|
|
|
УДОСКОНАЛЕННЯ ФІНАНСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ РЕГІОНУ
|
18.02.2013 23:05 |
Автор: Федорова Катерина Вікторівна, студентка Дніпропетровської державної фінансової академії
|
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;] |
Галузі, що спрямовують свою діяльність на забезпечення людського розвитку економічною наукою та практикою, традиційно об'єднуються у соціальну сферу, результати діяльності якої є суспільно значущими чи необхідними. Одним із основних джерел фінансових ресурсів соціальної сфери є бюджети різних рівнів – державний та місцеві. Місцеві бюджети здійснюють важливу роль в процесі соціально – економічного розвитку регіону, забезпечуючи фінансування основної мережі дошкільних установ, шкіл, медичних та соціальних установ [3]. Соціальна інфраструктура є однією з найважливіших сфер у житті кожної людини. Усі її ланки мають взаємодіяти між собою і створювати всі умови для комфортного існування. До складу соціальної сфери регіону належать установи, що сприяють відтворенню населення, установи охорони здоров'я, соціального захисту населення [4. c.15]. Актуальність даної теми зумовлена проблемами належного забезпечення бюджетного фінансування закладів системи охорони здоров'я та освіти, оскільки належна якість медичного обслуговування та рівня надання освітніх послуг залежить насамперед від фінансового забезпечення. Вирішення соціальних проблем стає також невідкладним. Затримки по виплаті заробітної плати працівникам бюджетної сфери приводить до створення критичних ситуацій. Це набуває системного характеру, і жодні вливання коштів до місцевих бюджетів не змінюють стан справ на краще [4, c.19]. Статистичні дані свідчать, що склад і структура видатків місцевих бюджетів Дніпропетровської області на соціальну інфраструктуру мають тенденцію зростання. У структурі сукупних видатків зведеного бюджету Дніпропетровської області в 2009-2011 рр. видатки на освіту, охорону здоров’я, культуру, фізичну культуру і спорт складають понад 60%. Спостерігається тенденція зростання цих видатків у 2011 р. порівняно з 2009 р.: на освіту – в 2,4 рази, соціальний захист та соціальне забезпечення – в 3,3 рази. Видатки місцевих бюджетів Дніпропетровської області в 2011 р. у загальній структурі видатків на освіту склали 30,8%, що більше порівняно з 2010 р. на 2,6%, на соціальний захист та соціальне забезпечення – 20,4% (зростання на 1,6%). Водночас видатки на охорону здоров’я знизилися на 1,8% порівняно з 2010 р. і склали у структурі видатків 21,7%, що пов’язано з реформуванням галузі [2]..Видатки на охорону здоров’я у 2012 р. склали 2 666 822 784 грн., у 2013 р. заплановані такі показники 2 870 466 000 грн., на освіту 2012 р. – 806 030 753 грн., 2013 р. – 939 476 210 грн., соціальний захист та соціальне забезпечення 2012 р.- 149 212 763 грн., 2013 р. -222 316 326 грн. Тобто, ми спостерігаємо зростання обсягу видатків на соціальну інфраструктуру регіону [1]. Розглянута проблематика має перспективи подальших наукових досліджень, зокрема у руслі оптимізації управління державними фінансами та фінансовим забезпеченням стратегії соціального розвитку.
Список використаних джерел: 1. Дані Про обласний бюджет на 2013, 2012, 2011, 2010 роки // [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http://www.oblrada.dp.ua/official-records/budget 2. Статистична інформація Державного комітету статистики України // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/ 3. Агарков О.А. Соціальна інфраструктура як один з напрямів реалізації соціально-державного маркетингу / О.А. Агарков. // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/Portal/S2010_2/S-4.pdf. 4. Полозенко Д.В. Розвиток соціальної сфери як важлива умова економічного зростання України / Д.В. Полозенко // Фінанси України: – 2010. – № 10. – С. 15-20.
|
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
|
|
|