд і в той же час пропонує такий набір додаткових послуг, що враховує потреби як клієнтів, які проживають в готелі, так і клієнтів з вулиці. Необхідність безперервного розвитку всіма готелями сприймається як аксіома і здійснюється відповідно до фінансових можливостей кожного з них. Для підвищення рівня конкурентоспроможності готелі повинні постійно вводити інновації, щоб залишатись провідними в своєму сегменті та бути на два кроки попереду конкурентів. Щоб забезпечити такий розвиток підприємство повинно мати власні основні й оборотні кошти. В цьому плані готельна діяльність характеризується рядом особливостей, що впливають на формування їх ціни: собівартість послуги, рівень цін на аналогічні послуги у конкурентів, співвідношення попиту і пропозиції, рівень заробітної плати персоналу, якість обслуговування, рівень конкурентоспроможності регіону, країни в цілому.
Список використаних джерел: 1. Звіт про глобальну конкуренцію [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.weforum.org/ 2. Щорічне дослідження конкурентоспроможності регіонів України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.feg.org.ua/news/
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|