|
|
|
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ
|
20.02.2013 09:44 |
Автор: Ціпотан Вікторія Сергіївна, студентка Вінницького національного аграрного університету
|
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;] |
Існуюча в Україні система оподаткування формувалася на початку 90-х років минулого сторіччя і значною мірою являла собою копію систем оподаткування країн з розвинутою ринковою економікою. Запозичення вказаного досвіду без урахування специфіки української економіки призвело до економічного пригнічення підприємств виробничої сфери, зростання цін, втрат у формуванні дохідної частини бюджету. У сфері оподаткування щорічно виявляються численні факти ухилень від сплати податків, легалізації (відмивання) доходів, отриманих злочинним шляхом, незаконного виготовлення та збуту продукції, приховування прибутків від оподаткування [ 3]. У сучасних умовах господарювання складно переоцінити значення податків. Вони забезпечують виконання державою своїх функцій, тісно пов’язані з оздоровленням фінансово-кредитних відносин, забезпеченням дохiдної частини бюджету.Податки не повинні зводити нанівець зацікавленість підприємств в економiчнiй активності. Удосконалення системи оподаткування було й залишається одним із найголовніших завдань податкової реформи [2]. Метою проведення податкової реформи є приведення податкової системи у відповідність з пріоритетами державної політики соціально-економічного розвитку, сприяння сталому економічному зростанню шляхом лібералізації податковоїсистеми на основі виваженої інвестиційно-інноваційної політики, забезпечення достатнього обсягу сукупних податкових надходжень до бюджетів усіх рівнів на основі проведення збалансованої бюджетної політики, встановлення ліберального відношення до платників, які сумлінно виконують свої податкові зобов’язання, і посилення відповідальності за несплату податків[1]. У процесі реформування системи оподаткування в Україні важливою проблемою є не лише рівень податкового тягаря, а й оптимальне поєднання прямих і непрямих податків. Необхідно докорінно змінити ставлення до місцевих податків і зборів, суттєво підняти їх значення у формуванні дохідної частини місцевих бюджетів. Найсуттєвішими вадами місцевого оподаткування є незначна фіскальна роль податків і зборів та відсутність прав у органів місцевого самоврядування запроваджувати на своїй території власні податки і збори. На місцях завжди є свої особливі об’єкти оподаткування, які можуть відчутно наповнити місцеві бюджети, а отже, дати змогу спрямувати додаткові кошти на розв’язання економічних і соціальних проблем регіонів. Виділимо основні стратегічні цілі реформи системи оподаткування: – підвищення конкурентоспроможності вітчизняного бізнесу; – легалізація тіньового сектора; – активізація інвестиційних процесів в економіці; – простота та зрозумілість податкових норм для суб’єктів господарювання; – скорочення витрат платників на нарахування і сплату податків та держави на їх адміністрування; – адаптація податкового законодавства України до законодавства ЄС; – забезпечення умов для добровільного виконання вимог податкового законодавства платниками податків; – автоматизація процесів оподаткування із застосуванням сучасних технологій. Отже, можна виділити основні завдання реформи системи оподаткування: – удосконалення інституційного середовища оподаткування, сприятливого для реалізації принципу рівності всіх платників перед законом, відповідального ставлення платників до виконання своїх податкових зобов’язань. Встановлення чітких правил регулювання взаємних зобов’язань держави і платників податків, дієвого контролю за їх дотриманням; – підвищення регулювального потенціалу системи оподаткування на основі запровадження інноваційно-інвестиційних преференцій; – поетапне зниження податкового навантаження на платників; – стимулювання зміцнення позицій вітчизняного бізнесу в конкурентній боротьбі за рахунок зменшення частки податків у витратах; – гармонізація податкового, валютного, митно-тарифного, зовнішньоекономічного та цивільного законодавства; – зменшення кількості контролюючих органів з одночасним створенням єдиних правил контролю за нарахуванням та сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів); – забезпечення проведення заходів щодо легалізації доходів та майна, отриманих з порушенням податкового законодавства.
Список використаних джерел: 1. Концепція реформування податкової системи України. Електронний ресурс: Режим доступу: http://www.dkrp.gov.ua 2. Лісовий А. В., Удосконалення системи оподаткування в Україні / А.В. Лісовий, С.В.Кирпа //Науковий вісник Національного університету ДПС України (економіка, право), 1(56) 2012 3. Радецька О.О.,Система оподаткування в Україні : проблеми та шляхи її зниження /О.О.Радецька//Вісник Хмельницького національного університету 2010, № 5, T. 3
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|