|
|
|
СУТЬ АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ ТА ЙОГО ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ В УКРАЇНІ
|
20.02.2013 10:35 |
Автор: Пророчук Ольга Леонідівна, студентка Вінницького національного аграрного університету; Голишевська Лариса Віталіївна, асистент кафедри обліку та аналізу Вінницького національного аграрного університету
|
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;] |
На сьогодні в Україні одним із основних джерел прибутків державної казни є акцизний податок. Реформи щодо платежу було спричинене тим, що акцизний збір не виконував повністю свої регулюючі завдання, про що свідчить панування на вітчизняному ринку контрабандних підакцизних товарів та продукції, виготовленої підпільними фірмами без здійснення контролю її якості, а також без сплати будь-яких податків. Серед науковців суттєві регулюючі властивості акцизного оподаткування відзначили П. Боровик, О.Покатаєва, О.Фрадинський, І.Хлєбнінікова та безліч інших вітчизняних дослідників. Нововведення у акцизному оподаткуванню полягає у теоретичному обґрунтуванні необхідності певних доопрацювань норм, що регулюють порядок притягнення до відповідальності осіб, що порушили умови розміщення підакцизних товарів у митних режимах та зміни в частині виключення обов’язку сплати податку особами, які реалізують конфісковані підакцизні товари (продукцію). Особливістю цього податку є те, що він встановлюється на високорентабельну продукцію. Але не дивлячись на ряд позитивних моментів, що виконує акцизний податок, існує багато питань, пов’язаних з необхідністю реформування законодавства, стосовно його справляння, існують деякі норми Податкового кодексу України, що потребують внесення змін[2, с. 746]. Проведений аналіз процесу становлення акцизного оподаткування в Україні та застосування цього податку дозволяють зробити висновок, що питання вдосконалення системи адміністрування акцизів залишається досить актуальним. Що ж до практичних шляхів удосконалення механізму справляння акцизного податку, то ними, на нашу думку, можуть бути: — мораторій на підвищення розмірів ставок цього платежу протягом тривалого періоду (3-5 років); — запровадження більш захищених від підробок акцизних марок на алкогольні і тютюнові вироби; — розширення прав та підвищення відповідальності працівників податкових та митних органів, задіяних у сфері контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів [3, с.115]. Підсумовуючи результати дослідження зазначаємо, що реформування механізму акцизного оподаткування призведе до формування прозорого і стабільного правового поля діяльності платників цього платежу, сприятиме становленню справедливого конкурентного середовища та, одночасно, спричинить зростання обсягів надходжень державного бюджету, що буде наслідком розширення бази оподаткування.
Список використаних джерел: 1. Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (Редакція станом на 03.02.2013) [Електронний ресурс]. – Доступний з http://www.zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi? nreg=2755-17 2. Поктаєва О.В. Проблемні питання стягнення акцизного податку за Податковий кодексом України/ О.В. Поктаєва // Фінансове право. – 2011. – №2.- С.745-749 3. Фрадинський О.А. Еволюція акцизного оподаткування в Україні/ О.А. Фрадинський// Вісник Хмельницього національного університету.- 2009.- №1 . – С. 112-115
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|