Індустрія товарів побутової хімії та засобів гігієні почала розвиватися в Україні наприкінці 1990-х років. З 2000 року серед замовників вітчизняних виробників крім українських і закордонних клієнтів почали з’являтися і торгові мережі, які прагнуть розробляти власні торгові марки. Основними тенденціями, що визначають перспективи розвитку ринку є зростання доходів населення та розвиток роздрібної торгівлі. Україна є привабливий ринком збуту для товарів побутової хімії завдяки майже 46 мільйонам споживачів і підвищенню обсягів споживання побутової хімії на одну особу. На думку більшості операторів, на сьогодні ринок побутової хімії в Україні фактично сформований. На ринку працюють близько 25 вітчизняних виробників і біля 50 великих імпортеров. На на українськом уринку зараз працюють "Jonson @ Jonson", "Procter & Gamble", "Benskiser", "Evyap", "Baser", "Colgate-Palmolive", "Gillette", "Sc Jonson", "Unilever", "Wella Profi", "L'oreal ", "Henkel", "Schwarzkopf", "Nivea", "Florena", "Cussons", "Londa", "SmithlineBeecham", "Silka", "Rivoli", "Lab.Garnier", "Червоні Вітрила", "Свобода", "КАЛИНА", "Невський косметика ", "Онікс", "Слобожанський Миловар" та інш. Крім них, на українському ринку багато дрібних гравців, проте кожен з них окремо не має достатньо вагомої частки. Домінантними представниками ринку є іноземні виробники. П'ятірку лідерів складають P & G, Henkel, SC Johnson, Benckiser та Amway. Вони займають 75% ринку України [1]. На території України спільні підприємства з іноземними інвестіціями виникли нещодавно, проте вже встигли розгорнути свою діяльність, що призвело до зниження частки місцевих підприємств. В останні роки спостерігалася явна тенденція переходу процесів купівлі побутової хімії, засобів гігієни та косметики до організованого роздробу. Споживачі за покупкою засобів побутової хімії звертаються найчастіше до супермаркетів або спеціалізовані магазини. Проте, в кожній товарній групі частка продукції, реалізованої через торговельні мережі, відрізняється. Так, у побутовій хімії велика частка припадає на супермаркети, де люди роблять сімейні покупки, але в придбанні косметики супермаркети значно поступаються спеціалізованому роздрібу і це абсолютно логічно. Приплив споживачів на відкриті ринки відбудеться, якщо базари запропонують настільки вигідні ціни, що покупець буде готовий проміняти комфорт, до якого він вже звик. Що стосується просування продукції, то аналітики рекомендують використовувати інтернет-рекламу, зовнішню і рекламу на постерах у магазинах і торгових центрах. «Активна» ж реклама (радіо і ТБ) лише дратує цільову аудиторію. Найбільш успішними для просування продукції побутової хімії будуть «послання» у пресі, включаючи як ділові та глянцеві журнали, так і щоденні газети. На сьогоднішній день конкуренція на ринку побутової хімії України достатньо сильна у всіх цінових нішах і у всіх категоріях товарів, як між виробниками, так і між імпортерами. Найсильніша конкуренція в середній ціновій групі таких товарів як пральні порошки, шампуні, рідке мило. Перед усім конкурують іноземні компанії зі світовими брендами. У цій ситуації головним інстркментом завоювання ринку стає реклама товару та торгової марки.
Список використаних джерел: 1. Електронний ресурс. Режим доступу: www.minfin.gov.ua – офіційний сайт Мінфіну України.
|