|
|
|
ОЦІНКА ПРИВАБЛИВОСТІ СИСТЕМИ ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГУ
|
20.02.2013 10:16 |
Автор: Курило Євген Юрійович, магістрант Харківського національного економичного університету
|
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;] |
У світі комплексне обслуговування клієнтів банками відбувається за допомогою інтегрованих банківських продуктів – продуктів, які об`єднують декілька продуктів в один. Інтегровані банківські продукти є дуже мобільним та передовим інструментом банківського сектору, проте в Україні поки не має можливості впровадження даних видів банківських продуктів через такі фактори як недосконала нормативно-правова база, низький рівень розвитку банківського сектору та економіки в цілому, недостатній рівень фінансової культури та фінансової обізнаності населення [1]. Найбільш актуальним з існуючих інтегрованих продуктів для України можна визначити електронний банкінг як один з найбільш необхідних клієнтам видів комплексного обслуговування клієнтів. Електронний банкінг – система послуг, за допомогою яких клієнт банку може здійснювати всі стандартні банківські операцій, за виключенням операцій з готівкою, зі свого комп’ютера, який має доступ до мережі Інтернет [2]. При виборі системи Інтернет-банкінгу клієнти звертають увагу на низку показників, наприклад, вартість обслуговування (комісії, тарифи), ступінь захищеності інформації, швидкість проведення операцій, функціональність та мобільність системи та ін. Ієрархія систем Інтернет-банкінгу складається з трьох рівнів: на найвищому рівні даної ієрархії розташована система Інтернет–банкінгу, на другому рівні знаходяться 11 критеріїв, згідно з якими буде обрано найбільш функціональну систему, та на третьому (найнижчому) рівні знаходяться 22 альтернативи - банки, які буде оцінено по відношенню до критеріїв другого рівня. За допомогою методу експертних оцінок було визначено пріоритети критеріїв. Лідером на ринку Інтернет-банкінгу є система «Приват24» Приват Банку. Робота з системою «Приват24» здійснюється завдяки доступу в Інтернет. Управління рахунками можливе з будь-якого комп’ютера, який має вихід у мережу. Інструменти системи «Приват24» дозволяють здійснювати перекази коштів на карти як українських так і іноземних банків, перекази на розрахункові рахунки в українських банках, а також в системах Privatmoney, WesternUnion, SWIFT платежі. Показниками, за якими визначено привабливість системи Інтернет-банкінгу є: вартість відкриття рахунку,вартість обслуговування в системі, вартість он-лайн-виписки, вартість обслуговування технічних пристроїв, вартість грошових переказів на рахунки, які відкрито в даному банку та на рахунки, які відкрито в інших банках. Після проведення етапів було визначено ранги всіх банків, які надають послуги Інтернет-банкінгу, лідером серед яких став VAB Банк, який використовує нульові тарифи за всіма вищенаведеними показниками, друге місце зайняв Альфа-Банк, який стягує тарифи тільки з переказів на рахунки, відкриті в даному банку та рахунки, які відкрито в інших банках в розмірі 3%, а третє місце залишилось за Приват Банком, який також стягує тарифи тільки з переказів на рахунки, відкриті в даному банку та рахунки, які відкрито в інших банках в розмірі 0,5 грн. Останнє ж місце зайняв Прокредитбанк, який встановив тарифи на Інтернет-банкінг найбільшими серед банків: 1. відкриття рахунку – 100 грн.; 2. обслуговування системи – 50 грн.; 3. виписка – 70 грн.; 4. обслуговування технічних пристроїв – 29,15 грн.; 5. перекази зсередини та ззовні банку – 1,5 грн. Після аналізу декількома методами видно, що лідери у проведених дослідженнях кількісних та функціональних показників відрізняються. Це свідчить про те, що якість та вартість знаходяться в оберненій залежності одне від одного, тобто надання більшої кількості функцій в системі Інтернет-банкінгу пов`язано зі зростанням вартості обслуговування. Таким чином, провівши результати даного дослідження, можна визначити абсолютного лідера на ринку послуг з Інтернет-банкінгу – ПриватБанк, який за методом Т.Сааті [3] очолив рейтинг банків за функціональністю системи Інтернет-банкінгу, а серед вартісних показників отримав лише третє місце. Проте якість обслуговування відповідає вартості послуг, які надаються. Продукт даного банку «Приват 24» є лідером на ринку електронних банківських послуг, оскільки при невеликій комісії клієнт має можливість здійснити велику кількість різноманітних банківських операцій, чого на сьогоднішній день не може більше запропонувати своїм клієнтам жодна банківська установа.
Список використаних джерел: 1. Войченко А.Д. Теоретичні засади організації надання інтегрованих банківських продуктів/А.Д. Войченко//Матеріали за 7-ю міжнародною науково-практичною конференцією "Найновите постижения на европейската наука". – 2011.- Том 2 Икономистики.- София, "Бял ГРАД-БГ ОДД" 2. Система електронних платежів Національного банку України за станом на 1 січня 2011 р. [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://www.bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=53861&cat_id=78675 3. Система НСМЕП [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://www.paysyscenter.ru/
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|