|
|
|
МІГРАЦІЯ: ЧИ ПЕРЕТНУЛА УКРАЇНА КРИТИЧНУ МЕЖУ?
|
21.02.2013 15:27 |
Автор: Серьожкін Антон Сергійович, студент Київського фінансово-економічного коледжу при НУДПСУ
|
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;] |
На сучасному етапі розвитку економіки України досить актуальним є питання щодо розробки нової міграційної політики, яка була б спрямована на зменшення еміграційних потоків населення, а також відпливу за кордон кваліфікованих працівників. Будучи країною, що претендує на повноцінне місце у європейській спільноті, зобов’язана визначити основні принципи державної міграційної політики, врегулювати сферу міграції. Тому основним завданням щодо регулювання міграції є : - скорочення масштабів нелегальної трудової міграції населення за межі країни; - пабезпечення соціальної захищеності українських працівників за кордоном; - протидія нелегальної міграції українських громадян та нелегальної еміграції громадян інших країн [4]. Протягом багатьох десятиліть відбувалося переміщення населення із недостатньо промислово розвинутих областей Заходу і Центру України в Донбас, Промислове Придніпров’я, на малозаселеній землі Півдня [4]. Станом на 1 січня 2012 року чисельність населення України становила 45млн.634тис. мешканців. З початку року чисельність населення скоротилась на 144,9тис.осіб (-3,1 на 1000). Міграційний приріст за 2011 рік склав 17,1тис. осіб, що на 1 тис. більше ніж у 2010р.. На 1 січня 2012 року міське населення становило 31380,9 тис. (68.7%), сільське 14252,7 (31.3%). На початок 2013 року Україна посідає 29 місце за чисельністю населення на планеті. Ми можемо розглянути міграційний приріст і спад по деяким регіонам України(рис.1) [3].
Рис.1.Показники міграції населення по регіонам України
1. Донецьк; 2. Дніпропетровськ; 3. Київська область; 4. Харків; 5. Київ;
Особливості географічного положення України як території, що перетинається світовими міграційними шляхами,а також внутрішні фактори економічного та соціального життя зумовлюють інтенсивні міграційні процеси як в середині України, так і за її межами [1]. Серед наслідків трудової міграції для України не можна не відзначити, що найбільш негативним у цьому контексті є втрата висококваліфікованої робочої сили, передусім наукових працівників вищої кваліфікації. Втрата висококваліфікованої робочої сили для України означає занепад в сферах економіки ,адже Україна потребує допомогу в спеціалістах за для поліпшення ситуації як в соціальній так і в економічній сфері. За даними представництва Міжнародної організації з міграції, більш як 6 млн. емігрантів у світі – українці, і віковий ступінь половини з них – до 35 років. Всього на обліку в державній службі зайнятості у січні – серпні 2012 року зареєстровано 1млн.318,1тис. незайнятих громадян. Статус безробітного мали 997,5 тис. осіб, з яких 827,8 тис. громадян отримували допомогу по безробіттю. Ситуація, яку має Україна в міграційній сфері, наближається до критичної. Також не обійшлося без соціальних наслідків, це розпад сімей (частковий) діти сімей які постійно в міграційному процесі виростають майже сиротами тому що батько чи мати на заробітках [2]. Законопроект «Про концепції міграційної політики в Україні». Схвалено Указом Президента України від 30 травня 2011 року N 622/2011. Ця концепція визначає напрями, стратегічні завдання державної міграційної політики України, принципи і пріоритети діяльності державних органів у сфері міграції, напрями вдосконалення її законодавчого та саме інституціонального забезпечення ,а також механізми реалізації Концепції [1]. Отже, на сучасному етапі розвитку економіки в Україні досить актуальним є питання щодо розробки нової міграційної політики, яка була б спрямована на зменшення еміграційних потоків населення, на захист мігрантів за межами країни. Оцінка впливу трудової міграції на розвиток ринків праці прикордонних регіонів дає підстави зробити висновок про значне зниження пропозиції робочої сили. Тому основними завданнями щодо регулювання міграції є: забезпечення соціальної захищеності українських працівників за кордоном; запобігання виїзду високоосвічених спеціалістів для заняття за кордоном низькокваліфікованих робіт; протидія нелегальної міграції українських громадян та нелегальної еміграції громадян інших країн [2].
Список використаних джерел: 1.http://uk.wikipedia.org 2.http://gisap.eu 3.http://www.ukrstat.gov.ua 4. Румянцев А. П. Международнаяэкономика. – К.: МАУП. -2004.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|