:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ  СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ  СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ  СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ

 
20.02.2013 09:44
Автор: Ціпотан Вікторія Сергіївна, студентка Вінницького національного аграрного університету
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Існуюча в Україні  система оподаткування  формувалася на початку 90-х років минулого сторіччя і значною мірою являла собою копію систем оподаткування країн з розвинутою ринковою економікою. Запозичення вказаного досвіду без урахування специфіки української економіки призвело до економічного пригнічення підприємств виробничої сфери, зростання цін,  втрат у формуванні дохідної частини бюджету. У сфері оподаткування щорічно виявляються численні факти ухилень від сплати податків, легалізації (відмивання) доходів, отриманих злочинним шляхом, незаконного виготовлення та збуту продукції, приховування прибутків від оподаткування [ 3].
У сучасних умовах господарювання складно переоцінити значення податків. Вони забезпечують виконання державою своїх функцій, тісно пов’язані з оздоровленням фінансово-кредитних відносин, забезпеченням дохiдної частини бюджету.Податки не повинні зводити нанівець зацікавленість підприємств в економiчнiй активності. Удосконалення системи оподаткування було й залишається одним із найголовніших завдань податкової реформи [2].
Метою проведення податкової реформи є приведення податкової системи у відповідність з пріоритетами державної політики соціально-економічного розвитку, сприяння сталому економічному зростанню шляхом лібералізації податковоїсистеми на основі виваженої інвестиційно-інноваційної політики, забезпечення достатнього обсягу сукупних податкових надходжень до бюджетів усіх рівнів на основі проведення збалансованої бюджетної політики, встановлення ліберального відношення до платників,  які сумлінно виконують свої податкові зобов’язання, і посилення відповідальності за несплату податків[1].
У процесі реформування системи оподаткування в Україні важливою проблемою є не лише рівень податкового тягаря, а й оптимальне поєднання прямих і непрямих податків. Необхідно докорінно змінити ставлення до місцевих податків і зборів, суттєво підняти їх значення у формуванні дохідної частини місцевих бюджетів. Найсуттєвішими вадами місцевого оподаткування є незначна фіскальна роль податків і зборів та відсутність прав у органів місцевого самоврядування запроваджувати на своїй території власні податки і збори. На місцях завжди є свої особливі об’єкти оподаткування, які можуть відчутно наповнити місцеві бюджети, а отже, дати змогу спрямувати додаткові кошти на розв’язання економічних і соціальних проблем регіонів. 
Виділимо основні стратегічні цілі  реформи системи оподаткування: 
– підвищення конкурентоспроможності вітчизняного бізнесу; 
– легалізація тіньового сектора; 
– активізація інвестиційних процесів в економіці; 
– простота та зрозумілість податкових норм для суб’єктів господарювання; 
– скорочення витрат платників на нарахування і сплату податків та держави на їх адміністрування; 
– адаптація податкового законодавства України до законодавства ЄС; 
– забезпечення умов для добровільного виконання вимог податкового законодавства платниками податків;
– автоматизація процесів оподаткування із застосуванням сучасних технологій. 
Отже, можна виділити основні завдання реформи системи оподаткування: 
–  удосконалення інституційного середовища оподаткування,  сприятливого для реалізації принципу рівності всіх платників перед законом, відповідального ставлення платників до виконання своїх податкових зобов’язань. Встановлення чітких правил регулювання взаємних зобов’язань держави і платників податків, дієвого контролю за їх дотриманням; 
– підвищення регулювального потенціалу системи оподаткування на основі запровадження інноваційно-інвестиційних преференцій;
– поетапне зниження податкового навантаження на платників;
– стимулювання зміцнення позицій вітчизняного бізнесу в конкурентній боротьбі за рахунок зменшення частки податків у витратах;
– гармонізація податкового, валютного, митно-тарифного, зовнішньоекономічного та цивільного законодавства; 
– зменшення кількості контролюючих органів з одночасним створенням єдиних правил контролю за нарахуванням та сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів); 
– забезпечення проведення заходів щодо легалізації доходів та майна,  отриманих з порушенням податкового законодавства. 

Список використаних джерел:
1. Концепція реформування податкової системи України. Електронний ресурс: Режим доступу: http://www.dkrp.gov.ua
2. Лісовий А. В., Удосконалення системи оподаткування в Україні / А.В. Лісовий, С.В.Кирпа //Науковий вісник Національного університету ДПС України (економіка, право),  1(56) 2012
3. Радецька О.О.,Система оподаткування в Україні : проблеми та шляхи її зниження /О.О.Радецька//Вісник Хмельницького національного університету 2010, № 5, T. 3


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУТЬ АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ ТА ЙОГО ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ В УКРАЇНІ
20.02.2013 10:35
ПОДАТКОВА ПОЛІТИКА В УКРАЇНІ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ ЇЇ РЕГУЛЮВАННЯ
20.02.2013 10:27
ШЛЯХИ ТА ПРОБЛЕМИ ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ В УКРАЇНІ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ
20.02.2013 10:08
ПОДАТКОВИЙ КОНТРОЛЬ В УКРАЇНІ: СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ
20.02.2013 10:03
ПРОГНОЗУВАННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ ВИДАТКІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ УКРАЇНИ
18.02.2013 23:43
УДОСКОНАЛЕННЯ ФІНАНСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ РЕГІОНУ
18.02.2013 23:05
ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ
11.02.2013 18:05
ЗАСТОСУВАННЯ АКЦИЗУ В УКРАЇНІ
11.02.2013 16:11




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.170 сек. / Mysql: 1599 (0.132 сек.)